    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki eko-groszek na co zwaracac uwage (laik)
    Date: Sat, 23 Nov 2013 08:57:15 +0100

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7e5bddf5-e640-40d0-8cec-d874d03282dc@googlegrou
    ps.com...

    > Pompka chodzi caly czas na niskim biegu.
    > Zawor 4-drozny prawie zamkniety - na 1, lub na 2.
    > Piec 12-20 KW, a grzeje w 2 pomieszczenach dobrze, a reszta ponizej
    > komfortu.

    Oczekujesz abyśmy wywróżyli z fusów lub kart tarota jaki masz problem?
    Piszesz bardzo enigmatycznie o swoich problemach. Niestety, żeby
    cokolwiek zdiagnozować trzeba wiedzieć jak jest zbudowana instalacja,
    jaki to kocioł i z jaką retortą, czy są zawory termostatyczne przy
    grzejnikach, jakie przekroje rurek i z jakiego materiału (stalowe,
    miedziane, plastik), czy instalacja jest zrobiona grawitacyjnie, czy
    jest typu zamkniętego czy otwartego itd.
    Z kolei z kotłem. trzeba wiedzieć jaką posiada retortę, bo retorta,
    retorcie nie jest równa. W jednej spalisz najgorszej jakości węgiel i
    miał (nawet koksujący), po małej przeróbce, którą możesz wykonać samemu
    w 5 minut, a w innej retorcie nie spalisz niczego innego, poza
    wysokokalorycznym ekogroszkiem, odpowiednio dobranym.
    Dlatego bardzo ważna jest informacja z jaką retortą mamy do czynienia,
    bo od tego zależy co można z nią zrobić, aby poprawić spalanie.

    W internecie niestety nie można znaleźć żadnych danych na temat Twojego
    kotła. Jak widać producent nie chce się chwalić.
    Jeżeli nie umiesz ocenić jaką retortę posiada Twój kocioł to zrób
    zdjęcia tej retorty i udostępnij na jakimś portalu.