  • Data: 2014-08-22 16:24:40
    Temat: Re: jak najtaniej kupić/sprzedać mieszkanie
    Od: Tomasz <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > O czym Ty piszesz?

    osoba która sprzedaje mieszkanie ma podwójne obywatelstwo, na satłe
    mieszka w usa

    > Jak kupujesz mieszkanie, to płacisz 2% podatku od czynności
    > cywilnoprawnych plus taksa notarialna. Żadnych innych kosztów nie
    > ponosisz. Skąd Ty wymyśliłeś te 19%? Przecież nie dostajesz mieszkania w
    > darowiźnie, ani w spadku.
    >
    > Podatek od spadków i darowizn to ewentualnie będzie musiał zapłacić Twój
    > kuzyn, jeśli sprzedaje mieszkanie przed upływem 5 lat od nabycia spadku.

    tak, wiem. ale sytuacja jest posrana. od dawna było wiadomo że to
    mieszkanie będzie sprzedawane, bo nikt z usa nie będzie w nim mieszkał.
    teraz jest juz "po ptokach" spadek dostali spadkobiercy którzy mieszkają
    w usa i chcą się tego mieszkania pozbyć. w pierwszej kolejności, całkiem
    uprzejmie zapytali rodzinę czy ktoś nie chce. więc jestem chętny, ale ze
    względu na brak cwaniactwa wspólnie dwie rodziny będą zmuszone za friko
    odprowadzić 15-20 tyś złotych w postaci podatku....

    > Ale i to, zdaje się, można obejść, jeśli zadeklaruje że pieniądze, które
    > otrzyma ze sprzedaży przeznaczy na cele mieszkaniowe. Tak przynajmniej
    > było kilka lat temu i pewnie w tej materii się niewiele zmieniło.

    w kaliforni może być?

    :)

    ToMasz