  • 11. Data: 2016-01-05 19:26:01
    Temat: Re: jaka lampa LED
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.01.2016 o 08:18, ww pisze:

    > Nie ma opcji żebym dłubać coś takiego. To musi być gotowa lampa
    > tylko za cholere nie wiem jakiej mocy szukać.
    http://www.tayama.pl/
    oni mają konkretne lampy led. w siedzibie mają imponującą wystawę.
    zobacz, moze Ci sie coś spodoba
    handlują na allegro i wysyłają
    ToMasz

  • 12. Data: 2016-01-06 17:46:43
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 19:26, ToMasz pisze:

    > http://www.tayama.pl/
    > oni mają konkretne lampy led. w siedzibie mają imponującą wystawę.
    > zobacz, moze Ci sie coś spodoba

    "Biuro oraz dział handlowy czynne od poniedziałku do piątku w godz.
    8.00-16.00"

    No to już obejrzałem.

  • 13. Data: 2016-01-06 19:11:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    http://sklep.tayama.pl/oferta-handlowa/oswietlenie-l
    ed/panele,39,8941
    daje linka, ale niemam pojęcia czy spełnia Twoje kryteria.
    ToMasz

  • 14. Data: 2016-01-07 00:05:39
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ww" <w...@o...pl> wrote in message news:n6ds0a$i57$1@dont-email.me...
    > Ma ktoś doświadczenia z takimi ledami ?

    tak lekko odchodzac od meritum - taka lampa, w tej cenie
    z taka gwarancja to jakis ponury zart

    zwlaszcza jezeli nie ma tam wymienialnych zarowek, tylko
    jest to zrobione na paskach

    --
    http://db.org.pl/

  • 15. Data: 2016-01-07 11:04:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-06 o 17:46, ww pisze:
    > "Biuro oraz dział handlowy czynne od poniedziałku do piątku w godz.
    > 8.00-16.00"
    >
    > No to już obejrzałem.

    Też uwielbiam firmy/sklepy otwarte w takich godzinach...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 16. Data: 2016-01-09 11:09:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-05 o 08:12, ww pisze:

    > Dzięki ale ja nie szukam przepisu na wykonanie lampy. Zastanawiam się
    > czy takie lampy jak pokazałem dadzą nie za mało i nie za dużo
    > światła.

    Jeżeli to ma być oświetlenie warsztatu czy pracowni to odradzam.
    Lampa tego typu będzie dość mocno tłumiła światło, ponieważ boki
    przysłania blacha. Będzie dawała dość solidne oświetlenie, ale
    bezpośrednio pod lampą. Boki pomieszczenia zaś będą niedoświetlone.
    Najlepszym rozwiązaniem jest, kiedy część oświetlenia pada na biały
    sufit, gdzie zostaje rozproszone. W przypadku tych lamp, które wskazałeś
    do sufitu będzie docierało tylko i wyłącznie światło odbite od podłogi i
    ścian. Czyli tak naprawdę niewiele tego światła. O wiele lepszym
    rozwiązaniem jest zastosować LED-ówki w kształcie żarówek. Tylko do
    pomieszczenia 2,5 x 4m musiał byś użyć co najmniej 2 LED-ówek po 10-12W
    i strumieniu ok. 800 - 1100lm. Żeby mieć naprawdę jasno i móc wykonywać
    precyzyjne prace to musiał byś mieć ze 3-4 takie LED-ówki.
    Osobiście polecam lampy z kloszami, które nie przyciemniają światła,
    czyli białe, lekko mleczne. Do tego, klosze otwarte o jak największych
    rozmiarach, aby LED-ówki miały dobre chłodzenie. Niestety ciepło to
    największy problem produkowanych obecnie LED-ówek. Takie LED-ówki o mocy
    10W i więcej w zamkniętych oprawach grzeją się strasznie, a są wykonane
    z plastików. Warto też poszukać LED-ówek z wbudowanymi aluminiowymi
    radiatorami. Ja ostatnio kupuję takie z radiatorem i jestem zadowolony,
    zwłaszcza, że mają dość dobry stosunek ceny do jakości:
    http://www.art-multimedia.pl/public/images_mo/resize
    /500x500/i/source/8228/www_4001040_patent_128_143082
    5191.JPG
    Są one oznakowane uczciwie i faktycznie pobierają taką moc jaka jest
    opisana na opakowaniu.
    Niestety dość często można spotkać LED-ówki, które w rzeczywistości
    pobierają nawet 2 krotnie większą moc niż ta co jest opisana na
    opakowaniu. Głównie takimi, tanimi badziewiami handlują w marketach i na
    portalach aukcyjnych.
    Ostatnio sobie wykonałem lampę do kuchni coś podobnego do tej z
    identycznymi trzema kloszami z ww LED-ówkami:
    https://www.swietlik.pl/oswietlenie/33-lampa-l2-chro
    m-koperta.html
    Oświetlam tym kuchnię ok. 4 x 4m i jest bardzo jasno. Oddawanie kolorów
    też nie mam zastrzeżeń.

  • 17. Data: 2016-01-09 11:09:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 14:38, ToMasz pisze:

    > takimi - nie. ale ledami - tak, mam całe mieszkanie. 10W taśmy
    > diodowej 2835 oświetla przeciętny pokój. wielki pokój - 18+18 wat, ale
    > włączenie drugiego 18w powoduje że ludzie mrużą oczy i jakoś tak
    > patrzą tęsknie na wyłącznik światła. jedna uwaga. to nie może być
    > żyrandol na środku, światło musi być rozproszone, z wielu punktów.
    > (nie wielu diod, tylko miejsc na suficie)
    > ToMasz

    A jak wyliczyłeś te 18W?
    Mierzyłeś pobór mocy?

