    From: "J_K_K" <J...@i...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ile impregnatu do więźby
    Date: Tue, 6 Jul 2010 12:35:59 +0200

    news:i0ud0q$l2n$1@inews.gazeta.pl...
    > Tornad, a suszone i strugane drewno na kanadyjczyka też impregnować? Mówi
    > sie ze suszenie komorowe i struganie wystarczy, ale kto wie.

    Z własnego doświadczenia:
    - pod koniec kwietnia kupiłem trochę kantówek i desek
    do budowy domku gospodarczego.
    Ponieważ cały maj lało, w zasadzie dopiero w czerwcu
    wzięliśmy się za to drewno (leżało w garażu).
    Drewno było świeże, ale to co było tylko "po pile"
    w zasadzie dotrwało bez zmian (może jakies niewielkie, sporadyczne,
    łatwe do usunięcia wykwity).
    Natomiast deski (calówki, na podłogę), były jednostronnie zheblowane,
    i właśnie po tej "ładnej" stronie wyrosły piękne kolonie pleśni
    - parę sztuk było dosłownie "czarnych".
    Dla równowagi - kilkanaście paczek desek elewacyjnych
    (heblowanych, frezowanych, z felcem) nie wykazało żadnych objawów
    (w tym samym miejscu).

    Pzdr

    JKK