  • 1. Data: 2012-08-03 09:56:30
    Temat: Zaciaganie/wyrownywanie wylanej plyty
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Okazuje sie, ze najwiekszy problem przy wylewaniu plyty betonowej (w tym
    wypadku schodow zewnetrznych) sprawia mi "zaciagniecie" jej tak, aby byla
    idealnie pozioma.

    Praktykow prosze o podpowiedzi i "patenty", jak sobie ulatwic zycie, bo
    mnie szlag trafi :)

    (i nie chodzi mi o zacieranie!)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-08-03 10:09:35
    Temat: Re: Zaciaganie/wyrownywanie wylanej plyty
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 3 Sie, 09:56, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > idealnie pozioma.
    >
    > Praktykow prosze o podpowiedzi i "patenty", jak sobie ulatwic zycie, bo

    Pierwsze pytanie - ściągasz po rurkach?

    mucher

  • 3. Data: 2012-08-03 12:44:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 01:09:35 -0700 (PDT), mucher napisał(a):

    > Pierwsze pytanie - ściągasz po rurkach?

    W tym wypadku nie. Nie bardzo bym wiedzial, jak to praktycznie rozwiazac.
    Schody robie na nasypie z ubitego gruzu. Szalowane jest tylko czolo kazdego
    stopnia, wylewany beton, potem na tym stawiany szalunek czola kolejnego
    stopnia itp.

    Myslalem, zeby sciagac po jakiejs prowadnicy, ale sznurek sie nie sprawdza,
    drut jest zawsze krzywy i nie mam go jak zamocowac....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-08-03 21:10:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 09:56:30 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    Nosz kurde, zapytasz o mostek termiczny, to sie zglosi pol Internetu, a w
    glupim betonie to sie juz chyba nikt nie babrze...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 5. Data: 2012-08-03 21:33:42
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Aug 3, 9:10 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Nosz kurde, zapytasz o mostek termiczny, to sie zglosi pol Internetu, a w
    > glupim betonie to sie juz chyba nikt nie babrze...

    W sredniowieczu budowano koryta, ktore napelniano woda i tak
    znajdowano poziom.
    Obecnie sluzy do tego wasserwaga, lub schlauchwaga.

  • 6. Data: 2012-08-03 21:40:00
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 12:33:42 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    (...)

    Cos mi sie wydaje, ze nie przeczytales pytania albo go nie rozumiesz...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2012-08-04 00:16:12
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:

> [...]
    >
    > Myslalem, zeby sciagac po jakiejs prowadnicy, ale sznurek sie nie
    > sprawdza, drut jest zawsze krzywy i nie mam go jak zamocowac....

    normalnie to szalunek kolejnego schodka jest dobrym odniesieniem ale
    ty robisz jakoś po chińsku po 1 schodku
    zrób porządny szalunek całej bieżni przynajmniej

    jeffrey

  • 8. Data: 2012-08-04 11:26:27
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Aug 2012 00:16:12 +0200, Jeffrey napisał(a):

    > normalnie to szalunek kolejnego schodka jest dobrym odniesieniem ale
    > ty robisz jakoś po chińsku po 1 schodku
    > zrób porządny szalunek całej bieżni przynajmniej

    To sa schody kaskadowe. Wygodniej mi stawiac kolejny szalunek na ronwno
    podlanym betonie. Jakby to byly "zwykle" schody, to szalowalbym calosc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-08-05 14:58:00
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Aug 3, 9:40 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Fri, 3 Aug 2012 12:33:42 -0700 (PDT), Marek napisa (a):
    >
    > (...)
    >
    > Cos mi sie wydaje, ze nie przeczytales pytania albo go nie rozumiesz...
    >
    > --
    > Maciek
    >
    > Karkulowsia zwartusia
    > Ratuwsianku Maciuwsio

    Twoim problemem jest powierzchnia " idealnie pozioma" - tak napisales.

    To wyjasnij blizej, co sie kryje pod tym pytaniem, jesli nie o
    poziomy ?

    Moze miales na mysli "idealnie rowna", albo "gladka" ???

  • 10. Data: 2012-08-05 15:19:32
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Aug 2012 05:58:00 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > Moze miales na mysli "idealnie rowna", albo "gladka" ???

    No przeciez jesli nie bedzie idealnie gladka i rowna, to ciezko mowic tez o
    poziomie, prawda? Chyba ze srednia wyciagniesz :)

    Chce uzyskac gladka, rowna powierzchnie stopnia, a powierzchnia stopnia ma
    byc pozioma.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał