  • 51. Data: 2012-08-06 15:17:21
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:fcafd246-b0e6-4c2f-8510-e3ec08edc459@googlegrou
    ps.com...
    > kot�owni do pompy CWU,
    >Nie widze sensu tym sterowac. Albo niech cyrkulacja chodzi non stop jak
    >ktoś lubi albo wcale cyrkulacji. U mnie do umywalek(bo tam tylko ma sens
    >cyrkulacja) sa odcinki rur 3 metry(piętro) i 2 metry(parter). >Żadnego
    >dyskomfortu z powodu braku cyrkulacji nie odczuwam.

    Cyrkulacja musi być, bo nie znosimy czekać kilkunastu sekund aż się pojawi
    ciepła woda. Teraz tak w bloku mamy. Druga sprawa to marnowanie wody.

    Cyrkulacja po co ma chodzić w nocy gdy wszyscy śpią? Albo w dzień gdy ludzie
    są w pracy, szkole? Nie wspominając już o kilkudniowych wyjazdach... Wiem,
    można wtedy ręcznie wyłączyć, ale ja jestem zbyt leniwy i zapominalski, więc
    wolę aby automat o to zadbał. Ten element inteligencji domu będzie zupełnie
    nieodczuwalny dla domowników.

    >,
    >Znając życie do niczego nioe wykorzystasz później

    Pewnie masz rację. Ale wolę dać, a nuż kiedyś się przyda. Koszt to raptem
    kilka złotych.

    >A co chcesz sterowac gniazdkiem na zewnątrz: Ja takie gniazdko używam do
    >włączenia radia na tarasie i podłączenia przedłużacza jak zywopłot podcinam
    >oraz do podłaczenia maszynki do strzyżenia jak mi >zona włosy strzyże;).
    >Ale moze masz inne pomysły

    No przecież już pisałem (chyba w tym wątku). Gniazdo na zewnątrz będzie
    czasowo wyłączane na czas wyjazdów, nieobecności domowników itd. czyli
    zawsze wtedy gdy będzie załączany alarm.

    >A odnośnie garderoby to juz nie wiem co można tam sterować?

    Mam pewne wizje, ale jeszcze mgliste i dopóki się nie ukonkretnią, nie chcę
    o nich pisać. Ale jest ogromna szansa, że nie wykorzystam.

    >Chcesz to uwierz, nioe chceesz to rób po swojemu: żadnej symulacji później
    >nie będziesz robił. Jak nie zrobisz od razu to nie zrobisz wcale;)

    Od razu to ja prawie nic nie zrobię. Tak jak pisałem, mam całe życie na
    eksperymenty :)

    Jedno nie wyklucza drugiego.

  • 52. Data: 2012-08-06 16:07:15
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Mon, 6 Aug 2012 15:17:21 +0200, brunet.wp napisał(a):

    Witam,

    > Cyrkulacja musi być, bo nie znosimy czekać kilkunastu sekund aż się pojawi
    > ciepła woda. Teraz tak w bloku mamy. Druga sprawa to marnowanie wody.

    Marnowanie wody lub marnowanie energii do jej podgrzania:) Sam też planuję
    cyrkulację, bo mam dość długie odcinki do przyborów, tylko zdecydowałem się
    na włączanie czasowo zwykłym programatorem.

    > No przecież już pisałem (chyba w tym wątku). Gniazdo na zewnątrz będzie
    > czasowo wyłączane na czas wyjazdów, nieobecności domowników itd. czyli
    > zawsze wtedy gdy będzie załączany alarm.

    A ja to mam zamiar rozwiązać inaczej, łącznik klawiszowy przy wejściu na
    taras, jak zechcę prąd na zewnątrz to pyknę łapą, po skończonej pracy
    odpyknę. Tylko planuję kilka gniazdek na zewnątrz (m.in.) jedno pod samym
    dachem (iluminacje świąteczne średnio lubię, ale dzieciaki małe więc dla
    nich to radocha) i taki łącznik od razu będzie włączał ew. światełka.

    > Jedno nie wyklucza drugiego.

