  • 71. Data: 2012-08-07 14:37:15
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jvr017$un5$1@usenet.news.interia.pl...

    1C0_circuits.pdf

    > Faktycznie kiki, wszystko tam jest rozrysowane. Dzięki.

    Tylko coś ci jeszcze powiem. Takie moje ostatnie przemyślenia co do światła.
    Ponieważ wydzielasz obwody świateł jako osobno sterowane więc maksymalne
    obciążenie każdego to będzie 100-200-300W. Może zamiast dawać kablel
    3x1.5mm2 dałbyś okrągłą linkę 3x 0.75 ? Albo 3x1mm2 ?

    Wtedy pociągniesz osobno przewód do żarówki 3x0.75 i taki sam osobno do
    wyłączników schodowych jak na stronie 7 Sch.12 i Sch.13
    Lub dasz 3 żyły do żarówki i 2 żyły do przycisków dzwonkowych i zrobisz to
    wg. schematu z następnej strony 8 Sch.14 i Sch.15
    Zaoszczędzisz dużo mkasy na przewodzie.
    Bezpieczniki wystarczą nawet 3A na taki przewód.
    Zmniejszając przekroje zmniejszasz wartość bezpiecznika ale i tak wszystko
    idzie w kierunku LED więc dawanie kabla 1.5mm2 to rozpusta.

  • 72. Data: 2012-08-07 15:35:11
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zmniejszając przekroje zmniejszasz wartość bezpiecznika ale i tak wszystko
    > idzie w kierunku LED więc dawanie kabla 1.5mm2 to rozpusta.

    Ty już nie kombinuj :)
    Zabezpieczenia oraz przekroje przewodów muszą być najpierw wyliczone i
    dobrane.
    Tutaj liczy się nie tylko przekrój, ale także i długość obwodów. Nie bez
    powodu ktoś dobrał przekrój 1,5mm2 na obwody oświetlenia.
    Jest to taki przekrój, który w zasadzie zapewnia szybkie wyłączenie obwodu w
    przypadku standardowych zabezpieczeń do max. 16A.
    Mniejsze przekroje można dać tylko wtedy, kiedy od razu się zakłada, że będą
    to obwody sterujące, które nie będą bezpośrednio zasilały lamp.

  • 73. Data: 2012-08-07 17:05:41
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > Jest to taki przekrój, który w zasadzie zapewnia szybkie wyłączenie obwodu
    > w przypadku standardowych zabezpieczeń do max. 16A.

    No tak ale to było kiedyś jak miałem żyrandol 4x100W czy 4x150W. Miałem taki
    i bardzo mi sie podobał gdy prąd tyle nie kosztował.

    > Mniejsze przekroje można dać tylko wtedy, kiedy od razu się zakłada, że
    > będą to obwody sterujące, które nie będą bezpośrednio zasilały lamp.

    Sterujące na 220V i tak trzeba zabezpieczać. Dałbym 3x0.75mm2 do żarówek
    które są osobno sterowane. taki kabel kosztuje znacznie mniej i najmniejsze
    bezpieczniki jakie są do dostania. Tabelki obciążalnośli przewodu w tynku są
    ogólnie dostępne. Dajmy zabezpieczenie o połowę mniejsze.

  • 74. Data: 2012-08-07 17:15:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    http://www.kanlux.pl/download/karta/04416.pdf

    Na Allegro po 4 do 5PLN
    bardzo dobre bezpieczniki i osprzęt. Mam tego wiele.
    Wziąć takie na 2 Ampery do tego kabel OMY 3x0.75 i wypas..

    200-300W max na odbiornik. Wystarczy jak na osobny punkt

  • 75. Data: 2012-08-07 19:18:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Kurcze masz schematy. Ile razy mam ci je dawać żebyś na nie popatrzał:

    Ktos tu jakis czas temu pisal, jak to wiesniaki w pewnej nadmorskiej okolicy
    uzywaja wiejskiego jezyka i jak tu dzieci chowac w co robio i gdzie
    chodzo... :-)

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2012-08-07 19:25:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

  • 77. Data: 2012-08-07 19:25:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jvqpmb$kdh$1@usenet.news.interia.pl...

    > Myślę aby wykorzystać mikrostyki.
    >
    > Kilka razy zdarzyło nam się w mieszkaniu w bloku zostawić otwarty zamek w
    > drzwiach na noc. Masakra. A w domu wejść będzie nie jedno a cztery.

    I dobrze kombinujesz. Mikrostyki to nie problem, ale jak z kablem po
    drzwiach i takie tam. Moze tak na patrze, bo mam dwa duze doswietla po obu
    stronach i drewniane drzwi, po prostu nie ma gdzie tego schowac by nie bylo
    widac.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2012-08-07 19:29:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2012 19:39:22 UTC+2 użytkownik Maniek4
    napisał:

    >Wiesz może rano albo jak cały dzień nikogo w domu nie ma. U Ciebie kilku
    >domownikw jest z tego co kojarzę więc w miare >regularnie kranu używają to
    >i woda nie ma specjalnie w rurach kiedz wystygnąć.

    To fakt, ale zdarza sie, ze przez dluzszy czas nikt nie korzysta. W moim
    przypadku chodzi nie tylko o umywalke, gdzie woda po prostu ma byc ciepla i
    nie wazne, czy 34 czy 40C. Do kapieli to jednak roznica, a ja i zona kapiemy
    sie dosc dlugo po tym jak dzieci pojda spac. Kiedys sprawdzalem i musze zlac
    spora miche wody zanim ciepla doplynie, ile dokladnie nie mierzylem.

    >Szczególnie że jak pamietam bardzo pieczołowicie i >dokładnie robiłeś
    >izolacje rur w warstwie ocieplenia posadzki.

    I w kotlowni spierniczylem nieco, ale to i tak nic, bo woda przez godzine,
    dwie spokojnie wystygnie.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2012-08-07 21:58:28
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > najmniejsze bezpieczniki jakie są do dostania. Tabelki obciążalnośli
    > przewodu w tynku są ogólnie dostępne. Dajmy zabezpieczenie o połowę

    Tabelka obciążenia to jeszcze nie wszystko. Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę
    impedancję pętli zwarcia oraz krotność zabezpieczenia. Dopiero na podstawie
    tych parametrów możesz wyliczyć czas wyłączenia zabezpieczenia. Jak się
    okaże, że czas wyłączenia będzie dłuższy niż 0,4s to "masz ciepło", bo nikt
    Ci się nie podpisze pod protokołem pomiarów, który jest niezbędny do odbioru
    i będziesz się "bujał" przez kilka lat z odbiorem, albo kłądł nowe przewody.

  • 80. Data: 2012-08-15 15:21:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Ja wiem, mnie się tak napisało za co przepraszam z całego serca :-)

    Człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka nigdy :)