eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegrzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze › Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: grzejniki i podłogówka po raz n-ty - pompy i rozdzielacze
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 14 Jun 2020 08:48:30 +0200

    W dniu 2020-06-13 o 23:16, Janusz pisze:

    > I sam będziesz ten zawór regulował? po co, już zostaw ten termostat,
    > skryzuj go tylko na powrocie lekko zaworem żeby cała woda nie szła ci
    > przez rozdzielacz podłogówki

    Żadnego przymykania zaworów.

    Przymykanie zaworów na powrocie podłogówki to jak leczenie syfa pudrem.

    Taki układ podłączenia obiegów podłogowych jest błędem. Działa on w
    pewnym zakresie przepływów i sprawia masę problemów.

> [...]
    > podłogówki żeby grzejniki na początku choć trochę grzały.
    > Acha i nie zapomnij dać 1 grzejnik bez głowicy, najmniejszy w
    > przedpokoju czy coś podobnego. Z regulacją będziesz miał jazdę bo do
    > grzejników wstarczyłby ci regulator wew w środku domu (korytarz lub
    > podobne) ale do podłogówki znowu pogodowy i taki bym dał, bo on ci
    > (jak krzywą wyregulujesz) nie przegrzeje domu, ale grzejnikowe
    > pomieszczenia mogą być niedogrzane i to musisz wyregulować kryzowaniem
    > powrotu z podłogówki.

    > Nic ci to nie daje w stosunku do 1, a pomp będziesz miał więcej.

    Daje i to bardzo dużo. O ile układ nr 1 ma jakiś sens z kotłem
    pracującym na wysokich parametrach temperaturowych, gdzie temperatura
    wody zasilającej jest wysoka (bo wtedy podłogówka podbiera niewielkie
    ilości tej gorącej wody, a obieg podłogówki głównie kręci się między
    powrotem i zasilaniem podłogówki) o tyle przy kondensacyjnym kotle
    gazowym nie ma to w ogóle racji bytu, ponieważ przy takich kotłach dąży
    się do grzania jak najniższymi parametrami. Niska temperatura wody
    zasilającej sprawia, że w obiegi podłogówek więcej wody płynie z kotła
    niż z powrotu podłogówki. W takim przypadku pompy (ta wewnętrzna w kotle
    oraz pompa podłogówki) będą się wzajemnie zakłócały.

    Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że pompy zasilające grzejniki oraz
    podłogówki różnią się diametralnie charakterystykami pracy. Pompa
    podłogówek powinna pracować na stałych parametrach wydajności. Natomiast
    pompa grzejników powinna pracować wg charakterystyki zmiennej
    wydajności, zależnej od przepływu.

    Układy nr 1 (bez sprzęgła) robią tylko partacze, którzy nie maja
    kompletnie pojęcia o instalacjach i o przepływach. Nie potrafią policzyć
    układów i z reguły źle dobierają pompy.