  • 1. Data: 2022-06-16 14:58:13
    Temat: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    wczoraj usłyszałem ze UE zabroni instalowania kotłów na gaz. mniejsza o
    "kaczkę" dziennikarską. Czy możecie mi powiedzieć czy i jak pompą ciepła
    zastąpić gazowy kocioł dwufunkcyjny? Ale tak z "życia", nie z linków
    interenetowych.
    Blok, 8 mieszkań, jak może wyglądać wymiennik? Chłodnica z wentylatorem
    po oknem? Czy to nie hałasuje nadmiernie? Ablo czy sprawność spadnie
    znacznie, jeśli ta chłodnica zewnętrzna będzie na dachu (dla
    uproszczenia 20m rur)?

    Dzięki
    ToMasz

  • 2. Data: 2022-06-16 15:14:09
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 16 June 2022 at 14:58:19 UTC+2, ToMasz wrote:
> [...]
    > po oknem? Czy to nie hałasuje nadmiernie? Ablo czy sprawność spadnie
    > znacznie, jeśli ta chłodnica zewnętrzna będzie na dachu (dla

    Pompa ciepła to zabawka na lato i dziala jako klima chlodząca

    Na zimę i mrozy, działa tylko pompa gruntowa + wężownica z solanką, zakopana 1 metr
    pod ziemią, poniżej strefy zamarzania.

    Koszty na 8 mieszkań to około milion

    Innowacją są pompy ciepla Peltiera, bez sprężarki, czyli ciche, bez wibracji, oparte
    na pólp;rzewodnikach.

    To jest światowa nowość i przyszłośc ogrzewania w Europie, gdy Nord Stream 1 zostanie
    zamknięty,
    a może to nastąpić nawet w czerwcu 2022

    Wszystkie analizy pomp ciepła Peltiera sa dostępne na zasadach komercyjnych

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/rosja-stra
    szy-wstrzymaniem-nord-stream-1/ynrk0h4

    Zenki będą gadały byle co,
    ale Brókselka likwiduje ogrzewanie gazem,
    węgla Europa nie ma
    a prąd jest z elektrociepłowni opalanych węglem lub gazem, a elektrowni wodnych w
    Europie nie ma, a jak sa to maja marginalne znaczenie.

    Jest jeszcze energetyka jądrowa, ale też jej udział jest niewielki.

    No io jest Nord Stream 1, a jak zostanie zamknięty to Europa zamarznie podczas
    silnych mrozów
    bo Nord Stream II zamknięty

    Pompy ciepla wymagają energii elektrycznej do działania, te oparte na agregatach,
    zużywają więcej energii,
    a jak będą wyłacczenia, blackouty to pompy się wyłaczą, także te gruntowe.

    Pozostanie węgiel, uznany przez Brókselkę ponownie jako zielone paliwo, bo da się
    filtrowac pyły i spaliny
    no i drzewo

    Ropa jako paliwo bardzo syfi, bo jest zanieczyszczona i trująca.

  • 3. Data: 2022-06-16 15:59:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 czerwca 2022 o 15:14:11 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    filtrowac pyły i spaliny
    > no i drzewo
    >
    > Ropa jako paliwo bardzo syfi, bo jest zanieczyszczona i trująca.
    Spadaj z tymi peltierami. Wszyscy wiedzą że najlepszy jest kryptonit. Wsadza się
    okruszek w rurę i grzeje przez tysiąc lat. A jak wodę puścić w drugą stronę to
    chłodzi.

  • 4. Data: 2022-06-16 17:48:01
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 14:58, ToMasz pisze:
> [...]
    > po oknem? Czy to nie hałasuje nadmiernie? Ablo czy sprawność spadnie
    > znacznie, jeśli ta chłodnica zewnętrzna będzie na dachu (dla

    Ale dlaczego chcesz zastępować?
    Jak blok ma instalację to ma nic nie trzeba robić.
    Jednostki zewnętrzne dla każdego mieszkania to może być problem żeby to
    estetycznie zrobić w bloku.
    Co innego jak blok nowoprojektowany to lepiej zbiorcza PC dla całego bloku.

