  • 61. Data: 2012-08-06 19:53:19
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:2049a404-bd45-4b8c-a3f0-

    >I później takie kabelki przez lata ze scian wyłaza i sobie wisza do niczego
    >nie podłaczone;)

    Na etapie budowy warto przemyslec sobie gdzie beda meble w kuchni, jak beda
    wygadaly, gdzie schowa sie zasilacz i jak rozprowadzic od niego kable do
    podswietlenia blatu np., w sytuacji gdy meble sie nie lacza. U mnie led
    oswietla kosz na smieci wlaczany razem z oswietleniem blatu. Moze to kogos
    smieszyc, ale to naprawde przydatne swiatelko i cienki kabelek warto
    przewidziec. To samo w lazience, jak podswietlic lustro, czy potrzebny
    bedzie zasilacz, jak to wlaczac i takie tam. To sa sprawy na ktorych warto
    sie skupic, bo to sa naprawde uzytkowe problemy.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2012-08-06 20:46:42
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 6 Aug 2012 17:23:22 +0200, kiki napisał(a):

    > Ja mam kłopot z "Telewizją Nowej generacji N" te zasilaczyki, sznury
    > sieciowe od TV. Mnie by się przydało odłączać gniazda z a telewizorem.
    > Wszystkie, a nie mogę, bo one są też połączone z innymi. te dekodery są non
    > stop gorące i zjadają dużo prądu nic nie robiąc.

    kup sobie listwę zasilającą Master - Slave. Podłącz tv do master a dekoder
    i inne popierdółki, które mają działać gdy tv jest włączony do slave.
    Wyłączając tv odetniesz prąd od reszty, i odwrotnie w 2 stronę.

    scruffty

  • 63. Data: 2012-08-06 21:46:42
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Tego nie ma jak nawet zrealizować. Przekaźniki dopuszkowe są ale o małej
    > obciążalności i narażone są na uszkodzenia poprzez wyładowania
    > atmosferyczne dużo mocniej.
    > Zdecydowanie lepiej sterować osprzętem.

    To akurat nie jest prawdą, ponieważ są systemy inteligentnego domu
    dopuszkowe, które komunikują się po skrętce. Ale też są takie systemy, które
    komunikują się radiowo lub poprzez sieć zasilającą.
    Tylko, że takie systemy są drogie. Zrealizowanie jednego punktu to kilkaset
    zł.
    W przypadku centralnego sterowania i oddzielnych przewodów do punktów
    elektrycznych, koszt ten spada nawet 10 krotnie.

  • 64. Data: 2012-08-06 22:14:03
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "scruffty" <s...@z...pl> wrote in message

    > kup sobie listwę zasilającą Master - Slave. Podłącz tv do master a dekoder
    > i inne popierdółki, które mają działać gdy tv jest włączony do slave.
    > Wyłączając tv odetniesz prąd od reszty, i odwrotnie w 2 stronę.

    Cenna uwaga, nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje :-)

  • 65. Data: 2012-08-07 11:47:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2012 19:39:22 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Trzy litry to nic, wiesz ile trzeba czekac na ciepla wode?

    Wiesz może rano albo jak cały dzień nikogo w domu nie ma. U Ciebie kilku domownikw
    jest z tego co kojarzę więc w miare regularnie kranu używają to i woda nie ma
    specjalnie w rurach kiedz wystygnąć. Szczególnie że jak pamietam bardzo pieczołowicie
    i dokładnie robiłeś izolacje rur w warstwie ocieplenia posadzki.

  • 66. Data: 2012-08-07 12:12:27
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Do zalaczania pompy z czujek ruchu potrzebujesz jednedo kabla trzy
    > zylowego i czujek polaczonych szeregowo. Nie potrzeba tu przekaznikow do
    > gniazdek, tylko pompe podlacza sie do obwodu czujek.
    > Oczywiscie jesli chcesz to spiac z alarmem by nie dublowac czujek to to
    > nie wystarczy, ale pomysl OK, sprawdza sie u mnie przeszlo dwa lata.

