    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 17 Aug 2016 04:30:39 -0700 (PDT)
    <nov6qb$8ik$2@news.icm.edu.pl>
    <3...@g...com>
    <np1ev1$gc0$1@news.icm.edu.pl>
    <5...@g...com>
    <np1fog$gc0$2@news.icm.edu.pl>
    Subject: Re: jaki dom jest najtańszy?
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 12:54:09 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > A co do kwestii "jak nówka" - no wszystko zależy też od wymagań :)
    > Jak ktoś taki, że mu 2 milimetry odchyłki na 4-metrowej ściany będą
    > przeszkadzać, to faktycznie pewnie nie ujedzie z tym :)

    Mi takie rzeczy przeszkadzaja najbardziej, powaznie. Np. tynki jak nie sa
    z sufitem zrobione na "kancik" tylko tak jak kiedys sie robilo na pol
    okraglo to dla mnie jest dramat i bym to wszystko odrazu kul i poprawial;)

    Odchylka 2mm na 4m to luzik ale pomagalem kumplowi robic remont mieszkania
    i odchylka na 2,5m (na wysokosci) wynosila np. 12cm :-) Jak ktos mial
    murarza na haju przy budowie domu - nie pilnowal, nie znal sie i bylo to
    50 lat temu to tez tak moze byc - kultura pracy byla wtedy rozna :-)

    > Z drugiej strony, jak ktoś ma możliwość, to do takiego świeżo kupionego
    > używanego domu daje ekipę, robią w 2 tygodnie czy miesiąc totalny
    > rozpiździel, wszystko ładnie według naszych wymagań i jak ma być, i masz
    > praktycznie nówkę sztukę ;)

    To nigdy nie bedzie nowka sztuka. I nie w 2 tygodnie :) Wylewki i tynki
    same - stare wypadaloby skuc. To jest z miesiac roboty przynajmniej. A
    uklad pokoi nigdy juz nie bedzie "wspolczesny".

    [...]
    > Bo taka akcja nie trwa 2 lat, jak to zwykle minimum z budową domu schodzi.

    Jak chcesz wszystko ekipami robic to mozesz i w 2 miesiace dom postawic.
    Moj sasiad w maju zaczal, a we wrzesniu juz mieszkal. Dom bez piwnic
    - lawy lane w rowek wykopany w glinie. Na tym sciany z keramzytu (normalnie
    murowane), strop drewniany i od srodka wszedzie KG. Z "mokrych" rzeczy to
    tylko mial wylewki robione ale wiadomo jak wylewki z miksokreta - tam jest
    wody tyle, co nic (wiem bo na poddaszu robilem wylewki jak juz mieszkalem
    i w ogole nie dalo sie odczuc zwiekszonej wilgotnosci). Takze - nie trzeba
    2 lat :) Oczywiscie pomijam kwestie dokumentow - jak jest plan
    zagospodarowania i kumaty projektant to w 2 miesiace wszystko zalatwi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.