    Subject: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 6 Apr 2018 16:03:24 +0200

    W dniu 2018-04-05 o 23:06, l...@g...com pisze:
    > Mogę, W latach 90 tych zastosowałem preparat naukowca z WAT, nagrody w Genewie i
    Brukseli, artykuły w Wybiurczej.
    > Efekty, hmmm. Po dobrych kilku latach powtórzyłem to z produktami Remmersa. Płyn
    wlewany do wywierconych otworów, potem odpowiednie mazidła i mieszanki na ścianę.
    Efekty poczatkowo niezłe. Po kilku, kilkunastu latach stwierdzam, że szkoda na to
    kasy i roboty. Tylko podcinka lub nowe fundamenty, z tym, że nie zawsze to możliwe.
    Na pewnych targach budowlanych roznawialem z gościem, który stosuje podcinke plus
    arkusze twardego plastiku, potwierdził, że iniekcja wytrzymuje kilka lat a potem
    lipa.

    Bo injekcja potrzebuje dobrego, sprawdzonego preparatu np. Penetron.

    Poza tym preparatu nie wlewa się w otwory. Jest to podstawowy błąd.

    Preparat ten wciska się pod ciśnieniem lub wieszając butelki takie jak
    do kroplówek. Końcówki wężyków od tych butelek muszą być zamurowane w
    otworach. Butelki te muszą wisieć przez kilka dni. Ścianę przed injekcją
    dobrze jest namoczyć. Dlatego dobrze jest przed podłączeniem butelek
    ścianę moczyć przez kilka dni, aby była cała mokra. Butelki muszą wisieć
    powyżej otworów. Im wyżej, tym większe ciśnienie wytworzą i tym szybciej
    preparat będzie wnikał w ścianę.

    Tą metodę oraz preparat polecił mi gość, który pracował w firmie
    ratującej zabytki w Austrii i w Czechach.

    Tą metodą pozbyłem się wilgoci podciąganej od fundamentu w ścianie o
    grubości 60cm. Tą samą metodą za moją poradą zabezpieczono u znajomej
    ściany piwnicy.

    Uważam, że preparat jest bardzo skuteczny, ale trzeba przestrzegać
    zaleceń producenta.