  • 1. Data: 2009-08-30 07:55:19
    Temat: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witam

    planuje przełamać się i kupić coś dla kobiety - zmywarkę

    - jakie marki się tutaj liczą
    - na co zwracać uwagę
    - jakie funkcje powinna mieć
    - czy te węższe 45cm mają sens? taka byłaby optymalna gabarytowo

    z góry dzieki za pomoc

    Sebastian

  • 2. Data: 2009-08-30 09:02:08
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    basti78 wrote:
    > - jakie marki się tutaj liczą
    Te ktore maja najdluzsza gwarancje i serwis znajduje sie w Twoim miescie :)

    > - na co zwracać uwagę
    Jakosc wykonania, mozliwosc reorganizacji polek na naczynia.
    Jezeli do zabudowy to zobacz jaka masz wysokosc cokolu. Nie wszystkie
    umozliwijaja zabudowe przy cokole wiekszym niz standardowe 10 cm.

    > - jakie funkcje powinna mieć
    Niezaleznie od ich ilosci bedziesz wykorzystywal 2 max 3, tj
    normalne mycie, mycie silnie zabrudzonych garow oraz pewnie jakis tryb
    ekonomiczny czy z niepelnym wsadem.
    Niektorzy korzystaja z czegos takiego jak odroczone mycie, tj
    opoznionienie o iles tam godzin.
    Opcje typu wsparcie dla tabletek 30 in 1 mozesz odpuscic bo i tak
    najlepsze rezultaty bedziesz mial przy proszku albo tabletkach classic :)

    > - czy te węższe 45cm mają sens? taka byłaby optymalna gabarytowo
    nie.
    Roznica w cenie, oszczednosciach zadna.
    Natomiast do tej 45 bedziesz mial problem ze zmieszczeniem 2 garnkow.
    Smiem twierdzic ze przy rodzince 2 + 2 stanowczo za malo.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2009-08-30 14:40:59
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę [OT]
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 30 Aug 2009 09:55:19 +0200, name: basti78:

    > planuje przełamać się i kupić coś dla kobiety - zmywarkę

    Przepraszam za offtop, ale kobiecie kup raczej futro lub świecidełka.
    Sprzęt kuchenny kupuj "dla siebie".
    Nie twierdzę, że się nie ucieszy, ale jakoś tak kobiety są
    skonstruowane, że wolą prezenty niezwiązane z codzienną charówką :)
    (zupełnie odwrotnie niż my)
    W każdym razie jeśli chcesz robić takie prezenty lepiej to robić
    "nadprogramowo", czyli bez okazji typu urodziny, rocznica itp
    Aha, i najlepiej nie używać wtedy słowa "prezent".

    Taka jest moja rada, ale pamiętaj, że lepiej jest zapobiegać niż
    naprawiać :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2009-08-30 16:24:37
    Od: BartekK <s...@N...org>

    basti78 pisze:
    > planuje przełamać się i kupić coś dla kobiety - zmywarkę
    > - na co zwracać uwagę
    Na maksymalny pobór mocy (nie pobór w kWh na jedno zmywanie itp, bo to
    jest niewiele). Zmywarki mają grzałkę grzejącą wodę i suszącą o mocach
    2.5-3.5kW a nie zawsze możesz tyle pobrać ze swojego gniazdka - sprawdź,
    bo jak masz bezpiecznik 16A a zmywarka będzie miała szczytowy pobór
    3.5kW to wystarczy równoczesne włączenie jeszcze jakiegoś małego
    odbiornika energii i wywali bezpiecznik...

    > - jakie funkcje powinna mieć
    Funkcje nieistotne, warto by miała możliwość "przekonfigurowania"
    szuflad - czasem potrzeba jaknajwięcej szuflad na naczynia/kieliszki
    (gdy impreza w domu i szkło w ciągłym obiegu), a czasem potrzeba duże
    garnki/talerze powkładać po świątecznym obiedzie, nie da się tego pogodzić.
    Wygodna sprawa to "silikonowo-gumowe" uchwyty/stojaczki na drobiazgi,
    ale zwykły plastikowy koszyczek też daje radę.