    No właśnie też się zastanawiam, czy alarm ma sens. Kontaktrony w oknach
    sygnalizujące otwarcie się przydadzą, ale dalsze części systemu, jak te
    wszystkie czujki, strefy itp. chyba tylko utrudniają codzienne życie.
    Jeszcze jak system jest podłączony do firmy ochroniarskiej to ma jako taki
    sens, ale bez tego, i powiedzmy sobie szczerze kto postronny zareaguje na
    wyjącą syrenę.

    scruffty

  • 53. Data: 2012-08-06 16:13:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2012 15:17:21 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Cyrkulacja musi byďż˝, bo nie znosimy czekaďż˝ kilkunastu sekund aďż˝ siďż˝ pojawi
    >
    > ciep�a woda. Teraz tak w bloku mamy.

    Nigdy dłużej nie miaszkałem w bloku więc dziwi mnie to kilkanascie sekund. W domu
    masz instalację gdzie w w 1 metrze rury pewnie jest 3 setki wody. Cyli lkitr na 3
    metry rury. Przyjmijmy że projekt totalnie skaszaniony więc odm zasobnika to do kranu
    niech jest 10 metrów czyli 3 litry. Czyi 3 litry trzeba wypuścić az zacznie płynąć
    ciepła woda.
    W ciągu dnia wode się używa, rury w warstwie ocieplenioa wiec problemy z ciepła woda
    nie powinno byc. Ew rano po nocy to fakt te 3 litry moga polecieć zimnej.
    Ja jestem nienowoczesny ale cyrkulacja w normalnym domu to wg mnie bez sensu. >Druga
    sprawa to marnowanie wody.
    A marnowanie energi na cyrkulację?

    > Pewnie masz racjďż˝. Ale wolďż˝ daďż˝, a nuďż˝ kiedyďż˝ siďż˝ przyda. Koszt to
    raptem

    > kilka z�otych.

    I takim mysleniem najłatwiej wtopic. Kilka złotych tu, kilka złotych tam "na wszelki
    wypadek" i później na pralke i zmywarke zabraknie. A własnie takie bezsensowne "kilka
    złotych" najbardziej drenują kieszeń.
    Wbrew pozorom przerobienie czegoś poźniej nie jest strasznie kosztowne

    > No przecie� ju� pisa�em (chyba w tym w�tku). Gniazdo na zewn�trz b�dzie

    > czasowo wy��czane na czas wyjazd�w, nieobecno�ci domownik�w itd. czyli
    >
    > zawsze wtedy gdy b�dzie za��czany alarm.

    Ale czemu to ma służyć?
    Po co wyłączać to gniazdko na zewnątrz? Boisz się zeby sasiad prądu Tobie nie
    podebrał?

    > Mam pewne wizje, ale jeszcze mgliste i dop�ki si� nie ukonkretni�, nie chc�

    > o nich pisa�. Ale jest ogromna szansa, �e nie wykorzystam.
    To po co robic?

    > Od razu to ja prawie nic nie zrobi�. Tak jak pisa�em, mam ca�e �ycie na
    >
    > eksperymenty :)

    I tak pewnie ze 3 lata po zamieszkaniu jakiś remont/malowanie będziesz robił więc ew
    wtedy dodasz to co brakuje/wywalisz to co niepotrzebne.

  • 54. Data: 2012-08-06 17:20:22
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jvo968

    > Muszę Ci przyznać, że Twoja szklana kula mogła się nieco zabrudzić,
    > ponieważ Twoje dywagacje, aczkolwiek ciekawe, są skrajnie nierealistyczne
    > :) Ale grunt to sobie poklepać bez sensu :)

    Ależ to nie jest nierealistyczne.
    Mój przykład jest wzięty naprawdę z życia.
    Wiele lat temu znałem gościa, który miał pier.....ca na punkcie tablic
    synoptyznych i automatyki (wtedy jeszcze nie było takiej elektroniki).
    Gość już był po 60-tce, był samotny i ciągle się chwalił swoim dorobkiem,
    zapominając, że danej osobie już to pokazywał wiele razy.
    Kolejny przykład to mój kolega, nawet były pracownik. Chłopak żyje
    elektroniką oraz informatyką. Jest dobrym fachowcem w tym co robi, ale jest
    już przeszło 40-letnim kawalerem, który pąsowieje, kiedy w towarzystwie
    zaczyna się dyskusja "o d.... Maryni".

    > Każdy organizuje sobie swój wolny czas według własnych upodobań i innym
    > nic do tego. Ja na starość będę się bawił w "inteligentny dom", a za
    > dupami przestałem ganiać kilkanaście lat temu gdy poznałem swoją obecną
    > żonę.

