  • 1. Data: 2009-10-15 13:03:05
    Temat: jaki system do wody zimnej i ciepłej
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Witam

    Będe w najbliższym czasie robił instalacje wodną w związku z czym mam
    pytanie jaki system na złączki skręcane (tylko taki mnie interesuje)
    polecacie do wody zimnej i ciepłej ? .Znalazłem kisan a czy są inne ?

    pozdrawiam

    RK

    4509 (20091015) __________

  • 2. Data: 2009-10-15 16:34:04
    Temat: Re: jaki system do wody zimnej i ciepłej
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Użytkownik "na102" <g...@P...FM> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie jaki system na złączki skręcane (tylko taki mnie interesuje)
    > polecacie do wody zimnej i ciepłej ? .Znalazłem kisan a czy są inne ?

    a dlaczego skrecane? nie zalecalbym chowania skrecanych zlaczek pod tynkiem
    i np. plytkami ;-) poza tym przy skrecanych moze dojsc do sytuacji, gdzie
    bedzie trzeba wymienic uszczelke i co wtedy ? .. dlaczego nie miedz lutowana
    lub pex zaciskany? tylko te dwie metody uwazam za dobre ... klejonka odpada
    poniewaz nie przenosi obciazen, wiec duzo uchwytow trzeba mocowac zeby nie
    pekly na laczeniu, a zgrzewane maja tendencje do pekania przy zlym
    wykonaniu, a glownie chodzi o brak kompensacji ... jak wiadomo plastik ma
    wieksza rozszerzalnosc cieplna od miedzi ... jak wnioskuje, chcesz to zrobic
    sam, a poniewaz nie masz odpowiednich narzedzi, to siegasz po skretki ...

  • 3. Data: 2009-10-15 16:54:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pekly na laczeniu, a zgrzewane maja tendencje do pekania przy zlym
    > wykonaniu, a glownie chodzi o brak kompensacji ...

    A jaki to problem zrobic kompensacje?

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-15 17:26:05
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    > Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jaki to problem zrobic kompensacje?
    >
    > Pozdro.. TK

    kompensacje zrobic to nie problem, ale nie wszyscy o tym wiedza i pozniej
    klopociki ;-) ... domorosli hydraulicy mysla, ze to takie proste

  • 5. Data: 2009-10-15 20:51:20
    Temat: Re: jaki system do wody zimnej i ciep?ej
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > lub pex zaciskany? tylko te dwie metody uwazam za dobre ... klejonka odpada

    Chcesz mi powiedziec, ze zlaczki zaciskane PEX nie maja uszczelnienia oringiem ?
    Ryzyko awarii zlaczki skrecanej, zaciskanej, lutowanej Cu jest IMHO identyczne.

  • 6. Data: 2009-10-15 21:23:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Paź, 18:54, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > A jaki to problem zrobic kompensacje?

    Problem nie jest.. Tak samo nie jest problemem zrobic instalacje na
    rurach PP STABI, ktore maja rozszerzalnosc "choby wcale" - tyle ze one
    sa w CH***J drogie - wkurzylem sie jak za 20m fi32 musialem zaplacic
    400 pln + do tego zdzierak za 40 pln ! Najdrozsza rura jaka w zyciu
    kupilem ;) Glupio juz mi bylo oddawac, a tez to bedzie jedyny kawalek
    PP zgrzewany ukryty pod posadzka (to podejscie do rozdzielacza z
    podlogowki na parterze), pozatym w jednym kawalku leci prosta ~6,5m
    wiec jakos to przebolalem majac wizje rozkuwania pieknego gresu w
    przyszlosci ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-10-15 22:09:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >sa w CH***J drogie - wkurzylem sie jak za 20m fi32 musialem zaplacic
    >400 pln + do tego zdzierak za 40 pln ! Najdrozsza rura jaka w zyciu

    Mogles zrobic pexem, chyba tanszy, albo miedzia. Tez mam takiego cudaka w
    holu na 12 obiegow.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-10-16 05:09:43
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > Chcesz mi powiedziec, ze zlaczki zaciskane PEX nie maja uszczelnienia
    > oringiem ? Ryzyko awarii zlaczki skrecanej, zaciskanej, lutowanej Cu jest

    skrecane maja 20% wieksze szanse na rzszczelnienie niz zaciskane,. a lut Cu
    ... no coz widzialem w niemczech 50-cio letnie instalacje bez uszkodzen, a
    rurki po obcieciu w srodku wygladaly jak nowe ... ryzyko nie jest identyczne

  • 9. Data: 2009-10-16 05:35:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Paź, 00:09, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Mogles zrobic pexem, chyba tanszy, albo miedzia. Tez mam takiego cudaka w
    > holu na 12 obiegow.

    Z obliczen wyszlo mi ze musialbym miec PEXa 25'tke - a do tego ciezko
    kupic zlaczki (nawet na alledrogo :) i troche sie balem trudnosci w
    wyginaniu - 16'tke wygina sie juz srednio, 20'tke z problemami, a
    25'tke nie wiem - w rekach nie mialem nigdy ale pewnie twarde toto w
    cholere :) Ale na pewno wyszloby taniej.. Na alledrogo pex25 jest po 6
    pln / mb. Glupi myslalem ze PP bedzie duzo tanszy ale cena stabi mnie
    dobila ;-) No ale robota musi isc do przodu, nie moznabylo sobie
    pozwolic na pare dni opoznienia zeby dorwac gdzies zlaczki i takiego
    grubasa pexa :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-10-19 23:37:43
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    wlaśnie zlecono mi naprawę CO wykonanego w pex'ie zaciskanym. Po trzech
    latach WSZYSTKIE złączki ciekną. Kocioł gazowy, gaz z butli 33kg, system
    rzadko używany i nieobciążany - ogrzewanie hali garażowo-naprawczej na
    poziomie minimum
    --
    Jackare