  • 31. Data: 2011-12-24 20:56:50
    Temat: Re: ile kosztuje kWh z roznych zrodel?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:b8644ade-b110-488b-bd96-25f66af33fb1@s5g2000vbj
    .googlegroups.com...
    >Diabel tkwi w szczegolach. Ten dom naprawde jest pasywny :-) A te
    >szczegoliki to okna i ich sposob montazu, idealne rozlozenie wedlug
    >stron swiata, zero okien od polnocy, najwieksze przeszklenia od
    >poludnia (to o czym wyzej pisal robertr - akurat pasywny MUSI miec

    moze bez fanatyzmu ale projektując dom brałem wszystkie te zalecenia pod
    uwage

    >W pasywniaku zyski bytowe zapewniaja utrzymanie wlasciwych temperatur
    >w srodku. Wiec to jak najbardziej normalne, ze nie mieszkajac tam, nie

    no liczyłem znowu (uwzgledniam co i cwu) - jesli w moim domu uwzględnie
    zyski cieplne z pradu i z mega-solaru o powierzchni jaka planuję czyli 86m2
    , (czyli to raczej optymistyczne założenia, hehe) to zużyciem wychodzi na
    poziomie 22kWh/m2/rok. Niby super i bardzo bym sie cieszył gdyby tak było
    ale nadal mi pasywniak nie wychodzi , a tak sie staram :-))))

    b.