  • 11. Data: 2010-12-25 19:53:59
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-25 20:18, Jarek P. wrote:
    > Ale co, jeśli użytkownik instalacji za jakiś
    > czas zapragnie do tego gniazdka podłączyć nie lampkę tylko farelkę?

    Kiedys po prostu nie dał by rady. Gniazdka miały mniejszą średnicę
    otworów. Jak jest teraz nie wiem, bo wszystkie są podejrzanie szerokie i
    16A co zonacza że trzeba jednak grube druty pociągnąć tak czy inaczej.

  • 12. Data: 2010-12-25 19:55:32
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wago

    > --

    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    > Prywatna http://www.janwer.com/

    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Co "wago"

  • 13. Data: 2010-12-25 20:11:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 14:46, bulba008 pisze:
    > Pytania:
    > czy robic juz teraz rozkladanie kabli instalacji elekte, anten,
    > komputerowej, a samo zlaczenie w skrzynce rowno z oknami
    >
    > czy takie kable na scianach kradną

    kradną i wytapiają miedź

    > jaka musi byc odleglosc gniazda od podlogi?

    jak chcesz. W kuchni np. dobrze jest mieć nad blatem, w garażu wyżej
    (np. 110cm), itd, itp. Z dziećmi bym nie przesadzał, bo zamiast robić
    gniazda bardzo wysoko lepiej stosować zabezpieczenia do gniazd.

    > Chce zrobic uklad gwiazdy dla wszystkich punktow elektrycznych, czy to
    > dobry pomysl.

    Do wszystkich nie - chyba, że chcesz później tym sterować w rozdzielni
    (niedawno był tu wątek nt. przełączników). Przykład zastosowania to
    włącznik świecznikowy na trzech włącznikach (np. przy drzwiach i z obu
    stron łóżka w sypialni).

    Dobra reguła to po dwa obwody na pomieszczenie (światła i kontakty),a w
    kuchni dwa oddzielne obwody na kontakty + trzeci 3F. Różnicówki co
    najmniej oddzielnie na pomieszczenia suche i mokre (jak walnie
    różnicówka w łazience to wychodzisz na korytarz i masz światło.

    > Moglby mi ktos podeslac na prv kilka rad. Osatecznego zlaczenia i
    > odbioru i tak wykona elektryk i moze nie warto babrac sie samemu w to
    > rozkladanie. Ile moge zaoszczedzic?

    Weź fachowca to oszczędzisz na błędach.

    M.

  • 14. Data: 2010-12-25 20:45:55
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Możesz podać konkretne przepisy?

    Nie. Jak nie masz uprawnień to nie wolno Ci robić instalacji w związku z czym
    przepisy Ci niepotrzebniej. Chyba że jesteś z ciekawskich. Dla takich jest
    Google. Jak masz uprawnienia to musisz znać przepisy. Jak masz uprawnienia i nie
    znasz przepisów to zdaj uprawnienia bedzie wiecej pracy dla tych co mają
    uprawnienia i znają przepisy. To taki dobór naturalny ktorego efektem jest
    wieksza szansa na przezycie uzytkownika instalacji.

  • 15. Data: 2010-12-25 21:04:54
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    http://www.elika.com.pl/pl,osprzet_kabl,198.php

  • 16. Data: 2010-12-25 21:13:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > przepisy Ci niepotrzebniej. Chyba że jesteś z ciekawskich. Dla takich jest
    > Google. Jak masz uprawnienia to musisz znać przepisy.

    No własnie w tym sęk, że mam uprawnienia, w dodatku w zakresie do 1kV i w
    temacie instalacji domowych mam wszystkie możliwe uprawnienia, a takiego
    przepisu nie znam. Stąd pytanie.

    J.

  • 17. Data: 2010-12-25 21:22:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]

    > temacie instalacji domowych mam wszystkie możliwe uprawnienia, a takiego

    I co chcesz przez to Światu zakomunikować? Jeśli nie znasz jakiegoś uregulowania
    ale nie stosujesz metody ktorej dotyczy to niby co mam Ci odpisać.

  • 18. Data: 2010-12-25 21:26:36
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > http://www.elika.com.pl/pl,osprzet_kabl,198.php

    > --

    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    > Prywatna http://www.janwer.com/

    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Są takie zlączki. Dalej nie wiem o co Ci chodzi. Sa i inne dzialające na innej
    zasadzie.

  • 19. Data: 2010-12-25 21:36:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > I co chcesz przez to Światu zakomunikować? Jeśli nie znasz jakiegoś
    > uregulowania
    > ale nie stosujesz metody ktorej dotyczy to niby co mam Ci odpisać.

    Odwracasz kota ogonem. Rzucasz dość autorytatywnie jakąś uwagę podpierając
    ją jakimś enigmatycznym przepisem. Skoro taki jest, to go podaj. Albo nie
    zmyślaj.

    J.

  • 20. Data: 2010-12-25 21:49:21
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]

    > ją jakimś enigmatycznym przepisem. Skoro taki jest, to go podaj. Albo nie

    A co ja matka Teresa z Kalkuty jestem żeby darmo dzielić się wiedza. Ani ty mój
    brat ani swat. Jeśli już coś nas lączy to że mozesz być konkurencją. Nie jest to
    moje glown zrodlo utrzymania. Ale kilka stowek za lekka prace co iesiac mi z
    tego tytulu wpada. Niedawno potrzebowalem coś znależć w necie i wyskoczyla
    strona ze na niej to jest. A na stronie napis " wyslij SMS za 8 zlotych + vat i
    dostaniesz kod umozliwiajacy sciagniecie. I tak duzo napisalem w ramach
    niesienia kaganka oswiaty w lud pracujacy miast i wsi. Moze zapisz się na jakiś
    dobry kurs doszkalajacy. Wiele osob ma uprawnienia. Ostatnio urzedy pracy
    organizuja sporo kursow. Uprawnienia dostaja ludzie ledwo potrafiacy czytac i
    nie majacy po kursie umiejetnosci wymienienia zarowki. Reszta w rekach selekcji
    naturalnej. Skad ja mam wiedziec czy Ty po takim kursie nie jesteś?