eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[laik] jaki piec gazowy kupić na sezon góra dwa do starej instalacji › Re: [laik] jaki piec gazowy kupić na sezon góra dwa do starej instalacji
    From: "Jackare" <...@s...de.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [laik] jaki piec gazowy kupić na sezon góra dwa do starej instalacji
    Date: Thu, 15 Oct 2009 02:20:52 +0200

    > w zeszłym roku płaciłem za ogrzewanie jak za złoto a ciepło nie było.
    > zastanawiam sie nad kupieniem jakiegoś używanego ale nowszego pieca np. na
    > allegro.
    > bo wydaje mi się, że będzie bardziej ekonomiczny a i sprawniejszy, a może
    > z wbudowaną pompą.
    > jak myślicie ?
    > na co powinienem zwrócić uwagę kupując taki piec, jako laik będę wdzięczny
    > za każdą uwagę i radę !
    > czy to dobry pomysł ?

    Dobry pomysł. Ten piec to koszmar - znm to z autopsji bo miałem kiedyś
    takiego potwora. Jeżeli ogrzewanie grawitacyjne to mnostwo gazu idzie w
    rozbujanie układu.
    Kup sobie cokolwiek z pompą, ale miej świadomość że przy tej ilości wody i
    bezwładności układu i tka wiele gazu pójdzie na samo rozgrzanie zładu o
    grzejnikach nie wspominając.
    Przewagą ogrzewań konwekcyjnych jest ich mała bezwładność- zaczynają grzać
    natychmiat jak tylko woda zaczyna być ciepła (ale też bardzo szubko
    przestają grzać).

    Do ogrzewania z grzejnikami żeliwnymi lepszy byłby kocioł na paliwo stałe,
    ale nie ma co gdybać......
    Realne oszczędności na gazie zobaczysz dopiero gdy:
    wymienisz grzejniki na konwekcyjne i rury na małe średnice, układ zmienisz
    na zamknięty.
    Dasz jakiś sprawny kocioł z pompą, który rozrusza układ w 5 minut po starcie
    Zlikwidujesz drogi ucieczki ciepła (np nieszczelne okna,) i wykonasz jakąś
    termoizolację

    Kupując piec zwróć uwagę na to by nie pchać się w półśrodki. Kupowanie
    starych kotłów to wyrzucanie pieniędzy. Za około 2 tyś złotych kupisz nowy
    bardzo wydajny dwufunkcyjny kocioł z zamkniętą komorą spalania, np berettę
    ciao II e.s.i. Za mniejsze pięniądze będzie taki z otwartą komorą. Za
    jeszcze mniejsze będzie taki jednofunkcyjny. Nie kupuj nikomu niezananego
    badziewia bo nikt ci tego za kilka lat nie naprawi w razie awarii. Kupuj coś
    co jest dobrze znane na rynku i posiada punkty serwisowe w Twojej okolicy,
    np Termet, Vaillat, Beretta, Junkers,Immergas. Którykolwiek z kotłów
    weźmiesz będzie OK, ale kieruj się dostępnością serwisu. Wszystkie w
    wymienionych marek będą w Twoim zasięgu finansowym - przeglądnij ceny w
    allegro.
    --
    Jackare