  • 1. Data: 2012-08-03 11:15:23
    Temat: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    W kotłowni (8,4m2) w której będą kocioł gazowy kondensacyjny do CO i CWU,
    rekuperator, pompy, odkurzacz centralny itp.) zrobiłem 2 obwody elektryczne
    i 9 gniazdek. Jeden tylko do kotła, a drugi obwód do pozostałych 8 gniazdek.

    Teraz zastanawiam się czy 2 obwody to nie za mało. Mam jeszcze możliwość
    rozszerzenia i przepięcia części gniazdek do osobnego, nowego obwodu. Jest
    sens czy zostawić tak jak jest?

    Z góry dziękuję za ewentualne uwagi.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-08-03 15:36:55
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jvg4rb$mo0$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > rekuperator, pompy, odkurzacz centralny itp.) zrobiłem 2 obwody
    > elektryczne i 9 gniazdek. Jeden tylko do kotła, a drugi obwód do

    Proponuję ci zrobić tak jak ja mam zrobione. Poprowadź do każdego
    wielokrotnego gniazda kabel x4 lub x5 żył.
    Jeszcze wspomnisz moje słowa, że przyda ci się nie raz możliwość sterowania
    gniazdem elektrycznym.

    Zobacz schematy na stronie 4 i stronie 9

    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Lepszego kompendium wiedzy o tym czego nie przegapić podczas kładzenia kabli
    nie znalazłem.

  • 3. Data: 2012-08-03 15:43:54
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    Aha i dodam jeszcze sam sobie....

    Ja mam 3 obwody i co najmniej jednego mi jeszcze brakuje.
    Dobrze abyś mógł np przepiąć do sterowanych gniazd pompy ale osobno.
    Wszystko oczywiście na tej samej fazie.
    Osobno piec, osobno na wszelki wypadek grzałka zasobnika c.w.u.,
    Dodaj do tego kable ethernetowe.
    Ze 2-3 Cat5e. Jeden blisko pieca, inny użyjesz jako wyjście do termometrów
    DS18B20, opomiarujesz sobie zasilanie, powrót, zasobnik cwu, temp kotłowni,
    na zewnątrz itp...

    Akurat na przyszłość przyda ci się kabloteka w kotłowni.

  • 4. Data: 2012-08-03 17:00:07
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > wielokrotnego gniazda kabel x4 lub x5 żył.
    > Jeszcze wspomnisz moje słowa, że przyda ci się nie raz możliwość

    Chcę sterować gniazdkami w kotłowni (i nie tylko w kotłowni). Umyśliłem
    sobie jednak, że do każdego gniazdka, którym chcę sterować dociągnę skrętkę
    (od sterownika). A w gniazdku w przyszłości umieszczę przekaźnik, np.
    12/230V i w ten sposób za pomocą sterownika będę włączał/wyłączał zasilanie
    w gniazdku. Po co ciągnąć przewód 4-5 żyłowy...

  • 5. Data: 2012-08-03 17:13:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > kotłowni, na zewnątrz itp...
    >
    > Akurat na przyszłość przyda ci się kabloteka w kotłowni.

    I bedzie mogl spedzac przyjemne chwile podczas dlugich zimowych wieczorow
    gapiac sie w temperatury tego wszystkiego na ekranie jakiegos androida.
    Nie ma to jak miec fantazje.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-08-03 17:16:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > skrętkę (od sterownika). A w gniazdku w przyszłości umieszczę przekaźnik,
    > np. 12/230V i w ten sposób za pomocą sterownika będę włączał/wyłączał

    Spytam grzecznie, po co Ci to?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2012-08-03 17:21:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    > wiadomości

    > Spytam grzecznie, po co Ci to?

    żeby było fajnie :)

  • 8. Data: 2012-08-03 17:28:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > I bedzie mogl spedzac przyjemne chwile podczas dlugich zimowych wieczorow
    > gapiac sie w temperatury tego wszystkiego na ekranie jakiegos androida.

    A ty się gapisz za to w solary i zliczasz każdy foton :-)

  • 9. Data: 2012-08-03 17:31:24
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvgp1n$o7o$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > np. 12/230V i w ten sposób za pomocą sterownika będę włączał/wyłączał
    > zasilanie w gniazdku. Po co ciągnąć przewód 4-5 żyłowy...

    To w ogóle nie ma sensu co sobie wymyśliłeś.
    Zrób jak ci mówię. 4 żyły do podwójnego gniazda jub jakkolwiek w ten sposób.
    Nie łącz niskiego napięcia z wysokim, bo cię zabije.
    Połączenia tylko w rozdzielni.

  • 10. Data: 2012-08-03 17:41:37
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Spytam grzecznie, po co Ci to?

    Aby za pomocą sterownika włączać/wyłączać jakieś urządzenia, np. pompy.