    A tu to już był przykład z mojego życia. Kiedyś miałem pier...ca na punkcie
    elektroniki i automatyki. Potrafiłem siedziec nad elektroniką całymi dniami,
    często zarywając noce. Dom zaś opleciony był instalacjami i automatyką
    niczym sieć pajęcza :)
    Do czasu, aż zacząłęm się uganiać ... (w końcu się ożeniłem) i teraz mam
    inne przyjemności :)
    Fakt, że dzięki tamtemu życiu zdobyłem wiedzę, dzięki której teraz zarabiam,
    ale już mam inny punkt widzenia - z pozycji rodziny, wspólnego dobra i
    wspólnych problemów. Wiem, że to co było fajne dla mnie i mnie kręciło,
    bywało utrapieniem dla pozostałej części domowników. Musiałem zrezygnować z
    pewnych systemów automatyki, która się okazywała utrapieniem dla innych - po
    prostu "upirdliwiała" im życie.
    Trzeba było iść na kompromis i ograniczyć automatyzację. Dlatego też obecnie
    nieco inaczej patrzę na automatyzację domową i uważam, że automatyka powinna
    jak najmniej ingerować w życie ludzkie. Powinna być "przezroczysta" dla
    użytkownika, poprawiając jego ułomności, ale nie zmuszając do zmiany
    nawyków.

  • 55. Data: 2012-08-06 17:23:22
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvo7vp$893$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Sugerujesz, że lepiej zrobić 3 obwody aniżeli 2?

    3 to nie pies ni wydra. Daj 2 kable po 4 żyły. Będą 4 obwody. Te dwie żyły
    fazowe zewrzesz na bezpieczniku.

    Ja mam kłopot z "Telewizją Nowej generacji N" te zasilaczyki, sznury
    sieciowe od TV. Mnie by się przydało odłączać gniazda z a telewizorem.
    Wszystkie, a nie mogę, bo one są też połączone z innymi. te dekodery są non
    stop gorące i zjadają dużo prądu nic nie robiąc.

  • 56. Data: 2012-08-06 17:27:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2012 12:05:42 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > "Kris" <k...@g...com> wrote in message

    > W�a�nie skr�tki nie prowadzi� do gniazda.

    > To bardzo nienowocześnie będzie. I jak gość będzie na wczasach w Egipcie
    > to sobie nie sprawdzi jak temperatura jest w kotłowni;))

    Do pomiaru temperatur to jest inny kabel niezależny :-)
    na stronie 11 jest rozrysowane... i 15 oraz 16-tej
    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Dallasy DS18B20 łączy się do jednego osobnego przewodu.

  • 57. Data: 2012-08-06 18:12:49
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jvo7nu$7o5

    > Moja koncepcja domu inteligentnego jest raczej nastawiona na działanie
    > bierne.

    O to właśnie chodzi.

    > Nie interesują mnie (i uważam, że są zbędne) takie elementy jak np.
    > sterowanie roletami, światłem, automatyczne podlewanie trawnika,

    A dlaczego nie?
    Sterowanie roletami czy oświetleniem to dobra rzecz i naprawdę przydatna.
    Dla przykładu opracowany przeze mnie system w oparciu o PLC, automatycznie
    wygasza nieużywane oświetlenie, realizuje tryby oświetlenia wieczornego
    (pełne oświetlenie) i nocnego (oświetlenie zapewniające komunikację w domu
    bez oślepiania), a ponadto umożliwia ręczne wygaszenie oświetlenia w całym
    domu przy użyciu dowolnego wyłącznika - czyli nie trzeba biegać po całym
    domu i sprawdzać gdzie jeszcze się świeci. Robi się pstryk i wszystko
    gaśnie. Powiem Ci, że przy starszych osobach, zwłaszcza z Alzheimerem jest
    to jedna z najwspanialszych funkcji. Osoba taka zapomina o gaszeniu
    oświetlenia czy odbiorników i trzeba za taką osobą ciągle chodzić i gasić
    oświetlenie. Sporą część starszych osób dopada ta choroba. Mnie też przyszło
    opiekować się taką osobą.

> [...]

