  • Data: 2022-06-26 18:08:15
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 26 czerwca 2022 o 16:31:19 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Podaj model tej pompy, w której sprężarka jest w grzanym budynku.
    >
    > TG
    A muszę podać model pompy ciepła? Ogólna wiedza jaką mam na bazie specjlitycznej z
    trochę innej dziedziny bo zajmująccej się automatyzacja, sterowaniem i pomiarmi
    pozwala mi na cenę efektywności pomp ze sprężarkami w budynku i na zewnątrz. Spytam
    jeszcze raz. Co byś wolał. Żeby straty w sprężarce wynoszące 20% pobieranej z sieci
    mocy i będące czystym ciepłem tak jak by to był grzejnik z grzałka pozostawały w
    budynku czy grzały powietrze na zewnątrz? W klimatyzatorze jest wskazane żeby
    sprężarka była na zewnątrz bo jak by była w środku to klimatyzator by musiał wyciągać
    równiez ciepło przez nią generowane. Jak masz pompę ciepła ze sprężarka na zewnątrz
    albo grzejesz klimatyzatorem to już wiesz że sam się zrobiłeś w chuja na minimum 1/5
    pobieranego prądu.