  • Data: 2009-01-22 11:28:21
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aha, jeszcze jedno konkretne pytanko o ta selektywnosc. Da sie dobrac
    > do tych jednofazowych roznicowek 25A (lub 40A) kolejna, tak zeby byla
    > zachowana selektywnosc? Nie widzialem mniejszych niz 25A, a gdziestam
    > czytalem ze zeby selektywnosc zostala zachowana - kolejne elementy
    > musza byc rzad wielkosci "wieksze" (tudziez mniejsze;)

    to sie tyczy wylaczników nadpradowych, w róznicówkach "amperaz" ma mniejsze
    znaczenie, tu wazny jest prad róznicowy (30mA dla poszczególnych obwodów,
    300mA dla glównej róznicówki), oraz czas wyzwalania (bezzwloczne, zwloczne,
    selektywne)

    > Chodzi o to ze
    > chetnie zalozylbym sobie dodatkowe, mniejsze / czulsze roznicowki na
    > obwody oswietlenia zewnetrznego, garazu i lazienki, tylko wywalenie
    > ich nie powinno powodowac wywalenia kolejnej, bo przestaje to miec
    > jakikolwiek sens :)

    jak chcesz selektywnie, to najlepiej nie montuj róznicówek w szeregu :-)
    a jezeli chodzi o czulosc, to generalnie 30 mA, mozesz dac 10mA ale moga byc
    po jakims czasie problemy z uplywnoscia (szczególnie jak w oswietleniu
    uzyjesz halogenów z transformatorem), ale powtarzam, nie w szeregu, tylko
    oddzielnym obwodem,
    ja u siebie zrobilem tak: http://www.studioonline.pl/rozdz.jpg
    gdzie 2- przeciwprzepieciówka, 3- róznicówka 300mA selektywna (!!!) (jako
    zabezpieczenie przeciwpozarowe oraz w razie awarii dalszych róznicówek)
    to jest wersja full wypas, da sie poblokowac niektóre obwody i zredukowac
    ilosc zabezpieczen, ale ja lubie sobie popatrzyc na swoja duuuuza tablice
    :-)

    --
    pozdrawiam
    robert