    From: "marekjan" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Date: Thu, 22 Jan 2009 08:43:36 +0100

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:c5dbb1b4-99f2-4f30-b130-9104b5f2d56d@v39g2000pr
    o.googlegroups.com...
    > Hej!
    >
    > Pomaluutku w glowie ukladam sobie projekt instalacji elektrycznej w
    > moim domku. O ile ilosc i wydzielenie obwodow juz jako tako sobie
    > ulozylem, to zastanawiam sie na jakich zasadach, gdzie i ile
    > wylacznikow roznicowopradowych sie projektuje / umieszcza ?

    W rozbudowanych ukladach warto zasiegnac rady elektryka.
    Ja nie mialem odbioru 3 fazowego wiec zastosowalem
    jedna róznicówke 3F. To byl blad. Cokolwiek uplywnosc-
    nie ma pradu w calym domu. Szybko to zmienilem na 3 róznicówki 1 fazowe.

    Zas ja mam fazy tak porozdzielane, ze
    w razie zanikniecia jednej fazy w sieci w pomieszczeniu
    jedna faza funkcjonuje (abo gniazdka albo oswietlenie).
    To sie sprawdza.

    T.