  • 81. Data: 2014-07-10 22:33:14
    Temat: Re: jak sie pozbyc kretów ??
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Jul 2014 22:22:37 +0200, Jacek napisał(a):

    > A nie przypadkiem owsiki ;-) ?
    > Jacek

    Glisty miał - już ja wiem najlepiej, co miał, bo o mało śmiertelnie nie
    zeszłam jak mu po odrobaczeniu wypadły spod ogona, brrr!!!!

  • 82. Data: 2014-07-10 22:34:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.07.14 12:51, collie pisze:

    Mogę tylko przytaknąć: no, brzydka jest niemożebnie. Ta glizda.

    Dodam jeszcze, że gdyby Gałczyński żył i słyszał to wielkie zawodzenie
    domorosłych ogrodników - "Jak się pozbyć kretów?!" - z pewnością pisałby teraz:

    Krecik to mała zwierzyna,
    krecik istota jest mikra,
    on brzydką dżdżownicę pochłania,
    lecz nikt nie popiera krecika.
    Więc wołam: Czyż nikt nie pamięta,
    że krecik jest druh nasz szczery?!
    kochajcie krecika, dziewczęta,
    kochajcie do jasnej cholery!

    --
    collie

  • 83. Data: 2014-07-10 23:02:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    collie napisał:

    > Dodam jeszcze, że gdyby Gałczyński żył i słyszał to wielkie
    > zawodzenie domorosłych ogrodników - "Jak się pozbyć kretów?!" [...]

    A gdyby jeszcze tak Kościuszko popatrzył z nieba...

    --
    Jarek

  • 84. Data: 2014-07-11 09:20:15
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Można posadzić sobie drzewka owocowe, zioła i kwiaty, ale nie oznacza
    > to, że będą to od razu "uprawy ogrodnicze".

    Można też sobie szyć w domu sukienki albo dziergać na drutach, ale to
    nie będzie znaczyło, że mieszkamy w szwalni czy w zakładzie dziewiarskim.

    Ewa

  • 85. Data: 2014-07-11 09:24:36
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Po nieśplikach zostały mi pestki. Przeczytałem, że można z nich
    > wykiełkowć małe nieśpliki, więc nie wyrzucałem. No i uzbierało
    > się ich prawie całe półkilowe pudełko. Gdyby tak wszystkim dać
    > szanse wzrostu, to bym miał spory sad nieśplikowy. Oczywiście
    > wiem, że przezimować, to one w polskim klimacie nie przezimują.

    W Wikipedii piszą, że wytrzymuje mrozy do -10 stopni. Można zaryzykować,
    łagodne zimy powinny przetrwać. Zwłaszcza jeśli posadzić je w jakimś
    osłoniętym od wiatru miejscu.

    Ewa

  • 86. Data: 2014-07-11 09:26:31
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-07-10 22:33, Ikselka pisze:

    > Glisty miał - już ja wiem najlepiej, co miał, bo o mało śmiertelnie nie
    > zeszłam jak mu po odrobaczeniu wypadły spod ogona, brrr!!!!

    Trzeba było nie jeść.

    Ewa

  • 87. Data: 2014-07-11 09:44:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.07.14 9:26, FEniks pisze:

    > Trzeba było nie jeść.

    No, mocne. :-D

    Mały Jasio bawi się w piaskownicy, a pilnuje go babcia. Nagle
    babcia zauważa, że wnuczek coś je. Podchodzi do niego i pyta :
    - Jasiu, co jesz?
    - Mięsko.
    - A skąd je masz?
    - Samo przyszło!

    --
    collie

  • 88. Data: 2014-07-11 13:47:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Można też sobie szyć w domu sukienki albo dziergać na drutach, ale to
    > nie będzie znaczyło, że mieszkamy w szwalni czy w zakładzie dziewiarskim.

    I o to właśnie chodzi. Nikt nie będzie wobec takiego domu stosował
    przepisów właściwych dla zakładów dziergalniczych, PIPa nie zmierzy
    wysokości pomieszczeń, straż pożarna nie przyjdzie wyznaczać drogi
    ewakuacji. Tak samo z przydomowym ogórkiem -- dopłat unijnych się
    na niego nie dostanie, niezależnie od krzywizny, a do wyjęcie kreta
    spod prawa też nie jest powodem.

    Jarek

    --
    Odtąd w mroku sklepowej komórki
    płaczą po nich jesienne ogórki,

  • 89. Data: 2014-07-11 13:53:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > W Wikipedii piszą, że wytrzymuje mrozy do -10 stopni. Można zaryzykować,
    > łagodne zimy powinny przetrwać. Zwłaszcza jeśli posadzić je w jakimś
    > osłoniętym od wiatru miejscu.

    Raz na kilka lat zdarza się jednak mniej łagodna zima, a to jest
    w końcu dość długowieczne drzewo i przykro by było, gdyby pewnej
    wiosny się okazało, że jego żywot zakończony. Ale nie wykluczam,
    że gdzieś w mikroklimacie krańcowo różnym niż na dworcu w Kielcach,
    da się stworzyć mu odpowiednie warunki. Dlatego pomyślałem o donicach
    i feriach zimowych pod dachem. To najprostsze rozwiązanie, ale może
    są też inne.

    Swoją drogą ciekawe jak jest z bałkańskimi nieśplikami. W Bośni
    i Hercegowinie klimat ma już cechy kontynentalne i srogie mrozy
    w zimie nie są niczym nadzwyczajnym. Trzeba ten temat kiedyś
    podjąć. Ciekawe, czy na przykład w Sarajewie bywają nieśpliki.

    Jarek

    PS
    W Polsce można czasem spotkać nieszpułkę. To nie ten sam gatunek, co
    nieśplik. Owoce nieszpułki dość podłe, gdy je z nieśplikiem porównać.
    Ale też pokrój całej rośliny zgoła inny -- nieszpułka jest zwykle
    krzaczorem, nieśplik zaś może być kształtnym drzewkiem.

    --
    -- O tej porze bywa w Bośni i Hercegowinie strasznie gorąco.
    Jakem tam służył w wojsku, to naszemu oberlejtnantowi musieli

  • 90. Data: 2014-07-11 14:00:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 11 Jul 2014 09:44:10 +0200, collie napisał(a):

    > No, mocne. :-D

    Bardzo. Jak zwykle pani zaprezentowała "poziom" 3-|