    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 5 Dec 2013 03:46:58 -0800 (PST)
    Subject: Re: inteligentne domy - w co wejsc
    From: Rom MIUI HTC <m...@g...com>

    W dniu sobota, 30 listopada 2013 22:36:10 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

    > Nie znam się na tym, ale zawsze jak słyszę o inteligentnym domu to mowa
    >
    > jest o pierdołach w stylu światło, ogrzewanie...
    >
    > Mam wrażenie, że w klasycznym domu niewiele się to przydaje, chyba że
    >
    > ktoś ma wszystko sterowane (np: żaluzje, zamki w drzwiach i bramce).
    >

    > Też mam zamiar coś takiego wykonać, ale bardziej pod kątem przydatnych
    >
    > procedur, typu:
    >
    > - wejście do obiektu,
    >
    > - wyjście z obiektu,
    >
    > - przerwa śniadaniowa,
    >
    > - sterowanie czasowe oświetleniem itp.
    >

    > Zastanowił bym się raczej co mu się przyda, a nie czym to osiągnąć.

    Ja wszedłem w Satela na integrze 64, system ciągle rozbudowywany , w ramach hobby co
    jakiś czas coś modernizuję sobie :)

    np.: pomiary temperatury, sterowanie ogrzewaniem, wszystko sterowanie zdalnie lub z
    ładnego wyświetlacza LCD graficznego oraz z smartfona, prosta szybka obsługa dzięki
    poleceniom makra,
    dobry system alarmowy, sterowanie roletami, możliwość ustawiania ciekawych
    zależności, np.: moje rolety aby się zamknęły należy zrobić zwarcie na 3s, a aby się
    otworzyły to na 11s (NICE śliniki radiowe) to nie stanowiło problemu dla Integry.
    Sterowanie podlewaniem, automatyczne włączanie światła przez czujki ruchu w
    określonych godzinach, czujnik zalania wodą np.: jak mokry dłużej niż 30s to wyzwala
    alarm, jak brama otwarta to mruga mi sama optyka sygnalizatora w domu, żeby
    przypadkiem na noc nie zapomnieć zamknąć, czujka wyzwala ruch jak wchodzę do łazienki
    i włącza mi obieg wody ciepłej na 3min, aby odrazu z kranu leciała gorąca woda
    (oszczędność wody, prądu i komfort). Symulacja obecności użytkowników w domu, czyli
    jak uzbroję alarm to każdy dzień tygodnia o innej godzinie podnoszą się rolety i
    opuszczają pod wieczór załącza się samo światło w salonie a później gaśnie. osobne
    sygnalizatory dla różnych stref itp, naprawdę spore możliwości za nieduże pieniądze,
    ewentualnie jak ktoś nie ma kabli to fibaro mogę polecić ale to już spore koszta są,
    fibaro przekaźnik bezprzewodowy ok 200zł a do satela przekaźnik pulsara za 11zł,
    można kupić, ale jeśli chcesz na satelu to musisz mieć przewody,

    sorry, że chaotycznie ale z smartfona piszę.

    pozdrawiam