    Tak jest, sygnał z czujek ruchu będę chciał wykorzystywać również do innych
    celów Czujek nie chcę niepotrzebnie dublować. Tak więc nie widzę innej
    możliwości aniżeli włączać i wyłączać zasilanie pompy w reakcji na sygnał z
    czujek.

    > I OK.
    > Kazdy z punktow jest godzien uwagi. Na sygnalizacje zamkniecia zamka noca
    > wpadlem juz dawno temu, bo zdarza sie przy dzieciach, ze drzwi nie zawsze
    > sa zamkniete na noc. Nie rozgryzlem tylko kablologii zamka, by zrobic to w
    > sposob niewidoczny. Skutek jest taki, ze nie ma sygnalizacji zamka. Jak
    > sie z tym uporasz to daj zna.

    Myślę aby wykorzystać mikrostyki.

    Kilka razy zdarzyło nam się w mieszkaniu w bloku zostawić otwarty zamek w
    drzwiach na noc. Masakra. A w domu wejść będzie nie jedno a cztery.

  • 67. Data: 2012-08-07 12:26:42
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie będzie się mógł w tym połapać, a nawet dla Ciebie później będzie
    > stanowić duży problem w diagnozowaniu uszkodzeń.

    Czyli od każdego wyłącznika światła należałoby pociągnąć przewód zasilania
    do rozdzielni? A co w przypadku zastosowania wyłączników schodowych, też od
    każdego wyłącznika ciągnę przewód do rozdzielni?

  • 68. Data: 2012-08-07 13:48:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jvqqh2$lq7$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czyli od każdego wyłącznika światła należałoby pociągnąć przewód zasilania
    > do rozdzielni? A co w przypadku zastosowania wyłączników schodowych, też
    > od każdego wyłącznika ciągnę przewód do rozdzielni?

    Kurcze masz schematy. Ile razy mam ci je dawać żebyś na nie popatrzał:
    Pierwsze 6 schematów to w większości schodowe.

    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Strona 2 i 3
    Za wyjątkiem schematu Sch.5 pozostałe to schodowe

    Dalej strony 5, 6, 7 i 8

    Masz wszystko narysowane. Możesz budować obwód chodowy o dowolnej długości,
    na kilka sposobów, a pojedyncze wyłączniki klasyczne zastępować schodowym
    schematem z jednym tylko przyciskiem.
    Niestety wymaga to 1-2 żył więcej do pewnego pubktu.

  • 69. Data: 2012-08-07 14:00:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > schodowym schematem z jednym tylko przyciskiem.
    > Niestety wymaga to 1-2 żył więcej do pewnego pubktu.

    Faktycznie kiki, wszystko tam jest rozrysowane. Dzięki.

  • 70. Data: 2012-08-07 14:23:49
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvr017$un5$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    1C0_circuits.pdf

    > Faktycznie kiki, wszystko tam jest rozrysowane. Dzięki.

    Działa to tak, że nawet jakby zepsuła się elektronika to schodowe będą
    działać zawsze. Ostatnim schodowym jest styk przekaźnika w PLC.
    Jeżeli masz tylko jeden klawisz w pokoju i chcesz nim sterować to dajesz
    schodowy i robisz instalację schodową do rozdzielni gdzie rozdzielnia jest
    drugim wyłącznikiem schodowym, który może być za ciebie wyłączony przez
    elektronikę, a jak elektronika się zepsuje to działa dalej tylko ręcznie.
    Jeżeli potrzebujesz dodatkowe przyciski do tej samej żarówki to wstawiasz
    pomiędzy schodowy i rozdzielnię KRZYŻOWE (4-way inaczej). SCHODOWE to 3-way.

    Żarówka-----schodowy----------krzyżowy-----krzyżowy-
    -----------rozdzielnia

    Rozdzielnia robi za schodowy, bo na obu końcach są schodowe, a pomiędzy
    krzyżowe.
    Wybór układu połączeń zależy od ciebie. Tam masz narysowane z zewnętrznym
    przekaźnikiem bistabilnym i bez.

    Jak masz jakieś wątpliwości to pytaj, ja przez to przechodziłem 4 lata temu
    gdy wszyscy robili wielkie oczy.

    Jasne ?