  • Data: 2009-01-22 17:35:11
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Sty, 18:01, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Tak sie robi  i jest to najbardziej optymalny uklad pod wzgledem stosunku
    > ceny do wygody.

    Dzieki! Twoje rady jako instalatora z doswiadczeniem sa bardzo
    cenne :)

> [...]
    > czesto np. gniazda i oswietlenie w pokojach + bojler elektryczny.
    > 3 faza - obwody gniazdek rzadko uzywanych + obwody, których stale dzialanie
    > ma bardzo wazne znaczenie: alarm, automatyka, sterowanie kotla + oswietlenie
    > korytarzy tu mozna tez dodac gniazda uzytkowe w kuchni te o wiekszym poborze
    > mocy (dla lepszego rozlozenia mocy pomiedzy fazami). Urzadzenia w kuchni
    > wlacza sie zasadniczo tylko wtedy kiedy sie jest w domu i kiedy bedzie mozna
    > od razu zareagowac przywracajac funkcjonalnosc automatyki i alarmu.

    Dzieki - chyba tak wlasnie zrobie. Zreszta chyba wazniejsze jest zeby
    rozlozyc dobrze obwody w domu. Rozdzielnice i tak kupie jakas duza,
    natynkowa z zapasem miejsca, bo mam na nia miejsce (zreszta obok
    bedzie polka 19' pod osprzet sieciowy i pare innych technicznych
    "pudelek" ;) wiec w razie ew. problemow zawsze bedzie mozna ja
    przerobic, dodac wiecej roznicowek etc :)

    > Osobiscie uwazam, ze lepiej jest, kiedy oswietlenie w danym pokoju jest
    > podlaczone do tej samej róznicówki co i gniazda, poniewaz w razie zwarcia
    > wiesz od razu co sie stalo. Jak pomieszasz obwody gniazd i oswietlenia w
    > pokoju to bedziesz sie zastanawial co sie wlasciwie stalo. Czy wzywac
    > machera do telewizora czy tez zarówka jest spalona.

    Hm.. To jeszcze musze przemyslec. Ale chyba ilu elektrykow tyle opinii
    na ten temat :-) Z drugiej strony najczesciej chyba wywalaja gniazda
    (jakies przebicie w urzadzeniu czy cos takiego) i wtedy zostajemy
    calkiem bez swiatla w pokoju :)

    > Natomiast dobrze jest, aby oswietlenie na korytarzach i w pokojach byly z
    > innych róznicówek, dzieki czemu nie bedziesz calkiem po ciemku szedl do
    > skrzynki.

    Nom. Skrzynke bede mial w piwnicy. W dol po schodach z wiatrolapu i na
    prosto. Jedno oswietlenie w wiatrolapie + jedno na klatce schodowej
    (malutkiej) i jedno przy skrzynce puszcze sobie od UPSa, ktorego i tak
    bede mial do zasilania serwerka. W kwestii ciemnosci w chodzeniu do
    skrzynki nie powinno byc wiec problemow :)

    [...]
    > Zgodnie z prawem powinno byc oddzielnie i dla wygody takze - chocby po to,
    > abys nie wychodzil z wanny po ciemku jak Ci wpadnie do wody, w której
    > siedzisz  suszarka lub lokówka ;D

    Po ciemku czy przy swietle i tak juz bym pewnie z niej nie
    wyszedl ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.