    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Date: Mon, 6 Aug 2012 19:39:22 +0200
    <jvm7bs$be4$1@inews.gazeta.pl> <jvm8cu$uet$1@usenet.news.interia.pl>
    <6...@g...com>
    <jvo4tk$c66$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@g...com>
    <jvo85e$8jc$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@g...com>
    <jvob0k$dd7$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <jvog51$m9o$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@g...com>

    news:9e40d072-0a4f-4c52-8967-

    >Nigdy dłużej nie miaszkałem w bloku więc dziwi mnie to kilkanascie sekund.
    >W domu masz instalację gdzie w w 1 metrze rury pewnie >jest 3 setki wody.
    >Cyli lkitr na 3 metry rury. Przyjmijmy że projekt totalnie skaszaniony więc
    >odm zasobnika to do kranu niech jest 10 >metrów czyli 3 litry. Czyi 3 litry
    >trzeba wypuścić az zacznie płynąć ciepła woda.

    Trzy litry to nic, wiesz ile trzeba czekac na ciepla wode?
    Raz, ze czekasz kiedy splynie te trzy litry, dwa to kiedy ogrzeje rure i
    dotrze ciepla?
    Tak sie sklada, ze ja mam taki skaszoniony dom, bo nie wyobrazalem sobie
    robienia kotlowni w srodku domu, zeby do baterii miec blisko. To nie te
    czasy zeby godzic sie na taka architekture. maly dom nie ma znaczenia, bo
    wszedzie blisko, ale duzy pierniczyc instalowaniem baniaka zeby blizej to
    jak dla niego troche zbyt duzy priorytet.

    >W ciągu dnia wode się używa, rury w warstwie ocieplenioa wiec problemy z
    >ciepła woda nie powinno byc. Ew rano po nocy to fakt >te 3 litry moga
    >polecieć zimnej.
    >Ja jestem nienowoczesny ale cyrkulacja w normalnym domu to wg mnie bez
    >sensu. >Druga sprawa to marnowanie wody.
    >A marnowanie energi na cyrkulację?

    Cyrkulacja to znikomy pobor jesli jest wlaczana wtedy kiedy trzeba. Prawde
    mowiac koszt calkowicie pomijalny. Wiecej "wazy" energia tracona przez
    cyrkulacje, ale to kolejny powod dla ktorego warto to zautomatyzowac.

    Pozdro.. TK