  • 1. Data: 2010-04-30 07:33:05
    Temat: kociol co/cwu beretta ciao II bez zasobnika
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    moze grupowicze maja z tym doswiadczenie:
    developer zainstalowal w mieszkaniu kociol co/cwu beretta ciao II.
    w sumie to nic specjalnego, kociol z zamknieta komora spalania ale bez
    zasobnika.

    kociol ma moc bodajze 21kW, wiec zakladam ze na 100m2 ogrzania
    wystarczy (mieszkanie jest nowe, ma ze 2 lata chyba).

    glownie brak zasobnika mnie martwi - ktos uzywa takiego lub podobnego
    pieca i moze sie podzielic doswiadczeniem, czy dlugo trezba czekac na
    ciepla wode z tego pieca (oddalenie kranu od pieca to jakeis kilka m)?

    czy w tym piecu mozna zainstalowac jakis zewnetrzny zasobnik na wode
    ciepla?

    w gre wchodzi jeszcze ew. wymiana pieca na inny, czesc sasiadow tak
    robi, tylko nie wiem czy jest sens wywalac kolejne 5kpln na nowy piec
    (obecny kociol fachowiec moze zabrac w rozliczeniu).

    moje plusy i minusy ktore moge przewidziec
    - obecny piec bedzie dawal ciepla wode po jakims czasie, wiec zuzyje
    sie troche zimnej wody.
    - ew. piec z zasobnikiem bedzie zuzywal gaz, zeby podgrzewac ciagle
    wode, ale za to mniej sie bedzie spuszczac zimnej, zeby z kranu szla
    ciepla.
    - ew. kwestie zycia biologicznego w zasobniku, warunkis adosyc
    sprzyjajace do rozwoju jakichs mikroorganizmow chyba?

    wiec dumam co mi wyjdzie ekonomiczniej - nie zmieniac pieca i
    spuszczac zimna wode, czy wywalic kase na nowy piec i per saldo w
    eksploatacji to wyjdzie taniej?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-04-30 07:40:57
    Temat: Re: kociol co/cwu beretta ciao II bez zasobnika
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote in message

    > czy w tym piecu mozna zainstalowac jakis zewnetrzny zasobnik na wode
    > ciepla?

    Chyba nie, bo do grzania wody w zasobniku potrzeba ci ze 20-30kW. Inaczej w
    zimie odetnie ci kaloryfery na godzine :-)

    > w gre wchodzi jeszcze ew. wymiana pieca na inny, czesc sasiadow tak
    > robi, tylko nie wiem czy jest sens wywalac kolejne 5kpln na nowy piec
    > (obecny kociol fachowiec moze zabrac w rozliczeniu).

    Zostaw w spokoju. Szkoda kasy. Wpakujesz sie w dodatkowe koszty. To co
    zyskasz na wymianie nie zwróci ci sie.

    Odpusc sobie zmiany skoro piec jest nowy. Wymienisz go za 10 lat albo jak
    zacznie sie psuc. Nigdy woda nie poleci ciepla od razu. Cyrkulacja z
    zasobnikiem tez kradnie cieplo. Czy masz w ogóle rurki cyrkulacyjne? Watpie.

  • 3. Data: 2010-05-01 16:24:31
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Odpusc sobie zmiany skoro piec jest nowy. Wymienisz go za 10 lat albo jak
    > zacznie sie psuc.

    jak to Beretta to zacznie sie sypac miesiac po uplywie gwarnacji....
    najgorsze co jest na rynku, jedyna watpliwa zaleta jest cena...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-02 13:13:23
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:ob1lt59nqbvojgpjv403cg4csojlk9avov@4ax.com...

    > wiec dumam co mi wyjdzie ekonomiczniej - nie zmieniac pieca i
    > spuszczac zimna wode, czy wywalic kase na nowy piec i per saldo w
    > eksploatacji to wyjdzie taniej?

    Beretta nie jest zla. Jest dosc wolna w podawaniu CWU - to fakt, ale to
    cecha wszystkich kotlów dwufunkcyjnych bez podrecznego zasobnika. CWU jest
    grzana przez wymiennik z obiegu CO wiec chwile trwa nim w ogóle sie nagrzeje
    i kolejna chwile nim doplynie do punktu czerpalnego. Przy kotle z
    zasobnikiem mialbys strate tylko na doplywie ale kilka metrów to bedziesz
    miec wszedzie, chyba zebys mial duzy zasobnik i cyrkulacje, wtedy straty
    maja inny charakter - jest to koszt natychmiastowego dostepu do cieplej
    wody.
    --
    Jackare