  • 1. Data: 2010-04-29 20:08:05
    Temat: Pytanko o piec gazowy
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Hej, jak w temacie w zwiazku z rozbudowa domu doszedlem do etapu
    modernizacji ogrzewania i wymiany inst. wodnej, musze w najblizszym czasie
    zdecydowac sie na jakis piec :), a jest to bardzo trudne gdyz modeli jest
    cala masa, kazdy fachowiec ma inna opinie i badz tu madry:). Do wyboru mam 2
    rozwiazania kociol 1F + zasobnik 100l, albo kociol 2F z wbudowanym duzym
    zasobnikiem. Sklaniam sie powoli do tego 2 rozwiazania, z racji tego iz nie
    chce kondensata tak naprawde na placu boju mam 2 piece, moze ktos z was je
    uzytkuje i moglby sie o nich wypowiedziec?? i tak, 1 to Saunier Duval
    isotwin F25(zamknieta komora) lub isotwin C25 (otwarta komora), ogolnie mam
    oddzielne pomieszczenie na kotlownie i mialbyc piec z otwarta kom. jednak
    zakres modulacji modelu F i system h-mod jest bardzo intresujacy... ogolnie
    piece te maja dosc ciekawe rozwiazania, pytanie tylko czy niezbyt
    skomplikowane a tym samym jak bedzie z ich jakoscja po tych np 6 latach :),
    prosilbym o opinie uzytkownikow. drugim piecem ktory biore pod uwage to
    pordukt firmy immergas model avio z wbudowanym z nierdzewki zasobnikiem
    45l... czy ktos to ma i cos mi powie.. ?:)
    Czy jednak nie kabinowac kupic zasobnik piec 1F z otwarta komora? pod uwage
    biore rozne produkty termeta, berette... w sumie wszystko w zblizonych
    cenach, zasobnik biawara quattro stojacy.
    Koledzy pomozcie i cos podpowiedzcie :), zostalo mi jeszcze z 2 tyg. do
    zakupu :).

    Pzdr
    Yzedef

  • 2. Data: 2010-04-29 21:13:58
    Temat: Re: Pytanko o piec gazowy
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Yzedef" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > rozwiazania kociol 1F + zasobnik 100l, albo kociol 2F z wbudowanym duzym
    > zasobnikiem. pordukt firmy immergas model avio z wbudowanym z nierdzewki
    > zasobnikiem 45l...

    Duży zasobnik, to by ze 200 l było ...

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-29 22:25:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]

    > zblizonych cenach, zasobnik biawara quattro stojacy.
    > Koledzy pomozcie i cos podpowiedzcie :), zostalo mi jeszcze z 2 tyg. do

    Nie wiem czemu nie chcesz kondensacyjnego, sa z roku na rok coraz tansze i
    nie trzeba zaraz kupowac kotla za 8 tys.
    Osobiscie uwazam, ze kotly atmosferyczne to kotly z zeszlej epoki. Po
    pierwsze zabieraja przy spalaniu powietrze z wnetrza a zatem konieczne jest
    zasilanie kotlowni w powietrze zetka co takie calkiem obojetne dla bilansu
    energetycznego budynku nie jest, po drugie nawet jak nie pali to masz
    dodatkowy przeciag kominowy przez kociol. Efekty czasami bywaja takie, ze
    woda CO wychladzana jest w kotle w czasie pracujacej pompy. Trzeci problem
    to jak na dzisiejsze czasy wzglednie skomplikowany system kominowy i po
    czwarte mniejsze ogolne bezpieczenstwo korzystania z takich urzadzen. Jak
    uparles sie i nie chcesz kondensata to minimum jakie powinienes przyjac to
    kociol z zamknieta komora i wzglednie najwieksza modulacja palnika.
    Kotly Saunier Duval to podobno bardzo dobre kotly i maja jakis innowacyjny
    sposob modulowania mocy podobno polegajacy na odpalaniu polowy palnika,
    podobno. Ja mam DeDietricha i chwale sobie takie rozwiazanie. Sterownik juz
    moze nieco mniej, bo zdaje sie drugi pojdzie do wymiany. Generalnie kociol
    dziala bez zarzutu i taki moge polecac, ale podstawowym kryterium wyboru
    powinien byc bliski serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Tym przede wszystkim
    sie kieruj a nie sama marka. Kotly jak mawiaja serwisanci najchetniej psuja
    sie w wigilie.
    Co do zasobnika to wszystko zalezy jak daleko masz punkty poboru, czy
    bedziesz korzystal z cyrkulacji, jak duza jest rodzina i czy planujesz kiedy
    kolwiek solara.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2010-04-30 17:36:19
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Jak uparles sie i nie chcesz kondensata to minimum jakie powinienes
    > przyjac to kociol z zamknieta komora i wzglednie najwieksza modulacja
    > palnika.

