  • Data: 2012-08-06 19:01:28
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości

    > Oczywiście pracą kotła nie chcę sterować, bo i po co? Chcę jednak sterować
    > pompą cyrkulacyjną CWU. Będzie ona załączana w reakcji na sygnał z czujek
    > ruchu. Nie wiem czy zastosowanie przekaźnika jest najlepszym pomysłem, ale
    > na razie innego nie mam. Okablowanie układam tak, aby dało się to wykonać
    > w każdy możliwy sposób.

    Do zalaczania pompy z czujek ruchu potrzebujesz jednedo kabla trzy zylowego
    i czujek polaczonych szeregowo. Nie potrzeba tu przekaznikow do gniazdek,
    tylko pompe podlacza sie do obwodu czujek.
    Oczywiscie jesli chcesz to spiac z alarmem by nie dublowac czujek to to nie
    wystarczy, ale pomysl OK, sprawdza sie u mnie przeszlo dwa lata.

    > Moja koncepcja domu inteligentnego jest raczej nastawiona na działanie
    > bierne. Nie interesują mnie (i uważam, że są zbędne) takie elementy jak
    > np. sterowanie roletami, światłem, automatyczne podlewanie trawnika,
    > automatyczne załączanie czajnika itp.

    Mam to samo.. :-)

> [...]
    > podczas włączania głównego alarmu.
    > 4. Sygnalizacja zalania wodą (automatyczne odcięcie zaworu głównego wody
    > aby nie dopuścić do dalszego zalewania).
    > 5. Automatyczne odcięcie zaworu głównego wody po załączeniu alarmu
    > główego.
    > 6. Automatyczne odcięcie zasilania w gniazdku zewnętrznym po załączeniu
    > alarmu główego.
    > 7. Sygnalizacja obecności czadu, dwutlenku węgla, dymu, gazu, zbyt niskiej
    > lub zbyt wysokiej temperatury i podjęcie odpowiedniej reakcji (np. w
    > przypadku gazu być może odcięcie gazu za pomocą elektrozaworu - jeśli się

    I OK.
    Kazdy z punktow jest godzien uwagi. Na sygnalizacje zamkniecia zamka noca
    wpadlem juz dawno temu, bo zdarza sie przy dzieciach, ze drzwi nie zawsze sa
    zamkniete na noc. Nie rozgryzlem tylko kablologii zamka, by zrobic to w
    sposob niewidoczny. Skutek jest taki, ze nie ma sygnalizacji zamka. Jak sie
    z tym uporasz to daj zna.

    Pozdro.. TK