  • Data: 2020-06-24 01:17:53
    Temat: Re: internet kablowy w domu
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja mam ADSL, Satelitę i LTE. Przy czym to ostatnie to tylko poza domem.
    > Jak chcę coś szybko ściągnąć, to wychodzę na pole z laptopem bo na
    > górce pod jesionem mam dwie solidne kreski. Działa 20x szybciej od ADSL
    > (obecnie średnio 20 Mbps vs 1 Mbps).

    Jak już napisałem w pierwszym swoim poście, wyjątkiem od "reguły kabla"
    są rozwiązania typy ADSL 10 Mbps. Sam miałem takiego i ostatecznie
    zrezygnowałem na rzecz kulawego LTE, ale i tak było lepsze od tego
    ADSLa, przynajmniej pod koniec okresu jego użytkowania. Bo wcześniejsze
    lata było jakoś lepiej, a potem zaczęło się psuć. Ostatnia
    synchronizacja mojego routera ADSL, która przelała czarę goryczy, to
    było 2 Mbps DL i 0,6 Mbps UL...

    Na LTE ostatnimi czasy maks. DL mam na poziomie 6-8 Mbps, upload różnie,
    czasem koło 2, czasem 6.

    > Kiedyś, kiedy płaciłem za każdy bajt satelitarny, liczyłem swoje
    > zużycie. Wyszło mi wówczas, że miesięcznie odbieram ok. 15 GiB danych.
    > Obecnie widuję niedrogie oferty LTE na 200 GB/mc a transfery powyżej
    > tej quoty bezpłatne ale z prędkością "ograniczoną do 3G". Może i jest
    > to jakieś ograniczenie na papierze, ale w praktyce trzeba się postarać
    > (albo całymi dniami filmy na YT oglądać) żeby do niego dobić.

    U mnie 100 GB na dom nie wystarcza na miesiąc. Muszę zwykle ok. 30 GB
    dokupić. A to i tak jest jak jest, bo ten net słabo działa. Jakby był
    szybszy to transferu poszło by więcej.

    > U mnie wygląda to tak (testowane do 8.8.8.8, bo do niego zewsząd
    > blisko):
    > ADSL: 35 ms
    > VSAT: 840 ms
    > LTE: 40 ms

    1.1.1.1 jest lepszy. Twórcy stawiają sobie za punkt honoru bycia jednym
    z najszybciej odpowiadających DNSów.

    > Od 100ms zaczyna się jakiś dyskomfort przy VOIP, sesjach ssh,
    > zdalnym pulpicie itp. Ale poniżej? Jakieś mocno interaktywne gry?

    No gry przy 100 ms to już słabo z tego co zawsze słyszę. Bo ja akurat
    nie gram za bardzo.

    > To może warto rozejrzeć się za innym usługodawcą? W moim kąciku LTE pod
    > jesionem w tym roku testowałem trzech operatorów - różnice były
    > dramatyczne. Naprawdę warto sprawdzić.

    Mam 3 różnych. Wszyscy działają słabo.

    Pzdr

    --