    From: "Collet" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki system do wody zimnej i ciepłej
    Date: Thu, 15 Oct 2009 18:34:04 +0200
    Sender: r...@i...net.azartsat.pl

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
    news:hb76ia$4e1$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Będe w najbliższym czasie robił instalacje wodną w związku z czym mam
    > pytanie jaki system na złączki skręcane (tylko taki mnie interesuje)
    > polecacie do wody zimnej i ciepłej ? .Znalazłem kisan a czy są inne ?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > RK

    a dlaczego skrecane? nie zalecalbym chowania skrecanych zlaczek pod tynkiem
    i np. plytkami ;-) poza tym przy skrecanych moze dojsc do sytuacji, gdzie
    bedzie trzeba wymienic uszczelke i co wtedy ? .. dlaczego nie miedz lutowana
    lub pex zaciskany? tylko te dwie metody uwazam za dobre ... klejonka odpada
    poniewaz nie przenosi obciazen, wiec duzo uchwytow trzeba mocowac zeby nie
    pekly na laczeniu, a zgrzewane maja tendencje do pekania przy zlym
    wykonaniu, a glownie chodzi o brak kompensacji ... jak wiadomo plastik ma
    wieksza rozszerzalnosc cieplna od miedzi ... jak wnioskuje, chcesz to zrobic
    sam, a poniewaz nie masz odpowiednich narzedzi, to siegasz po skretki ...