    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Date: Tue, 7 Aug 2012 21:58:28 +0200
    <jvgrfi$s7u$1@usenet.news.interia.pl> <jvgs3d$sde$1@inews.gazeta.pl>
    <jvgu58$144$1@usenet.news.interia.pl> <jvguv2$mgr$1@inews.gazeta.pl>
    <jvgvvq$43b$1@usenet.news.interia.pl>
    <jvo7nu$7o5$1@usenet.news.interia.pl> <jvoqeq$8qc$1@inews.gazeta.pl>
    <jvqqh2$lq7$1@usenet.news.interia.pl> <jvqva1$k48$1@inews.gazeta.pl>
    <jvr017$un5$1@usenet.news.interia.pl> <jvr25t$b9r$1@inews.gazeta.pl>
    <jvr5ii$2r6$1@inews.gazeta.pl> <jvras7$4dt$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:jvras7$4dt$1@inews.gazeta.pl...

    > No tak ale to było kiedyś jak miałem żyrandol 4x100W czy 4x150W. Miałem
    > taki i bardzo mi sie podobał gdy prąd tyle nie kosztował.

    > Sterujące na 220V i tak trzeba zabezpieczać. Dałbym 3x0.75mm2 do żarówek
    > które są osobno sterowane. taki kabel kosztuje znacznie mniej i
    > najmniejsze bezpieczniki jakie są do dostania. Tabelki obciążalnośli
    > przewodu w tynku są ogólnie dostępne. Dajmy zabezpieczenie o połowę
    > mniejsze.

    Tabelka obciążenia to jeszcze nie wszystko. Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę
    impedancję pętli zwarcia oraz krotność zabezpieczenia. Dopiero na podstawie
    tych parametrów możesz wyliczyć czas wyłączenia zabezpieczenia. Jak się
    okaże, że czas wyłączenia będzie dłuższy niż 0,4s to "masz ciepło", bo nikt
    Ci się nie podpisze pod protokołem pomiarów, który jest niezbędny do odbioru
    i będziesz się "bujał" przez kilka lat z odbiorem, albo kłądł nowe przewody.