  • 11. Data: 2011-12-20 08:13:34
    Temat: Re: ile kosztuje kWh z roznych zrodel?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbz.googlegroups.com...

    >50kWh czyli * 150 = 7500kWh i z buforem mozna grzac wylacznie w taniej
    >taryfie po 0,32 = 2400 pln.
    Z tym grzaniem tylko w taniej taryfie to tez nie tak bardzo. Przecież
    widzisz u siebie że nie bardzo się daje tylko w taniej

  • 12. Data: 2011-12-20 09:13:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Z tym grzaniem tylko w taniej taryfie to tez nie tak bardzo. Przecież
    > widzisz u siebie że nie bardzo się daje tylko w taniej

    pradem by sie dało -to tylko kwestia wielkosci bufora. Pompą ciepła nie da
    sie nabić bufora do wysokiej temperatury bo najpierw spada COP, a jeszcze
    wyżej to w ogóle konstrukcja pompy nie pozwala. Natomiast prądem nagrzejesz
    do 90 - a tylko od zapotrzebowania domu zależy czy wystarczy 1000kg wody czy
    moze 2000.

    b.

  • 13. Data: 2011-12-20 10:46:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Gru, 09:13, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
    6g2000vbz.googlegroups.com...

    > Z tym grzaniem tylko w taniej taryfie to tez nie tak bardzo. Przecież
    > widzisz u siebie że nie bardzo się daje tylko w taniej

    Juz Budyn wyjasnil ale ja tez powtorze - pradem spokojnie sie da grzac
    100% w taniej taryfie :) Przy zapotrzebowaniu rzedu ~6-7kW na CO
    wystarczy nam grzalka 12kW i buforek 1000l i mamy zapewnione grzanie w
    100% w taniej taryfie. Nie trzeba zadnych piecykow kupowac - bufor
    1000l za 1,7k pln + naczynie wzbiorcze ~100-120l za 300-350 pln,
    grzalka za 300-400 pln (ja bym dal dwie po 6kW zeby miec "reduntancje"
    na wypadek awarii jednej z nich) plus pompa CO, prosty sterownik/
    termostat z zegarem, sterownik pogodowy za 200 pln, zawor trojdrogowy
    z silownikiem za 400 i mamy kompletna i bardzo komfortowa instalacje
    CO dzialajaca tylko w taniej taryfie :-)

    Do CWU bojler 140l za 700 pln z zegarem plus reduktor cisnienia (250
    pln) i zawor termostatyczny na wyjsciu (250 pln), nic wiecej nie
    trzeba (grzejac go w nocy do 80stC spokojnie nam wystarczy cieplej
    wody) i tez mamy komfortowy system CWU za male pieniadze :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-12-20 15:14:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Przy swoich obliczeniach brałeś pod uwagę ile więcej płacisz co miesiąć za
    energię
    mając opcję II taryfową?
    Jaki jest koszt w I taryfie u Ciebie 1 kWh a jaki w II taryfie?

  • 15. Data: 2011-12-20 16:01:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Gru, 16:14, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > energię
    > mając opcję II taryfową?
    > Jaki jest koszt w I taryfie u Ciebie 1 kWh a jaki w II taryfie?

    Tak, gdybym liczyl wszystko w II taryfie to z 5k pln zszedlbym do 1,4k
    pln :) A licze ze wydam ok 2,2 moze nawet 2,5k pln. Zobaczymy ile
    wyjdzie - dopiero pierwszy sezon grzeje za pomoca PC, zuzycie na
    bierzaco wklejam co tydzien - narazie przez miesiac (polowa listopada
    do polowy grudnia) kosztowal mnie 280 pln :) Nawet jak wyjdzie 2,5k
    pln to i tak okres zwrotu jest dla mnie zadowalajacy, a biorac pod
    uwage podwyzki cen pradu - to poprostu zafundowalem sobie swiety
    spokoj na najblizszych kilkanascie/dziesiat lat w rachunkach ktore
    stanowia wiekszosc kosztow utrzymania chaty :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-12-20 19:43:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 19-12-2011 o 22:17:37 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > (...) PC powinienem sie zmiescic w 2-2,2k pln za caly sezon
    > tak mysle (zobaczymy wkrotce;) (...)

