  • 1. Data: 2012-08-03 07:25:28
    Temat: Gaz i prad
    Od: "Red" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    2 pytania:

    1. Jestem na etapie projektowania.
    Gaz musi mi dojsc do łazienki (piec kondensacyjny) i do kuchni (kuchenka
    gazowa). Zastanawiam się na jakiej wysokości ściany puscić te rurki aby
    później można było ładnie je schować.

    2. Czy prąd lepiej puścić w podłodze ( w wylewce ) czy w ścianach ?? Chodzi
    o poddasze . Strop drewniany i wylewka. Będzie skuwana wylewka i będzie
    możliwość puszczenia w podłodze. Pytanie jak to się ma później do
    eksploatacji ?

  • 2. Data: 2012-08-03 09:18:08
    Temat: Re: Gaz i prad
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.08.2012 07:25, Red pisze:

    > 1. Jestem na etapie projektowania.
    > Gaz musi mi dojsc do łazienki (piec kondensacyjny) i do kuchni (kuchenka
    > gazowa). Zastanawiam się na jakiej wysokości ściany puscić te rurki aby
    > później można było ładnie je schować.

    To regulują przepisy i zależy to od rodzaju gazu. Ziemny? LPG?

> [...]
    > o poddasze . Strop drewniany i wylewka. Będzie skuwana wylewka i będzie
    > możliwość puszczenia w podłodze. Pytanie jak to się ma później do

    Kwestia gustu. Tylko pamiętaj o puszczeniu w peszlu, żeby w razie czego
    było jak wymienić.

  • 3. Data: 2012-08-03 09:51:09
    Od: "Red" <s...@N...gazeta.pl>

    > To regulują przepisy i zależy to od rodzaju gazu. Ziemny? LPG?

    Ziemny. Chodzi mi czy dolem puscic czy gora sciany. Gdzie bedzie lepiej to
    ukryc.

    > Kwestia gustu. Tylko pamiętaj o puszczeniu w peszlu, żeby w razie czego
    > było jak wymienić.

    No peszle beda. Gust chyba nie ma nic do rzeczy bo i tak tego nie bedzie
    widac.

  • 4. Data: 2012-08-03 10:02:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.08.2012 09:51, Red pisze:

    > Ziemny. Chodzi mi czy dolem puscic czy gora sciany. Gdzie bedzie lepiej to
    > ukryc.

    Jest przepis.

    http://muratordom.pl/instalacje/ogrzewanie-gazowe/ga
    z-w-domu,26_2977.html?&page=1

    > No peszle beda. Gust chyba nie ma nic do rzeczy bo i tak tego nie bedzie
    > widac.

    Generalnie w ścianach częściej się wierci więc jest większe ryzyko, że
    ktoś się przewierci gdzie nie trzeba.

    Ale za to bliżej do wyłączników naściennych.

  • 5. Data: 2012-08-06 16:51:11
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Red" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gaz musi mi dojsc do łazienki (piec kondensacyjny) i do kuchni (kuchenka
    > gazowa). Zastanawiam się na jakiej wysokości ściany puscić te rurki aby

    to masz uprwnienia projektanta i nie wiesz? Ma być tak jak wymyśli
    projektant.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2012-08-06 22:19:22
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:501b7b18$1@news.home.net.pl...

    > Tylko pamiętaj o puszczeniu w peszlu, żeby w razie czego
    > było jak wymienić.

    Baju, baju .... powielanie mitu.

  • 7. Data: 2012-08-07 09:07:36
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > 1. Jestem na etapie projektowania.
    >
    > Gaz musi mi dojsc do �azienki (piec kondensacyjny) i do kuchni (kuchenka
    >
    > gazowa).

    Czemu chcesz dać kuchenkę gazową ?
    Oszczędności minimalne, może wcale (większe straty ciepła)
    Natomiast wszelkie badania pokazują, że w domach z kuchniami gazowymi ilość
    rakotwórczych np tlenków azotu przekracza wszelkie normy - nie ma zmiłuj żadna
    wentylacja tego nie wyeliminuje - garnek nie stoi przecież w kominie wentylacyjnym,
    tlenek azotu jest produkowany ponieważ azot stanowi 78 % powietrza otaczającego
    palnik gazowy pod garnkiem, nijak to wyregulować !
    Jeżeli nawet zaoszczędzisz na gazie to i tak powinieneś dać kilkukrotnie większą
    wentylacje bez gwarancji wyeliminowania tlenków azotu.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-08-07 09:29:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Natomiast wszelkie badania pokazują, że w domach z kuchniami gazowymi ilość
    >rakotwórczych np tlenków azotu przekracza wszelkie normy - nie ma zmiłuj
    >żadn

    buahahaha - w srajtasmie tez masz jakies rakotwórcze substancje tylko
    jeszcze badan na ten temat nie było :-)

    b.

  • 9. Data: 2012-08-07 09:30:13
    Od: "Red" <s...@N...gazeta.pl>

    > Czemu chcesz dac kuchenke gazowa?

    Co dam to jeszcze nie myslalem ale jak robia projekt gazu i instalacje to
    sobie podciagne bo nie wiadomo czy za pare lat nie bedzie korzystniejsze.

    > to masz uprwnienia projektanta i nie wiesz? Ma być tak jak wymyśli
    projektant.

    Nie mam uprawnien projektanta a niekotrych projektantow mozna nakierowac jak
    sie chce jesli jest taka mozliwosc w prawie ze mozna puscic w rozny sposob.
    Ale widac ze nie mozna gazu ziemnego tak sobie rozprowadzac

  • 10. Data: 2012-08-07 09:49:13
    Od: robertr <e...@o...pl>

    W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 09:29:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > buahahaha - w srajtasmie tez masz jakies rakotwórcze substancje tylko
    >
    > jeszcze badan na ten temat nie było :-)

    Budyń niestety są badania na ten temat - sam tego nie wymyśliłem - bodajże w Anglii
    badano powietrze w typowych kuchniach gazowych i elektrycznych.
    Zwróć uwagę że np instalatorzy pieców gazowych powinni tak optymalizować skład
    powietrza i gazu w normalnych piecach gazowych aby była odpowiednia temperatura
    spalania (chyba nie zbyt wysoka) i aby zbyt wiele tlenków azotu nie szło w komin.
    Tlenki azotu towarzyszą KAŻDEMU spalaniu. Gdy twoja prababka paliła w tradycyjnym
    piecu z fajerami to ten problem nie występował w takim wymiarze - komora spalania
    była odizolowana od kuchni.
    Problem pojawił się wraz z kuchniami gazowymi.
    Zupełnie bez sensu przy obecnych relacjach cenowych stosować gaz do grzania np
    garnków.
    Tlenki azotu