    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Date: Wed, 14 Apr 2010 10:16:21 +0200

    wiadomości news:hq3sm4$a6i$1@news.onet.pl...

    > Z tego co mi mówili klienci z Niemiec tam nie ma zupełnie takiego parcia
    > by mieć na własność nieruchomość. Proporcje własność - wynajem są
    > praktycznie odwrócone o 180 stopni w porównaniu do Polski. U nas to jest
    > pewne uwarunkowanie historyczne, że Polak to chce mieć coś na własność.
    > Oni nie są do tego tak przywiązani (podobnie jak w wielu stolicach
    > europejskich, gdzie czy to z racji wysokich cen czy sposobu życia
    > preferowany jest wynajem niż zakup). Ale jeden mój klient chciał kupić
    > mieszkanie. Facet miał koło trzydzisestu paru lat, zajmował sie reklamą,
> [...]
    Moze dlatego wlasnie nie ma tam takiego boomu na kredyty bo sa tak cholernie
    drogie jak piszesz?
    Pamietam ze w polsce jak kredyty hipoteczne byly oprocentowane na 20% to tez
    nikt nie korzystal bo nie bylo go stac (specjalnie podaje taki jaskrawy
    przyklad).
    Ale moze tez nie chca brac kredytow na nieruchomosci by nie rezygnowac ze
    standardu zycia jaki prowadza, ze moze rata kredytu bylaby znacznie wyzsza
    niz czynsz za wynajem?
    Przemek