    KS

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 5. Data: 2022-06-16 17:54:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.06.2022 o 14:58, ToMasz pisze:
> [...]
    > "kaczkę" dziennikarską. Czy możecie mi powiedzieć czy i jak pompą ciepła
    > zastąpić gazowy kocioł dwufunkcyjny? Ale tak z "życia", nie z linków
    Przyzwyczailiśmy się do mycia w ciepłej wodzie, do tego, że w mieszkaniu
    ma być 22 stopnie, że prąd w gniazdku jest 24/7 i że z punku A do punktu
    B jedzie się na przykład 30 minut. Trzeba zacząć myśleć po nowemu, czyli
    przyjąć, że 22 stopnie to luksus, który na domiar złego szkodzi
    Planecie. Z ciepłą wodą tak samo. Nowym standardem będzie zbieranie
    punktów za oszczędność energii. Kto przyzwyczai się do życia przy
    temperaturze 10 stopni, a w lecie nawet nie pomyśli, żeby załączyć klimę
    dostanie 10 punktów. Kto z punktu A do B pójdzie na piechotę, co zajmie
    mu godziny dostanie 2 punkty.
    Zebrane punkty będzie można wymienić na przydział energii na przykład 2
    godziny dziennie albo na 20 dag mięsa wołowego. To się dopiero zaczyna
    prawdziwa Dobra Zmiana.
    Jacek

  • 6. Data: 2022-06-16 18:20:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-06-16 o 14:58, ToMasz pisze:
    > witam
    >
    > wczoraj usłyszałem ze UE zabroni instalowania kotłów na gaz.
    Dla nowo budowanych budynków, nie wiem czy bloki to też obejmie i dla
    remontowanych w zakresie grzania.

> [...]
    > Blok, 8 mieszkań, jak może wyglądać wymiennik? Chłodnica z wentylatorem
    > po oknem? Czy to nie hałasuje nadmiernie?
    Wątpliwe, strasznie dużą ta chłodnica by być musiała.
    Raczej zmuszą do podłaczenia pod jakieś sieciowe ogrzewanie.

    Ablo czy sprawność spadnie
    > znacznie, jeśli ta chłodnica zewnętrzna będzie na dachu (dla
    > uproszczenia 20m rur)?
    W zimie to akurat może wzrosnąć, pytanie czy konstrukcja bloku jest
    wystarczająca na takie obciążenia. Tym bardzie że ta chłodnica będzie w
    zimie produkować śnieg i lód.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2022-06-16 18:23:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 14:58 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

> [...]
    > po oknem? Czy to nie hałasuje nadmiernie? Ablo czy sprawność spadnie
    > znacznie, jeśli ta chłodnica zewnętrzna będzie na dachu (dla

    Zakaz ma dotyczyć nowych budynków. Jak już masz gaz, to do czasu
    modernizacji Ciebie ten przepis nie dotyczy. W internetach piszą, że aby
    to obejść wystarczy kupić taki sam kocił gazowy jak się posiada (w razie
    zepsucia pierwszego).

    Kup klimę za 5-6k i będziesz miał alternatywę do gazu.
    Klima będzie grzała do tak jak PC a mniej przeróbek.
    Jakiej mocy masz przyłącze elektryczne?

    TG

  • 8. Data: 2022-06-16 18:45:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2022 o 17:54, Jacek pisze:

    > Przyzwyczailiśmy się do mycia w ciepłej wodzie,

    Ale niektórym tego typu luksusy nie pasowały, chcieli czegoś innego,
    więc wybrali politykę braku nawet ciepłej wody.
    Niestety, teraz musimy ponosić tego konsekwencje.

  • 9. Data: 2022-06-16 18:50:50
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 16 June 2022 at 18:23:34 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > zepsucia pierwszego).
    >
    > Kup klimę za 5-6k i będziesz miał alternatywę do gazu.
    > Klima będzie grzała do tak jak PC a mniej przeróbek.

    skoro będzie zakaz spalania gazu to żadnego kotła nie nalezy kupowac bo na złom
    trafia tysiące kotłów gazowych z demontazu, bo montaz bedzie zakazany i będą chodzic
    kominiarze po domach i sprawdzac demontaż

    Należy szybko zadbac o przyłacze energetyczne dużej mocy, aby starczalo na ladowanie
    elektryka, bo za 5 lat zlikwidują benzyniaki, diesle a potem zlikwidują stacje
    benzynowe.

    A skoro gaz jest kaputt to jest
    a dzisiaj Nord Stream 1 zredukował przesył o 60%
    a w lipcu zostanie calkowicie wyłaczony , bo bedzie przerwa serwisowa.

    Ale skoro nie ma pomp, a Siemens nie da częsci zamiennych to Nord Stream 1 zostanie
    calkowicie zamknięty
    i Europka odcieta od gazu ze wschodu i znów gaz zdrożeje o 100%

  • 10. Data: 2022-06-16 18:52:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 czerwca 2022 o 17:54:19 UTC+2 Jacek napisał(a):

> [...]
    > Zebrane punkty będzie można wymienić na przydział energii na przykład 2
    > godziny dziennie albo na 20 dag mięsa wołowego. To się dopiero zaczyna
    Chyba mięsa sojowego.