  • 1. Data: 2012-04-19 00:00:10
    Temat: [kanaliza] kibel a brodzik
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Tak mi wychodzi najprościej: gruba rura do kibla, cieńsza do brodzika
    (wpust podłogowy).
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.09.
    30-kanalizacja/IMG_1713.JPG

    Pytanie: czy spuszczanie wody nie spowoduje napływu wody do syfonu
    prysznica?

    Cienką rurkę mogę podnieść do góry dwoma kolankami, bo poziom zero
    będzie gdzieś na górnej krawędzi cegieł.

    bajcik

  • 2. Data: 2012-04-19 06:37:11
    Temat: Re: [kanaliza] kibel a brodzik
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    30-kanalizacja/IMG_1713.JPG

    > Pytanie: czy spuszczanie wody nie spowoduje napływu wody do syfonu

    nie powinno, ale teraz masz poziomy odcinek rury odpływowej, pierwsze
    kolanko powienienś dać za trójnikiem (np 15st) a potem zrobic podejscie do
    wpustu. bo w takiej poziomej rurce to ci sie szybko syf z mycia zbierze.

    > Cienką rurkę mogę podnieść do góry dwoma kolankami, bo poziom zero
    > będzie gdzieś na górnej krawędzi cegieł.

    ten trójnik to jest oryginalny? czy jakas samoróba (to odejscie 50mm).

    jaki kibelek będzie? kompakt czy stelarz. jesli kompakt to zadbaj aby
    kołnież rury wychodził w poziomie.

  • 3. Data: 2012-04-19 07:07:45
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości

    > Cienką rurkę mogę podnieść do góry dwoma kolankami, bo poziom zero
    > będzie gdzieś na górnej krawędzi cegieł.

    Może powodować cofanie się wody z syfonu brodzika. Ja już się spotkałem z
    kilkoma takimi przypadkami i generalnie takie połączenie nie jest zgodne ze
    sztuką bo grozi skażeniem odpływu z brodzika. Powinno się to połączyć
    odrębnym trójnikiem na "pionie"
    Z tego co widzę, pion nie ma odpowietrzenia (chyba że te fi 75 to
    odpowietrzenie). Bez odpowietrzenia będzie Ci śmierdzieć i bulgotać.
    Jeżeli będziesz miał wc wiszące na stelażu, to trójnik do wc możesz
    spokojnie dać wyżej o jeden niż teraz, czyli zamiat tego czwórnika
    redukcyjnego dać trójnik 110/50 i tam wpiąć brodzić, powyżej dać trójnik
    110x67st i do niego wpiąć wc i wszystko będzie hulać jak należy

  • 4. Data: 2012-04-19 07:12:51
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > redukcyjnego dać trójnik 110/50 i tam wpiąć brodzić, powyżej dać trójnik
    > 110x67st i do niego wpiąć wc i wszystko będzie hulać jak należy

    I jeszcze jedno: generalnie kanalizę należy układać tak, by krawędzie
    kielichów kształtek pionu przechodzących przez posadzki i stropy wystawały
    nieco ponad poziom posadzki lub stropu, chociażby o tą wargę z uszczelką.
    Pozwoli to uniknąć wielu rozczarowań przy ewentualnych naprawach lub
    przeróbkach instalacji.

  • 5. Data: 2012-04-19 08:51:47
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    Witam.

> [...]
    > redukcyjnego dać trójnik 110/50 i tam wpiąć brodzić, powyżej dać trójnik
    > 110x67st i do niego wpiąć wc i wszystko będzie hulać jak należy

    Te przejscie przez sciane to IMHO tez do przerobki ;-),
    chyba ze to sie schowa za stelazem, chociaz watpie.
    Pytanie co jest za scianą ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-04-19 23:11:19
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > wpustu. bo w takiej poziomej rurce to ci sie szybko syf z mycia zbierze.

    Dzisiaj patrzyłem, da radę tak wycyrklować jak mówisz.

    > ten trójnik to jest oryginalny? czy jakas samoróba (to odejscie 50mm).

    oryginalny, z allegro.

    > jaki kibelek będzie? kompakt czy stelarz. jesli kompakt to zadbaj aby
    > kołnież rury wychodził w poziomie.

    Tego nie wiem, w projekcie jest stelaż.

    Ktoś pytał o odpowietrzenie: tak, ta rurka 75 od góry idzie aż do dachu.
    W projekcie leci pionowo ale uznałem że jak poleci przez kotłownię za
    ścianą to będą większe możliwości aranżacji zabudowy, półek etc.

    bajcik