    Subject: Re: jaka lampa LED
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 10 Jan 2016 23:49:11 +0100

    W dniu 2016-01-10 o 23:31, Uzytkownik pisze:

    > Zapłacisz za kłamliwy marketing.
    > Niestety na stronie podają tylko strumień 2800lm. Nie podają mocy lampy.
    > Natomiast niżej jest przelicznik kosztów, w którym podają 37W jak się
    > domyślam moc tej lampy. Tyle, że porównują z jakimś oświetleniem,
    > którego parametry wzięto totalnie z dupy 370W.
    >
    > Zwykła żarówka o mocy 100W daje strumień 1360lm. Czyli podobny
    > strumień do tej lampy dają 2 zwykłe żarówki o łącznej mocy 200W, a nie
    > 370W
    > Żarówka halogenowa o mocy 100W daje 1600lm, a zatem 2 takie żarówki
> [...]

    P.S.
    To sterowanie telefonem to tylko bajer, którym będzie się można
    pochwalić przed znajomymi i rodzinką, ale tylko raz. Użyteczność takich
    bajerów jest żadna, zwłaszcza do pracowni, gdzie najważniejsze jest
    dobre oświetlenie, a nie bajery.
    Poza tym lampa ta nie ma ciągłego widma i reklamowanie, że można sobie
    ustawić dowolną temperaturę barwową jest nieco na wyrost, ponieważ cały
    trick polega na dodaniu podstawowych kolorów do światła białego.
    Oczywiście oko patrzące na lampę da się oszukać, podobnie jak i oko
    patrzące na białą ścianę oświetloną takim światłem, ale barwy
    przedmiotów oświetlone takim światłem będą mocno przekłamane.