  • 11. Data: 2012-08-07 12:34:48
    Temat: Re: Gaz i prad
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5b8f21cf-b61e-441f-91bb-d4f6a9340004@googlegrou
    ps.com...
    >Budyń niestety są badania na ten temat - sam tego nie wymyśliłem - bodajże
    >w Anglii badano powietrze w typowych kuchniach gazowych i elektrycznych.

    z znalazłeś kto zlecał te badania? Wyniki wskazują ze producent kuchenek
    elektrycznych :-) Bo gdyby to było rzeczwiscie szkodliwe to byłoby
    zabronione. A tak to wygląda na szkodliwosc marketingową.

    >Zupełnie bez sensu przy obecnych relacjach cenowych stosować gaz do grzania
    >np garnków.

    u mnie idzie dziennie 1m3 gazu na kuchenkę, czyli jakies 2,4zł. Za to
    miałbym 4kWh prądu. Jak to porównać to nie wiem - jest to gotowanie dla 4
    osób+kawa, herbata itp -czy te 4 kWh wystarczą?

    b.

  • 12. Data: 2012-08-07 13:10:16
    Od: robertr <e...@o...pl>

    > u mnie idzie dziennie 1m3 gazu na kuchenkďż˝, czyli jakies 2,4zďż˝. Za to
    >
    > mia�bym 4kWh pr�du. Jak to por�wna� to nie wiem - jest to gotowanie dla 4
    >
    > os�b+kawa, herbata itp -czy te 4 kWh wystarcz�?

    Ja mam wszystko na prąd 4 osoby i wychodzi 10 kWh dziennie. Nie wiem czy zużywam 4
    kWh dziennie na gotowanie czy nie (szacowana sprawność kuchni elektrycznej 54 %,
    gazowej 36 % - gdzieś to znalazłem w sieci)
    Spróbuj trochę pogoglować, otwarty ogień to też inne związki - CO, CO2. Spalanie
    metanu to też wiele dodatkowej wody która zanieczyszcza dom, korozja przewodów
    wentylacyjnych
    Nawet Polska Norma mówi że wentylacja dla kuchni gazowej powinna wynosić 70 m3/h (wg
    mnie o wiele za mało)
    dla elektrycznej 30 m3/h - przelicz to sobie na okres grzewczy do rachunku za CO.

  • 13. Data: 2012-08-07 15:07:26
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Ja mam wszystko na prąd 4 osoby i wychodzi 10 kWh dziennie.

    a ja mam gaz w kuchence a prądu dziennie idzie 13kWh - musze przejsc na
    prąd, może wtedy bedzie 10 :-))))

    b.

  • 14. Data: 2012-08-07 17:08:25
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    > miałbym 4kWh prądu. Jak to porównać to nie wiem - jest to gotowanie dla 4
    > osób+kawa, herbata itp -czy te 4 kWh wystarczą?

    IMHO tak. To jest 2h pracy czajnika. Czyli zagotowanie 40l wody.

  • 15. Data: 2012-08-07 23:22:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik robertr napisał:
    > Tlenki azotu towarzyszą KAŻDEMU spalaniu.

    Nieprawda. Spalaniu paliw nie zawierających azotu (np. czystego,
    niezaazotowanego metanu) w atmosferze czystego tlenu nie towarzyszą bo
    nie mogą.
    Spalanie w atmosferze powietrza bez wytwarzania mierzalnych ilości NOx
    możliwe jest w procesach niskotemperaturowego spalania (głównie
    katalitycznego), te 1450 stopni na końcówce płomienia metanowego to już
    jakieś tam ilości tlenków azotu daje.

    --
    Darek