  • 1. Data: 2009-10-14 15:31:10
    Temat: [laik] jaki piec gazowy kupić na sezon góra dwa do starej instalacji
    Od: "kasa" <k...@o...pl>

    cześć,
    mam mieszkanie w dwurodzinnym poniemieckim domu do generalnego remontu,
    na razie w nim mieszkam - bo kasy na remont w najbliższym czasie nie starczy
    ogrzewanie jest dość stare, bo te grube stalowe rury i duże kaloryfery - 7
    sztuk
    1. 10 żeberek - wysokość żeberka 110, szerokość żeberka 25
    2. 21 żeberek - wysokość żeberka 110, szerokość żeberka 15
    3. 12 żeberek - wysokość żeberka 110, szerokość żeberka 20
    4. 10 żeberek - wysokość żeberka 95, szerokość żeberka 20
    5. 32 żeberek - wysokość żeberka 60, szerokość żeberka 20
    6. 12 żeberek - wysokość żeberka 110, szerokość żeberka 15
    7. 7 żeberek - wysokość żeberka 110, szerokość żeberka 15
    (raczej dużo wody wchodzi do instalacji - może ktoś z was powie mi jak to
    policzyć)
    do tego naczynie wyrównujące w łazience, rury i piec gazowy produkcji
    polskiej:
    ELKA-88, moc cieplna 21 kW, Rok produkcji 1991.
    (ktoś sprzedaje taki podobny):
    http://allegro.pl/item757190365_kociol_grzewczy_gazo
    wy_typ_elka_88_nowy.html
    woda ciepła do mycia z bojlera elektrycznego.

    w zeszłym roku płaciłem za ogrzewanie jak za złoto a ciepło nie było.
    zastanawiam sie nad kupieniem jakiegoś używanego ale nowszego pieca np. na
    allegro.
    bo wydaje mi się, że będzie bardziej ekonomiczny a i sprawniejszy, a może z
    wbudowaną pompą.
    jak myślicie ?
    na co powinienem zwrócić uwagę kupując taki piec, jako laik będę wdzięczny
    za każdą uwagę i radę !
    czy to dobry pomysł ?
    dzięki!

  • 2. Data: 2009-10-14 17:14:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Paź, 17:31, "kasa" <k...@o...pl> wrote:

    > za każdą uwagę i radę !
    > czy to dobry pomysł ?

    Twoim problemem nie jest ten piec, a to, gdzie Ci to cieplo ucieka.
    Jakie masz okna ? Czy sciany sa ocieplone ? Rozumiem ze to mieszkanie
    w wiekszym domu wiec trudno bedzie je docieplic.. Ale okna - jezeli sa
    stare, drewniane to tutaj szukaj oszczednosci - zamiast kupowac piec -
    wymien okna, zyskasz wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-10-14 17:54:17
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

> [...]
    > jak myślicie ?
    > na co powinienem zwrócić uwagę kupując taki piec, jako laik będę wdzięczny

    Raczej kiepski ten pomysł. Piec nowszej generacji to kilka tysięcy do
    wydania, a dużo nie oszczędzisz.
    Większy zysk ciepła przy mniejszych kosztach będziesz miał jak
    ograniczysz ucieczkę ciepła.
    Uszczelnione okna i drzwi, uszczelnione parapety. Niezły efekt daja
    ekrany za kaloryferami.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2009-10-14 18:02:55
    Od: "kasa" <k...@o...pl>

> [...]
    > w wiekszym domu wiec trudno bedzie je docieplic.. Ale okna - jezeli sa
    > stare, drewniane to tutaj szukaj oszczednosci - zamiast kupowac piec -

    no okna są stare, skrzynkowe. w każdym pokoju przynajmniej dwa,
    na dole między skrzydłami wyłożyłem starymi ręcznikami, zasłonami,
    wieje mniej, dom nie jest ocieplony. wszystko to okna i ocieplenie poczeka
    na generalny remont,
    ale ja myślałem o jakimś piecu używanym za jakieś 500 zł najwyżej jakiś nowy
    z pompą do ok. 1500 zł

  • 5. Data: 2009-10-14 18:04:43
    Od: "kasa" <k...@o...pl>

> [...]
    >ograniczysz ucieczkę ciepła.
    >Uszczelnione okna i drzwi, uszczelnione parapety. Niezły efekt daja

    wyłożyłem srodek okiennic ręcznikami i innym szmatami,
    ale ja myślałem o jakimś piecu używanym za jakieś 500 zł bo takie są na
    allegro najwyżej jakiś nowy
    z pompą do ok. 1500 zł
    a ekrany to znaczy folia aluminiowa na sterypianie ?