    Kondensata nie chce z prostej przyczyny, nie widze sensu przeplacania za
    niego, mimo iz cena nie jest duzo wieksza, to jednak coroczny serwis itp.
    ogolnie oszczednosci z uzytkowania tego tytulu beda symboliczne wedlug moich
    obliczen no i masz racje moze tez sie troche uparlem :)

    > Kotly Saunier Duval to podobno bardzo dobre kotly i maja jakis innowacyjny
    > sposob modulowania mocy podobno polegajacy na odpalaniu polowy palnika,

    Dokladnie tak jest, piec pracuje w dosc ciekawy sposob zaleznie od
    zapotrzebowania na moc i wylacza polowe palnikow dlatego też jego modulacja
    jest duza od 4 do 24 kw, pytanie tylko czy ktos to uzytkuje i czy sie nie
    psuje :)

    podstawowym kryterium wyboru
    > powinien byc bliski serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Tym przede
    > wszystkim sie kieruj a nie sama marka. Kotly jak mawiaja serwisanci
    > najchetniej psuja sie w wigilie.

    To wiem wyczytalem np. tutaj na liscie ;-), tyle ze tego typow piecy jest
    jak na lekarstwo ( 2F z wbudowanym zasobnikiem i wiszacy).
    Ogolnie poniewaz mam juz wklad kwasowy ze starej instalacji fi130 w stanie
    idealnym chcialem go wykorzystac do nowego kotla jednak po rozmowach z
    konsultantami firm od piecy dowiedzialem sie iz do zakmnietej komory nie da
    rady go wykorzystac:/, czyli aby ja miec musze kupic uklad koncentryczny...
    no coz myslalem ze tutaj troche zaoszczedze bo to zbyt tanie nie jest:), ale
    rzeczywiscie taki komin bedzie juz na lata i za x czasu podlacze bez
    problemu inny podobny piec:).
    Co do starych piecy z otwarta komora, mam juz 14 lat termeta 1F i dziala do
    tej pory bez zadnych napraw, czesci na allegro multum... tylko czy jest sens
    grzac zasobnik ?, producent duvala podaja ze zastosowany w nim system 2
    zbiornikow po 21l odpowiada zasobnikowi 150l, a immergas z zasobnikiem 45l
    odpowiada systemowi z banka 180 litrowa.

    Pzdr
    Yzedef

  • 5. Data: 2010-04-30 18:07:07
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > ogolnie oszczednosci z uzytkowania tego tytulu beda symboliczne wedlug
    > moich obliczen no i masz racje moze tez sie troche uparlem :)

    Tu rodzaj instalacji bez znaczenia nie jest. W starej instalacji stalowej z
    malymi grzejnikami zwroci sie albo i nie, z podlogowka sprawa wyglada zgola
    inaczej. Przeglady kotlow wymagane sa przez producentow wszystkich rodzajow
    kotlow, nie tylko kondensacyjnych. Te kotly powoli staja sie normalnymi
    urzadzeniami nie jakimis wodotryskami, a ceny coraz bardziej sie zblizaja.
    Przy malej roznicy w ogole bym sie nie zastanawial, zreszta sam nie
    zastanawialem sie w ogole.

> [...]
    > zapotrzebowania na moc i wylacza polowe palnikow dlatego też jego
    > modulacja jest duza od 4 do 24 kw, pytanie tylko czy ktos to uzytkuje i

    Moj moduluje od 6 do 24kW i nie jest to Duval. W duze mrozy minimalny zakres
    ma male znaczenie, bo kociol praktycznie pracuje caly czas przy wiekszych od
    minimalnych mocach. Jak jest cieplej po prostu czesciej odpala i gasnie.
    Praca dzisiejszych kotlow oparta jest glownie na temp. wody w instalacji i w
    oparciu o nia kociol dobiera moc. Jak straty domu duze, to z minimalnej
    modulacji pozytku tez nie bedzie, a jak straty male to ilosc odpalen
    wieksza. Zuzycie gazu pewnie tez ale na ile zauwazalne to nie wiem.
    Znam firme ktora sprzedaje sporo kotlow Saunier Duval i nie slyszalem, zeby
    ktos sie na nie skarzyl, a po przyjacielsku mi tez je proponowano. Z innych
    wzgledow wybralem inny.

> [...]
    > tanie nie jest:), ale rzeczywiscie taki komin bedzie juz na lata i za x
    > czasu podlacze bez problemu inny podobny piec:).

    Wyjdz przez sciane za 300 - 500zl i daj sobie spokoj z kominem
    koncentrycznym w kominie.

