    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kalkulacja kosztów - strop monolityczny a teriva
    Date: Fri, 4 Mar 2011 23:25:54 -0800 (PST)

    On 4 Mar, 13:15, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Przede wszystkim to wydaje mi sie ze 1,2t stali to moze byc troche
    > malo. Mnie dwa stropy po 170m2 wyszly kazdy po 4,5t stali :-) Z tym ze
    > mam garaz bez belek wyliczony na 600kg/m2 okolo 7x5m i na sam ten
    > garaz poszla z tona czy poltorej stali ;-) Policz 2t i bedzie bardziej
    > uczciwie :) Co do samej roboty - mnie moj master of disaster stropowy
    > odrazu powiedzial ze woli monolit, teriva tylko z pozoru wydaje sie
    > latwiejsza do zrobienia. Dla dobrego ciesli taki monolit 120m2 to 3
    > dni roboty + 2-3 dni zbrojenie.

    Nie wiem dokładnie ile stali pójdzie na mój strop. Założyłem, że 10kg/
    m2, stąd właśnie wyszło mi 1,2t. Być może faktycznie niedoszacowałem i
    należałoby przyjąć 2t (16,7kg/m2). W takim razie koszt wzrasta o
    2400zł. Jednak mój strop nie ma dużych rozpiętości, więc sądzę, że aż
    tak mocnego zbrojenia nie będzie potrzebował. Projektant po spojrzeniu
    na projekt stwierdził wstępnie, że grubość będzie miała 12cm.

    > Stemple pojda za dokladnie tyle samo co je kupiles. Z desek
    > orientacyjnie odzyskasz polowe kasy, o ile je dobrze poczyscisz i
    > usuniesz gwozdzie. Wiadomo, ze 1/3 pewnie pojdzie na straty :)

    Dokładnie, dlatego też nie wliczam tego to całkowitych kosztów.

    > Ło rany! Moj kierbud nie wzial ani grosza za zmiane obu 170m2 teriv na
    > monolit, a liczyl oba przy mnie - kazdy z pol godziny na kompie. Choc
    > fakt, ze bylismy umowieni na zmiane od poczatku ;) Ale za sam projekt
    > placilem 1,5k pln wiec mnie mniej kosztowal caly projekt niz Ciebie by
    > kosztowala zmiana rodzaju stropu ;) Nie daj sie :P To maksymalnie
    > godzina roboty dla tego konstruktora ;)

    800zł to była cena wyjściowa, orientacyjna. Potem architekt
    doprecyzował tą cenę i wyszło mu bodajże 1800zł albo nawet więcej.
    Podziękowałem. Tak więc sam strop będę miał w cenie znacznie poniżej
    owych 800zł. Za adaptację, projekt zagospodarowania, zmiany (strop,
    zwiększenie wysokości wieńca o 20cm aby uzyskać nieco wyższą ściankę
    kolankową, likwidację balkonu) płacę w sumie 1800zł.