    > - czy te węższe 45cm mają sens? taka byłaby optymalna gabarytowo
    Jeśli myjesz wyłącznie talerze - to ok. Jeśli chcesz zmieścić ze 2
    garnki po obiedzie + talerze - zapomnij, do 45cm nie wejdzie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-08-30 16:41:52
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > (gdy impreza w domu i szkło w ciągłym obiegu), a czasem potrzeba duże
    > garnki/talerze powkładać po świątecznym obiedzie, nie da się tego pogodzić.

    Nie wiem, czy to łapie się do funkcji, ale baaardzo przydatne są lampki
    pokazujące brak soli czy nabłyszczacza oraz czas pozostały do końca prania.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2009-08-30 16:55:29
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Aug 2009 11:02:08 +0200, Artur Lew napisał(a):

    > (...)mozliwosc reorganizacji polek na naczynia.

    Pszepraszam, ale proszę nas, Polek, nie próbować reorganizować, a już
    zwłaszcza na naczynia! Absolutnie nie mamy ochoty służyć za jakiekolwiek
    naczynia!
    :-D
    --

    Ikselka.

  • 7. Data: 2009-08-31 05:03:34
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Popieram.
    Kobiecie kup świecidełko, pachnidełko, albo futerko jako prezent, a zmywarkę
    możesz kupić np. na rocznicę ślubu plus oczywiście bukiet roślin ;-)
    A co do sedna to 45 cm jest za mało, no chyba, że w domu się nie gotuje i
    nie ma dzieci. Co do marki, to radziłbym coś sprawdzonego np. Bosch,
    Whirpool, Electrolux , Zanussi, Gorenje. Osobiście mam Zanussi już 11 lat
    bezproblemowo i bez rdzy. Odradzam Indesity i Aristony ze względu na
    niestaranny montaż oraz rdzę.
    Jacek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4382
    (20090830) __________

  • 8. Data: 2009-08-31 06:46:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 30.08.09 18:41, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Nie wiem, czy to łapie się do funkcji, ale baaardzo przydatne są lampki
    > pokazujące brak soli czy nabłyszczacza

    To jak najbardziej...

    > oraz czas pozostały do końca prania.

    ... a z tego nie bardzo rozumiem, jaki pożytek? (*)
    Ja w swojej wyłączyłem nawet sygnalizację zakończenia pracy, żeby mi nie
    hałasowała

    (*) wszak i tak musimy poczekać do końca programu. Naczynia to nie
    ciuchy, nie pogniotą się, jeśli je zostawimy na jakiś czas w zmywarce.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-08-31 07:17:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pete wrote:

> [...]
    >
    > (*) wszak i tak musimy poczekać do końca programu. Naczynia to nie
    > ciuchy, nie pogniotą się, jeśli je zostawimy na jakiś czas w zmywarce.

    czasem chcemy wiedzieć za ile się skończy program.

  • 10. Data: 2009-08-31 07:19:07
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Jacek pisze:

    > zmywarkę możesz kupić np. na rocznicę ślubu plus oczywiście bukiet
    > roślin ;-)

    A w życiu.
    Na rocznicę itp. święto to coś niepraktycznego, a ładnego (świecidła,
    pachnidła itd)lub zorganizuj świetną wycieczkę we dwoje w ładny region,
    jeśli lubicie zwiedzać świat.

    A zmywarki, lodówki, pralki, odkurzacze i inne urządzenia wyłącznie jako
    wspólny domowy zakup.

    > A co do sedna to 45 cm jest za mało, no chyba, że w domu się nie gotuje
    > i nie ma dzieci. Co do marki, to radziłbym coś sprawdzonego np. Bosch,

    Popieram Boscha. A w nim niewiele wodotrysków, bo i tak ich się nie używa.
    --
    Basia