  • 6. Data: 2009-10-14 21:59:38
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Paź, 20:04, "kasa" <k...@o...pl> wrote:

    > wyłożyłem srodek okiennic ręcznikami i innym szmatami,

    Nic Ci to nie da, lepiej zacisnij pasa i wymien najpierw okna - efekt
    bedzie o niebo lepszy :) Stare okna to naprawde potezny mostek
    cieplny!

    > ale ja myślałem o jakimś piecu używanym za jakieś 500 zł bo takie są na

    Za 500 pln uzywke jak kupisz to bedzie miala zapewne taka sama
    sprawnosc jak ten, ktory juz masz.. Pieniadze wyrzucone w bloto, w
    dodatku kupa zmarnowanego czasu :( Chcesz leczyc skutki, zamiast
    przyczyny :)

    BTW. Po wymianie okien / ew. ociepleniu scian bedziesz placil
    *znacznie* mniej za ogrzewanie, wiec kasa bedzie sie juz zwracac z
    kazdym ogrzewanym dniem. Wymieniajac piecyk nic nie zmienisz - spalac
    bedziesz tyle samo tylko *moze* bedzie troche cieplej. Lepiej wplac te
    1500 jako pierwsza rate i wymien te okna - z szczednosci w ogrzewaniu
    je powoli splacisz ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-10-15 00:20:52
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    > jak myślicie ?
    > na co powinienem zwrócić uwagę kupując taki piec, jako laik będę wdzięczny

    Dobry pomysł. Ten piec to koszmar - znm to z autopsji bo miałem kiedyś
    takiego potwora. Jeżeli ogrzewanie grawitacyjne to mnostwo gazu idzie w
    rozbujanie układu.
    Kup sobie cokolwiek z pompą, ale miej świadomość że przy tej ilości wody i
    bezwładności układu i tka wiele gazu pójdzie na samo rozgrzanie zładu o
    grzejnikach nie wspominając.
    Przewagą ogrzewań konwekcyjnych jest ich mała bezwładność- zaczynają grzać
    natychmiat jak tylko woda zaczyna być ciepła (ale też bardzo szubko
    przestają grzać).

    Do ogrzewania z grzejnikami żeliwnymi lepszy byłby kocioł na paliwo stałe,
    ale nie ma co gdybać......
    Realne oszczędności na gazie zobaczysz dopiero gdy:
    wymienisz grzejniki na konwekcyjne i rury na małe średnice, układ zmienisz
    na zamknięty.
    Dasz jakiś sprawny kocioł z pompą, który rozrusza układ w 5 minut po starcie
    Zlikwidujesz drogi ucieczki ciepła (np nieszczelne okna,) i wykonasz jakąś
    termoizolację

    Kupując piec zwróć uwagę na to by nie pchać się w półśrodki. Kupowanie
    starych kotłów to wyrzucanie pieniędzy. Za około 2 tyś złotych kupisz nowy
    bardzo wydajny dwufunkcyjny kocioł z zamkniętą komorą spalania, np berettę
    ciao II e.s.i. Za mniejsze pięniądze będzie taki z otwartą komorą. Za
    jeszcze mniejsze będzie taki jednofunkcyjny. Nie kupuj nikomu niezananego
    badziewia bo nikt ci tego za kilka lat nie naprawi w razie awarii. Kupuj coś
    co jest dobrze znane na rynku i posiada punkty serwisowe w Twojej okolicy,
    np Termet, Vaillat, Beretta, Junkers,Immergas. Którykolwiek z kotłów
    weźmiesz będzie OK, ale kieruj się dostępnością serwisu. Wszystkie w
    wymienionych marek będą w Twoim zasięgu finansowym - przeglądnij ceny w
    allegro.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-10-15 10:51:37
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "kasa" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli ciepło dociera za wolno do grzejników, można wbudować dodatkową pompę
    obiegową. Koszt ze 300 zl.
    Wymiana kotła nic nie da, jeśli budynek jest nieocieplony.

  • 9. Data: 2009-10-15 15:43:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości

    > takiego potwora. Jeżeli ogrzewanie grawitacyjne to mnostwo gazu idzie w
    > rozbujanie układu.

    Które to ciepło następnie ucieka do pomieszczenia....

    > Kup sobie cokolwiek z pompą, ale miej świadomość że przy tej ilości wody i
    > bezwładności układu i tka wiele gazu pójdzie na samo rozgrzanie zładu o
    > grzejnikach nie wspominając.

    Który to zład jest w obrębie lokalu i do niego też to ciepło wróci.

  • 10. Data: 2009-10-17 03:03:24
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Który to zład jest w obrębie lokalu i do niego też to ciepło wróci.

    Od momentu gdy układ zacznie ciepło oddawać a zanim zacznie, trzeba mu je
    dostarczyć i pokryć w ilości koniecznej na rozgrzanie zładu, rur,
    grzejników, przejść przez ściany + straty które idą w komin. Przecież to nie
    pepetuum mobile.
    --
    Jackare