    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kociol co/cwu beretta ciao II bez zasobnika
    Date: Fri, 30 Apr 2010 09:40:57 +0200

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message
    news:ob1lt59nqbvojgpjv403cg4csojlk9avov@4ax.com...

    > czy w tym piecu mozna zainstalowac jakis zewnetrzny zasobnik na wode
    > ciepla?

    Chyba nie, bo do grzania wody w zasobniku potrzeba ci ze 20-30kW. Inaczej w
    zimie odetnie ci kaloryfery na godzine :-)

    > w gre wchodzi jeszcze ew. wymiana pieca na inny, czesc sasiadow tak
    > robi, tylko nie wiem czy jest sens wywalac kolejne 5kpln na nowy piec
    > (obecny kociol fachowiec moze zabrac w rozliczeniu).

    Zostaw w spokoju. Szkoda kasy. Wpakujesz sie w dodatkowe koszty. To co
    zyskasz na wymianie nie zwróci ci sie.

    Odpusc sobie zmiany skoro piec jest nowy. Wymienisz go za 10 lat albo jak
    zacznie sie psuc. Nigdy woda nie poleci ciepla od razu. Cyrkulacja z
    zasobnikiem tez kradnie cieplo. Czy masz w ogóle rurki cyrkulacyjne? Watpie.