  • 1. Data: 2012-08-03 08:25:53
    Temat: Wyrownanie starych fundamentow, scian
    Od: "Red" <s...@g...pl>

    Witam,
    Przy okazji zmiany kanalizacji na PCV odkopalem kawalek sciany piwnicy do
    okolo 1.8m. Przed zakopaniem chcialbym ja ocieplic i zabezpieczyc przeciw
    wilgoci. Chciałbym najpierw wyrownac i uzupelnic ubytki w tej scianie ( jest
    to budynek z okolo 60 roku i sciana jest z kamienia plus beton)
    Po wyrownaniu myslalem o nalozeniu Izoplastu B (masa asfaltowa) pozniej
    plyty z polistyrenu ekstrudowanego i na to ta folia bombelkowa. Dodatkowo
    dam drenaz.

    Jakiej gotowej zaprawy uzyc do wyrowania ( sciany jest z 5m2 i nie mam
    betoniarki) ?
    Czy takie ocieplenie/ izolacja sprawdzi sie ?? Grunt to glina zwiezla.

  • 2. Data: 2012-08-03 08:57:38
    Temat: Re: Wyrownanie starych fundamentow, scian
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 08:25:53 UTC+2 użytkownik Red napisał:
> [...]
    >
    > betoniarki) ?
    >
    > Czy takie ocieplenie/ izolacja sprawdzi sie ?? Grunt to glina zwiezla.

    Trochę nie tak moim zdaniem.
    Po pierwsze skoro grunt to glina to nie dawałbym foli kubełkowej. Pomiedzy kubełkami
    bedzie miejsce na wodę a glina nie pozwoli jej odpłynąc tylko będzie blokowac. W tym
    przypadku folia kubełkowa tylko pogarsza sytuację. To dssamo z drenażem- dasz drenaż
    a glina od góry i tak wody nie przepuści więc bez sensu drenaz. Ja bym to zaizolował
    jak piszesz oprócz tej foli i zasypła dokłądnie glina dając spadek od budynku aby
    wody opadowe odpływały.

  • 3. Data: 2012-08-03 09:48:00
    Od: "Red" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Oczywiście oprocz drenu wkolo budynku dam okolo 30 cm jakiegos zwirku takze
    woda jesli przejdzie przez glin to dojdzie do tego zwirku i pojdzie do drenu.

    Bardziej chodzi mi o to czym to wyrownac (jakas gotowa zaprawa)

  • 4. Data: 2012-08-03 09:55:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 09:48:00 UTC+2 użytkownik Red napisał:
    > Oczywi�cie oprocz drenu wkolo budynku dam okolo 30 cm jakiegos zwirku takze
    >
    > woda jesli przejdzie przez glin to dojdzie do tego zwirku i pojdzie do drenu.
    Tylko po co ten żwir? Żeby miec wodę w okolicy fundamentów? Glina nieprzepuszcza wody
    więc zasyp gliną dokładnie i będzie ok.

    > Bardziej chodzi mi o to czym to wyrownac (jakas gotowa zaprawa)
    Myślę że jakiś zwykły klej do płytek powinien być ok lub gotowa zaprawa tynkarska w
    workach.

  • 5. Data: 2012-08-03 10:49:31
    Od: "Red" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak moze woda byc w zwirze ?? W zwirze woda splynie na dol i tam rura ja
    odbierze.
    Jest to taka dziwna sytuacja bo wyglada to tak

    gora naplyw wody
    I I
    I I
    I -SCIANA DO IZOLACJI I
    I I
    I I
    I I
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    robi sie takie miejsce gdzie woda z gory splywa i nie ma odplywu dlatego
    musze to miejsce jakos zrobic zeby ta woda sie dostala. Glina jest wilgotna
    wiec moze jest z jakas domieszka frakcji pisaczystej. Wole chyba tez zwirek
    dac i miec pewnosc ze przy fundamencie nie ma wody

  • 6. Data: 2012-08-03 11:04:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 10:49:31 UTC+2 użytkownik Red napisał:
    > Jak moze woda byc w zwirze ?? W zwirze woda splynie na dol i tam rura ja
    >
    > odbierze.
    To ja wiem. tylko po co wodę wpuszczać w żwir i odbierac rurą jak mozna zasypując
    wykop gliną wcale nie dopuścic wody w pobliże fundamentu i wtedy pewnie i drenaz
    zbyteczny.

> [...]
    >
    > wiec moze jest z jakas domieszka frakcji pisaczystej. Wole chyba tez zwirek
    >
    > dac i miec pewnosc ze przy fundamencie nie ma wody

    A nie masz możliwości zrobienia lekkiego spadku od domu?

  • 7. Data: 2012-08-03 12:00:33
    Od: "Szymon Więcek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A nie masz mozliwosci zrobienia lekkiego spadku od domu?

    Niby mozna ale spadek gorki jest w 2 strone wiec zrobi mi sie gdzies "rynna".
    Zastostuje jednak tez zwirek i dreny i powinno byc ok.
    a zaprawe zastosuje cos w ten desen
    http://www.majsterpol.pl/pl/doc/produkty/zaprawy/zap
    rawa-tynkarska-
    wewnetrzna-i-zewnetrzna

  • 8. Data: 2012-08-03 12:00:42
    Od: "Red" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 9. Data: 2012-08-03 13:59:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 12:00:33 UTC+2 użytkownik Szymon Więcek napisał:

    > Niby mozna ale spadek gorki jest w 2 strone wiec zrobi mi sie gdzies "rynna".
    >
    > Zastostuje jednak tez zwirek i dreny i powinno byc ok.

    A z drenazu masz gdzie odpływ zrobić?

  • 10. Data: 2012-08-06 07:06:41
    Od: "Szymon Więcek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A z drenazu masz gdzie odplyw zrobic?

    Jest rura i pod garazem idzie takze wypuszczczenie jest ok