  • Data: 2015-11-25 21:24:04
    Temat: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-25 o 08:11, Myjk pisze:
    > Tue, 24 Nov 2015 23:08:52 +0100, janusz_k

    > Skoro zeszłego lata temperatury dochodziły do 40 stopni w cieniu, to te
    > solary przed tym nie uchronią (zwłaszcza że nad oknami się ich nie wiesza).
    Dlatego powiesi je na dachu :) na tej części gdzie ma pokój, dachówka
    nie grzana przez słońce będzie miała temp otoczenia a nie np 150st a do
    tyle się potrafią nagrzać, daje to co najmniej 4 krotnie mniejszą emisję
    ciepła do pokoju.

    > Wg mnie najlepszym rozwiązaniem będzie zamontowanie klimy (multisplita?) na
    > poddasze i wystawienie wężownicy CWU tuż za jednostkę zewnętrzną aby
    > grzanie wody było skutkiem ubocznym chłodzenia. Jeden mankament, to brak
    Tych wad klimy jest więcej, główny to duże zużycie energii elektrycznej,
    a autor chce oszczędzać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K