  • 11. Data: 2012-08-05 15:25:58
    Temat: Re: Zaciaganie/wyrownywanie wylanej plyty
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Aug 5, 3:19 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sun, 5 Aug 2012 05:58:00 -0700 (PDT), Marek napisa (a):

    > No przeciez jesli nie bedzie idealnie gladka i rowna, to ciezko mowic tez o
    > poziomie, prawda? Chyba ze srednia wyciagniesz :)
    >
    > Chce uzyskac gladka, rowna powierzchnie stopnia, a powierzchnia stopnia ma
    > byc pozioma.
    >
    > --
    > Maciek
    >
    > Karkulowsia zwartusia
    > Ratuwsianku Maciuwsio

    Warunkiem gladkiej, rownej powierzchni, jest stosowanie
    drobnoziarnistego kruszywa, oraz, jak najbardziej plynnej zaprawy.
    Jezeli ja odpowiednio uplynnisz, to sama sie wyrowna.
    Mozna wykonac jakies narzedzie, do przeciagania - wiec musza byc
    prowadnice.

    Mozna poczekac, az stezeje i szlifowac.

  • 12. Data: 2012-08-05 18:24:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Aug 2012 06:25:58 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > Warunkiem gladkiej, rownej powierzchni, jest stosowanie
    > drobnoziarnistego kruszywa, oraz, jak najbardziej plynnej zaprawy.

    Zaraz - wszystkie zrodla, jakie znam, podaja, ze beton do takich elementow
    jak schody zewnetrzne powinien miec konsystencje plastyczna. O ile sie nie
    myle plynna masa bedzie miec slaba odpornosc na mroz i pekanie.

    Nawet tradycyjne wylewki we wnetrzach robi sie z masy o konsystencji
    wilgotnej ziemi....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 13. Data: 2012-08-05 21:56:26
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Aug 5, 6:24 pm, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > myle plynna masa bedzie miec slaba odpornosc na mroz i pekanie.
    >
    > Nawet tradycyjne wylewki we wnetrzach robi sie z masy o konsystencji

    Plynna masa jest slaba, jesli sie ja uplynni poprzez dodanie wody -
    nadmiar wody oslabia.
    Jesli sie uplynni, bez dodania wody, to wytrzymalosc sie nie zmieni.
    Poczytaj troche o plastyfikatorach i superplastyfikatorach.

    Tradycyjne wylewki we wnetrzach sa tanie i technologia jest znana od
    lat, ale nikt ich nie stosuje tam, gdzie ma byc rowno.