  • 1. Data: 2009-10-15 05:36:50
    Temat: Przeciek dachu - czego mogę się domagać
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Witam,
    podczas letnich opadów przeciekał mi dach.
    Usterka została usunięta przez developera (polegała na "docięciu" jednej
    dachówki - dla mnie dziwne).

    Dzisiaj rano zaczęło mi znowu kapać z sufitu.
    Na poddaszu kapie woda z folii izolacyjnej - na swoj koszt ocieplalem dach.

    Na razie składam reklamacje u developera o usuniecie przyczyny.
    Pytania:
    - czy jest mozliwosc zeby sie upewnic, ze usterka zostala "na dobre"
    naprawiona?
    - czy moge sie domagac jakiegos odszkodowania (poniose pewne straty zwiazane
    z zalaniem)?
    - czy powinienem zerwac cala folie i wełne i wymienić ja na nowa (pod nia na
    pewno nacieklo sporo wody)?
    - i w ogole jak postepowac w takiej sytuacji - zarwono w kwestii usuniecie
    awarii jak i pociagniecia dewelopera do odpowiedzialnosci.

    Za wszelkie rady i podzielenie sie Waszymi doswiadczeniami z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2009-10-15 07:24:42
    Temat: Re: Przeciek dachu - czego mogę się domagać
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > awarii jak i pociagniecia dewelopera do odpowiedzialnosci.
    >
    > Za wszelkie rady i podzielenie sie Waszymi doswiadczeniami z gory

    Ubezpieczc lokum i zglosić szkode do ubezpieczyciela.
    Oni reszte załatwią.

    Kris

  • 3. Data: 2009-10-15 07:56:19
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > - czy powinienem zerwac cala folie i wełne i wymienić ja na nowa (pod nia
    > na pewno nacieklo sporo wody)?

    co do reszty to nie odpowiem, ale jezeli welna zmokla, to do
    momentu jak bedzie mokra stracila swoje wlasciwosci izolacyjne.
    Czy wymienic, zdaje sie ze wystarczy tylko wysuszyc i odzyska swoje
    wlasciwosci, ale tu niech sie wypowiedza inni.

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2009-10-15 16:38:37
    Od: "tadzik" <j...@o...eu>

    Mam troche nowych informacji.
    Po przeprowadzeniu ogledzin przedstawiciel dewelopera stwierdzil mniej
    wiecej:

    - peknieciu ulegly dwa kominy i to przez nie przecieka woda

    - przy czym jeden komin pękł z mojej winy, to znaczy antena została
    zamontowana do niego poprzez przywiercenie srubami masztu (zamiast obejmy).
    Skutek jest taki, ze pekla fuga na calym obwodzie i kilka gornych wastw
    cegiel moze powiedziec lezy luze i tamtedy wpada woda przy deszczu
    zacinajacym z boku.

    - drugi komin pekl w inny sposob (sam tego nie ogladalem), tam juz nie ma
    nic przymocowanego i ten ramach reklamacji beda naprawiac.

    Pytanie - czy to rzeczywiscie mozliwe, ze przy prawidlowo wykonanym kominie
    z normalnych materialow wwiercenie sruby moze spowodowac takie pekniecie?
    Byly duze wiatry, co powodowalo napor na antene, ktora dzialala jak zagiel.
    Ale z tego co widzialem na osiedlu to mniej wiecej polowa osob ma
    przywiercone, a polowa zalozone opaski. I chyba nikt oprocz mnie na razie
    nie zglosil problemow z peknietym kominem.

  • 5. Data: 2009-10-15 23:38:28
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    tadzik pisze:

> [...]
    > polowa osob ma przywiercone, a polowa zalozone opaski. I chyba nikt
    > oprocz mnie na razie nie zglosil problemow z peknietym kominem.

    A od kiedy można montować takie cuda do komina? ;) Wiem, że "połowa"
    tak ma, ale niedopuszczalne to jest tak samo jak np. montowanie
    skrzynki z całą masą przewodów - od monitoringu, do komina na poddaszu.

  • 6. Data: 2009-10-16 06:33:58
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A od kiedy można montować takie cuda do komina? ;) Wiem, że "połowa" tak
    > ma, ale niedopuszczalne to jest tak samo jak np. montowanie skrzynki z
    > całą masą przewodów - od monitoringu, do komina na poddaszu.

    czesc

    a mozesz podac jakas podstawe prawna?

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2009-10-16 16:09:39
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Nie tak dawno rozmawiałem z gościem, który od lat montuje anteny i powiedział tak: w
    kilnikierze nie wiercę, za duże ryzyko. Daje opaski.