    Taśmy LED to pobierają taką moc na 1 metr bieżący i są najmniej sprawnym
    rodzajem oświetlenia, niewiele lepszym od zwykłych żarówek.
    Dla przykładu odcinek 5mb taśmy led z diodami SMD 2835 pobiera 72W i
    daje strumień 1500lm, zbliżony do zwykłej żarówki o mocy 100W.
    Dzieje się tak, ponieważ w taśmie diody LED są łączone równolegle.
    Zazwyczaj jako pakiety po dwie diody połączone szeregowo z rezystorem
    ograniczającym prąd.
    Każdy rezystor to straty energii w postaci wydzielanego ciepła.

    O wiele lepszym rozwiązaniem są LED-ówki w kształcie zwykłych żarówek,
    ponieważ tam łączone są pakiety po kilkanaście-kilkadziesiąt diód LED w
    szeregu + rezystor.
    Dzięki temu straty na rezystorach są niewielkie, a sprawność największa.
    Coraz więcej w sprzedaży jest takich LED-ówek, które mają sprawność
    większą od świetlówek.

  • 18. Data: 2016-01-09 11:26:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > A jak wyliczyłeś te 18W?
    > Mierzyłeś pobór mocy?
    miernikiem. Amperomierzem
    > Taśmy LED to pobierają taką moc na 1 metr bieżący
    skąd wiesz? może Ci się pomyliło z 5050
    > i są najmniej sprawnym
    > rodzajem oświetlenia, niewiele lepszym od zwykłych żarówek.
    no to musisz poinformować wszystkich producentów "żarówek"
    > Dla przykładu odcinek 5mb taśmy led z diodami SMD 2835 pobiera 72W i
    > daje strumień 1500lm, zbliżony do zwykłej żarówki o mocy 100W.

    jasne. tu napisali że 7500
    http://www.akb-poland.com/tasma-led-300-diod-smd2835
    -25lm-5-metrow-72w-biala-zimna.html

    wziąłem kartkę a4. połozyłem ją na podłodze, nad nią ustawiłem aparat
    fotograficzny (klasyczny) próba zrobienia fotki której 100% wypełnia
    kartka, wymaga naświetlania 1/30 sekundy. 11.22, za oknem słońce, okno
    na zachód. w pomieszczeniu jest na tyle jasno że nikt nie świeci
    świateł, można kofortowo czytać.
    Załączam oświetlenie diodowe, aparat pokazuje 1/80sekundy. Czy wiesz
    jaka to różnica?
    Innego testu nie zrobie , bo niemam światłomierza. próbowałem testować
    program "światłomierz" na androida, ale pokazuje totalne pierdoły,
    jakby mocno faworyzował oświetlenie diodowe.
    Z jedną Twoją opinią się zgadzam. że oświetlenie jednopunktowe,
    szczególnie w warsztacie, to kiszka. człowiek pochylający sie nad
    projektem, bedzie sobie robił cień.
    ToMasz

  • 19. Data: 2016-01-09 12:35:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 11:26, ToMasz pisze:
> [...]
    > Z jedną Twoją opinią się zgadzam. że oświetlenie jednopunktowe,
    > szczególnie w warsztacie, to kiszka. człowiek pochylający sie nad

    Ale to są diody o ZIMNEJ (6000-6500 K "Kelwinów") barwie i wąskim
    spektrum. Takie diody mają duży strumień, ale dają trupie, olśniewające
    i oślepiające, ostre światło, które bardzo mocno przekłamuje kolory i
    nie nadają się do oświetlania pomieszczeń mieszkalnych, a tym bardziej
    do pomieszczeń, w których się pracuje np. kuchnia czy warsztat, gdyż
    takie światło męczy. Stosuje się takie oświetlenie tylko i wyłącznie
    jako oświetlenie dekoracyjne.
    Skoro piszesz, że ludzie u Ciebie w domu mrużą oczy to prawdopodobnie
    zaserwowałeś sobie właśnie takie, zimne oświetlenie.

    Do oświetlania pomieszczeń mieszkalnych nadają się tylko i wyłącznie
    LED-y o barwie CIEPŁEJ (2700-3000K) lub NEUTRALNEJ (ok. 4000K), które
    nie przekłamują barw, czyli o bardzo szerokim spektrum (współczynniku
    oddawania barw) CRI (Ra) >80
    Współczynnik CRI lub Ra = 100 posiada światło dzienne.
    A takie taśmy LED-owe o tej samej mocy 14,4W/m jak te, które wskazałeś,
    ale o barwie ciepłej lub neutralnej i wysokim współczynniku CRI >80 mają
    już tylko 1500lm z taśmy 5m.
    http://www.akb-poland.com/tasma-led-60-diod-smd3528-
    1500-lumenow-1-metr-14-4w-biala-ciepla.html
    http://www.akb-poland.com/tasma-led-60-diod-smd2835-
    1500-lumenow-1-metr-14-4w-biala-neutralna.html

  • 20. Data: 2016-01-09 12:48:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-01-09 o 12:35, Uzytkownik pisze:

> [...]
    1500-lumenow-1-metr-14-4w-biala-ciepla.html

    > http://www.akb-poland.com/tasma-led-60-diod-smd2835-
    1500-lumenow-1-metr-14-4w-biala-neutralna.html

    Zrobiłem błąd :)
    W tych danych podawane jest, że dają taki sam strumień, bo w przypadku
    zimnych podana jest wartość 7500lm na 5m, zaś w przypadku tych ciepłych
    i neutralnych podają 1500lm na 1m.
    Być może te zimne mają większe spektrum, ale ogólnie jest tak, że LED-y
    zimne o wąskim spektrum dają więcej lumentów od LED-ów ciepłych i
    szerokim spektrum.