  • 11. Data: 2012-08-03 17:43:30
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:jvgqsc$mg4$1@inews.gazeta.pl...
    > To w ogóle nie ma sensu co sobie wymyśliłeś.
    > Zrób jak ci mówię. 4 żyły do podwójnego gniazda jub jakkolwiek w ten
    > sposób.

    Od rozdzielni elektrycznej zasilanie do rozdzielni ze sterownikiem i potem
    od rozdzielni ze sterownikiem do gniazdek?

    > Nie łącz niskiego napięcia z wysokim, bo cię zabije.
    > Połączenia tylko w rozdzielni.

    Taki przekaźnik co do zasady łączy napięcie niskie z wysokim...

  • 12. Data: 2012-08-03 17:52:11
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jvgrfi$s7u$1@usenet.news.interia.pl...

    > Aby za pomocą sterownika włączać/wyłączać jakieś urządzenia, np. pompy.

    I prawidłowo. Pompę c.w.u. chociażby. Przemyśl 5-6 obwodów niezaleznych. Jak
    dasz kabel x4 to 3 podwójne gniazda lub poczwórne nawet.
    Fazę sobie przepniesz w rozdzielni jeżeli trzeba będzie coś mocnego
    podłączyć osobno.

  • 13. Data: 2012-08-03 17:53:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvgrj2$sc0$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    >
    > Od rozdzielni elektrycznej zasilanie do rozdzielni ze sterownikiem i potem
    > od rozdzielni ze sterownikiem do gniazdek?

    NIE! Sterownik ma być w rodzielni głównej - modułowy na szynę DIN.
    Kupisz sobie osprzęt później, jaki ci będzie potrzebny.

  • 14. Data: 2012-08-03 17:57:17
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "kiki" <l...@l...net> wrote in message news:jvgs69$23m$1@inews.gazeta.pl...

    > NIE! Sterownik ma być w rodzielni głównej - modułowy na szynę DIN.
    > Kupisz sobie osprzęt później, jaki ci będzie potrzebny.

    Jeszcze raz

    http://www.elkom.com.tw/m/PLC2011A0_PLC2011B0_PLC201
    1C0_circuits.pdf

    Strona 9, schemat 16 (Sch.16) Wybierz sobie układ jaki ci pasuje.

    Ja ci proponuję kabel 4 żyłowy do grupy 4 gniazdek. Dwa lewe i dwa prawe
    osobno sterowane.

    Zrobisz trzy takie obwody.

    3 ramki na 4 gniazda
    12 gniazd
    3 odcinki kabla 4x 2.5mm2

  • 15. Data: 2012-08-03 18:02:05
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > NIE! Sterownik ma być w rodzielni głównej - modułowy na szynę DIN.
    > Kupisz sobie osprzęt później, jaki ci będzie potrzebny.

    Ale ja nie chcę mieć sterownika w rozdzielni głównej. Zaplanowałem inne
    miejsce na rozdzielnię ze sterownikiem. Tam mi się będą schodzić skrętki z
    wszystkich punktów.

  • 16. Data: 2012-08-03 18:09:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jvgslt$u6t$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > miejsce na rozdzielnię ze sterownikiem. Tam mi się będą schodzić skrętki z

    No więc źle zaplanowałeś.
    Puść ze 3 skrętki do rozdzielni głównej.

  • 17. Data: 2012-08-03 18:21:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A ty się gapisz za to w solary i zliczasz każdy foton :-)

    Dawno juz sie nie gapie. Poki zona mloda to wole w nia. :-)

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2012-08-03 18:27:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >
    > I prawidłowo. Pompę c.w.u. chociażby. Przemyśl 5-6 obwodów niezaleznych.
    > Jak dasz kabel x4 to 3 podwójne gniazda lub poczwórne nawet.

    Nie pojmuje po prostu po co sobie komplikowac zycie?
    Moze oswiec mnie jaki sposob sterowania kotlownia wymaga stosowania
    przekaznikow w gniazdach, opomiarowania wszystkiego uzywajac skretek 5e Cat
    do kotla i takie tam.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2012-08-03 18:41:05
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > Moze oswiec mnie jaki sposob sterowania kotlownia wymaga stosowania
    > przekaznikow w gniazdach, opomiarowania wszystkiego uzywajac skretek 5e

    To on chce przekaźniki w gniazdkach. Ja mu staram się je wybić z głowy.
    Jak da kable 4x to podłączy sobie je w skrzynce na stałę, a jak zajdzie
    konieczność sterowania to rozłączy obwody, które będą potrzebne i je
    wydzieli.
    Przydaje się możliwość odłączania zasilania do pomp, zasobnika na prąd czy
    po prostu zresetowania kotła, któremu się zawiesił sterownik, bo i tak bywa.

  • 20. Data: 2012-08-03 18:41:38
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Dawno juz sie nie gapie. Poki zona mloda to wole w nia. :-)

    No dawno, nie ale na wisnę szalałeś z odczytami :-)