    Szacowałeś sobie zużycie przy temp. zewnętrznych na poziomie -18 w dzień i
    -26 w nocy utrzymujących się przez 3 tygodnie?
    Zima dopiero przed nami...

    Pzdr
    TG

  • 17. Data: 2011-12-20 19:45:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Gru, 20:43, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > Szacowałeś sobie zużycie przy temp. zewnętrznych na poziomie -18 w dzień i
    > -26 w nocy utrzymujących się przez 3 tygodnie?
    > Zima dopiero przed nami...

    Nie pamietam takich temperatur odkad zyje ;) Tzn. -26 moze i pamietam
    ale w ciagu jednej nocy, maksymalnie co pamietam to mrozy sie
    utrzymujace przez 2-3-4 dni. Mieszkam na Slasku a nie na Syberii :-)
    Zreszta zobaczymy jak bedzie - mam dane z calego zeszlego roku od
    znajomego mieszkajacego 10km odemnie i m.in. dzieki nim, a takze moim
    wstepnym obliczeniom snuje takie prognozy ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-12-20 19:51:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Gru, 20:43, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > Szacowałeś sobie zużycie przy temp. zewnętrznych na poziomie -18 w dzień i
    > -26 w nocy utrzymujących się przez 3 tygodnie?
    > Zima dopiero przed nami...

    Aha - jezeli rzeczywiscie wystapilyby takie temperatury ze moja PC
    chodzilaby 24/h przez nawet 4 tygodnie (miesiac) to kosztowaloby to:

    4tygodnie * 7dni * 14h (droga taryfa) = 392h * 2,2kWh (srednie zuzycie
    przez PC) = 862kWh * 0,58pln = 499 pln
    4tygodnie * 7dni * 10h (tania taryfa) = 280h * 2,2kWh (srednie zuzycie
    przez PC) = 616kWh * 0,32pln = 197 pln

    Suma: 696 pln i wiecej sie nie da:) Tylko to by znaczylo ze srednia
    temperatura tego miesiaca wyniesie -20stC, a minimalna srednia
    temperatura miesieczna z kilkunastu poprzednich lat nie spada ponizej
    -7stC w najzimniejszym lutym :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-12-20 20:07:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 20-12-2011 o 20:45:28 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > znajomego mieszkajacego 10km odemnie i m.in. dzieki nim, a takze moim
    > wstepnym obliczeniom snuje takie prognozy ;)

    Nie tak dawno - bo na przełomie 2005/2006 była dość mrożna zima - temp w
    nocy spadała czesto do -28 -32 st.C (w centralnej polsce)
    Nie pamietam jaka była średnia z kilku miesięcy, ale duże mrozy
    utrzymywały się przez 2 - 3 tygodnie. Zapamiętałem ją bo poszło mi wtedy
    sporo więcej drewna niż normalnie. Od 6 lat nie było takiej mroźnej zimy.

    Kibicuję Ci pocichu z tymi raportami - przydało by się jednak kilka
    tygodni z temp. poniżej -15 aby móc powiedzieć coś więcej na tema kosztów
    ogrzewania PC.
    Pamietam jak w czasie tamtej zimy (2005) na forum muratora były lamenty
    uzytkowników PC - ale wtedy pewnie PC były inne, no i ludziska chałup nie
    mieli tak dobrze docieplonych.

    Pzdr
    TG

  • 20. Data: 2011-12-20 20:12:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 20-12-2011 o 20:51:00 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > temperatura tego miesiaca wyniesie -20stC, a minimalna srednia
    > temperatura miesieczna z kilkunastu poprzednich lat nie spada ponizej

    Wychodzi podejrzanie mało, pewnie dla typowego domku budowanego bez
    spacjalengo nadzoru inwestora kwota była by 2 razy większa.

    A co ze spadkiem sprawności wynikającym z degradacji źródła? - pod koniec
    mroźnej zimy PC ma taką samą sprawność?

    Pzdr
    TG