    > uprzyjemniał życia. System ma ewentualnie wykrywać jakieś
    > nieprawidłowości, ostrzegać przed czymś, odcinać prąd, wodę gaz jeśli
    > zajdzie taka potrzeba.
    >
    > Zdaję sobię sprawę, że wiele z tych kabli które obecnie kładę być może
    > nigdy nie wykorzystam. Jeśli jest jednak choć cień szansy, że mogą się
    > przydać, położę je. To niewielki koszt, praktycznie koszt samego
    > materiału.
    >
    > System będę budował w przyszłości. Teraz tylko kładę kable i staram się
    > przynajmniej w przybliżeniu przewidzieć czego będę potrzebował.

    Do tego nie trzeba ciągnąć skrętki do każdej puszki gniazdka i wyłącznika.
    To co tu opisałeś robi się na bazie standardowej centali alarmowej + kilka
    przekaźników sterowanych centralą, umieszczonych w skrzynce rozdzielczej. Tu
    są potrzebne obwody wprost z rozdzielni do danego gniazda. Jak zaczniesz się
    bawić w gniazdka sterowane przkeźnikami to poza Tobą nikt nie będzie się
    mógł w tym połapać, a nawet dla Ciebie później będzie stanowić duży problem
    w diagnozowaniu uszkodzeń.

  • 58. Data: 2012-08-06 18:59:12
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > nie będzie się mógł w tym połapać, a nawet dla Ciebie później będzie
    > stanowić duży problem w diagnozowaniu uszkodzeń.

    Tego nie ma jak nawet zrealizować. Przekaźniki dopuszkowe są ale o małej
    obciążalności i narażone są na uszkodzenia poprzez wyładowania atmosferyczne
    dużo mocniej.
    Zdecydowanie lepiej sterować osprzętem.

  • 59. Data: 2012-08-06 19:01:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > na razie innego nie mam. Okablowanie układam tak, aby dało się to wykonać

    Do zalaczania pompy z czujek ruchu potrzebujesz jednedo kabla trzy zylowego
    i czujek polaczonych szeregowo. Nie potrzeba tu przekaznikow do gniazdek,
    tylko pompe podlacza sie do obwodu czujek.
    Oczywiscie jesli chcesz to spiac z alarmem by nie dublowac czujek to to nie
    wystarczy, ale pomysl OK, sprawdza sie u mnie przeszlo dwa lata.

> [...]
    > bierne. Nie interesują mnie (i uważam, że są zbędne) takie elementy jak
    > np. sterowanie roletami, światłem, automatyczne podlewanie trawnika,

    Mam to samo.. :-)

> [...]
    > lub zbyt wysokiej temperatury i podjęcie odpowiedniej reakcji (np. w
    > przypadku gazu być może odcięcie gazu za pomocą elektrozaworu - jeśli się

    I OK.
    Kazdy z punktow jest godzien uwagi. Na sygnalizacje zamkniecia zamka noca
    wpadlem juz dawno temu, bo zdarza sie przy dzieciach, ze drzwi nie zawsze sa
    zamkniete na noc. Nie rozgryzlem tylko kablologii zamka, by zrobic to w
    sposob niewidoczny. Skutek jest taki, ze nie ma sygnalizacji zamka. Jak sie
    z tym uporasz to daj zna.

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2012-08-06 19:39:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >odm zasobnika to do kranu niech jest 10 >metrów czyli 3 litry. Czyi 3 litry
    >trzeba wypuścić az zacznie płynąć ciepła woda.

    Trzy litry to nic, wiesz ile trzeba czekac na ciepla wode?
    Raz, ze czekasz kiedy splynie te trzy litry, dwa to kiedy ogrzeje rure i
    dotrze ciepla?
    Tak sie sklada, ze ja mam taki skaszoniony dom, bo nie wyobrazalem sobie
    robienia kotlowni w srodku domu, zeby do baterii miec blisko. To nie te
    czasy zeby godzic sie na taka architekture. maly dom nie ma znaczenia, bo
    wszedzie blisko, ale duzy pierniczyc instalowaniem baniaka zeby blizej to
    jak dla niego troche zbyt duzy priorytet.

> [...]
    >Ja jestem nienowoczesny ale cyrkulacja w normalnym domu to wg mnie bez
    >sensu. >Druga sprawa to marnowanie wody.

    Cyrkulacja to znikomy pobor jesli jest wlaczana wtedy kiedy trzeba. Prawde
    mowiac koszt calkowicie pomijalny. Wiecej "wazy" energia tracona przez
    cyrkulacje, ale to kolejny powod dla ktorego warto to zautomatyzowac.

    Pozdro.. TK