    > Co do starych piecy z otwarta komora, mam juz 14 lat termeta 1F i dziala
    > do tej pory bez zadnych napraw, czesci na allegro multum... tylko czy jest
    > sens grzac zasobnik ?

    Dla samego zasobnika chcesz zmienic kociol mimo ze jest dobry a
    kondensacyjny z wyliczen Ci sie nie oplaca?

    > producent duvala podaja ze zastosowany w nim system 2 zbiornikow po 21l
    > odpowiada zasobnikowi 150l, a immergas z zasobnikiem 45l odpowiada
    > systemowi z banka 180 litrowa.

    No tak, 40L zamiast 150L, dosc tajemnicza matematyka. W czym ma byc lepszy
    poza iloscia wolnego miejsca w kotlowni?

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-04-30 19:15:27
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

> [...]
    > normalnymi urzadzeniami nie jakimis wodotryskami, a ceny coraz bardziej
    > sie zblizaja. Przy malej roznicy w ogole bym sie nie zastanawial, zreszta

    Instalacja nie taka stara bo robiona na grzejnikach alu. i miedziana + nowa
    jaka za chwile bede robil do nowo dobudowanej czesci ale juz w tworzywie.
    Mimo wszystko kondensat odpada, wlasnie popatrzylem sobie na allegro i
    troche drogo wychodzi takie urzadzenie z wbudowanym zasobnikiem o jakies
    rozsadnej wielkosci :) a poniewaz buduje bez kredytu wiec az tak nie szaleje
    :)

    > Wyjdz przez sciane za 300 - 500zl i daj sobie spokoj z kominem
    > koncentrycznym w kominie.

    Moglbys rozwinac?, ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest
    komin z 2 kanalami 14x14 oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy
    jako backup na rozne ciezkie czasy :) ale tylko do c.o
    wyjscie z boku na doplyw powietrza jest ok ale wylot spalin? jakos nie moge
    sobie tego wyobrazic, bo chyba troche takie cos malo estetyczne jest... i
    zadymi mi cala elewacje :), rozwiazaniem jest zrobienie wlotu z boku fi80
    oraz wrzucenie w komin wylotu tez fi80... pytanie czy tak jest taniej?, oraz
    czy ta pozostala przestrzen mozna wykorzystac jako nawiew? :)

    > Dla samego zasobnika chcesz zmienic kociol mimo ze jest dobry a
    > kondensacyjny z wyliczen Ci sie nie oplaca?

    Zmieniam cala instalacje cwu w domu i zamiast podgrzewacza elektrycznego
    (termy) chce przejsc na podgrzewanie wody gazem przy okazji tez wymieniajac
    leciwy juz piec.

    > No tak, 40L zamiast 150L, dosc tajemnicza matematyka. W czym ma byc lepszy
    > poza iloscia wolnego miejsca w kotlowni?

    W tym iz wlasnie zajmuje mniej miejsca, jest prostszy w montazu(tanszy),
    jest jedno zintegrowane urzadzenie no i zasobnik ma 42l czyli mniejsza
    ilosc wody musze utrzymywac w stanie gotowosci :), co do tej dziwnej
    matematyki byc moze to marketing producenta ale reklamuje on iz piec te 42l
    nagrzewa w 5 min, ogolnie piec pracuje w 2 trybach zaleznie od ilosci poboru
    wody bodajze jezeli jest okolo 10l/min dziala przeplywowo a przy poboze
    wiekszym zaczyna dopiero korzystac z wbudowanych 2 zbiornikow.

    Pzdr
    Yzedef

  • 7. Data: 2010-04-30 22:00:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > o jakies rozsadnej wielkosci :) a poniewaz buduje bez kredytu wiec az tak

    Tez nie buduje z kredytu i tez nie jest latwo, nie mniej uwazam, ze (dobrze
    mnie zrozum) oszczedzanie na ekonomicznych w czasie rozwiazaniach CO to
    nienajlepszy pomysl, bo co jak co, ale ogrzewanie uruchamia sie co rok i
    stanowi pewnie najwieksze obciazenie budzetu domowego zwiazanego z
    eksploatacja domu. To taki drugi po ociepleniu priorytet. Dla tego mam cos
    takiego:
    http://www.allegro.pl/item1011475412_kociol_1_f_de_d
    ietrich_mcr_ii_24_s_okazja.html
    tani i kondensacyjny. Sprawnosc taka sama jak w kotlach dwa razy drozszych
    ale obslugowo mniej rozbudowany. Doliczyc trzeba sterowanie do dwoch obiegow
    jezeli uklad CO jest mieszany, ale to dotyczy kazdego kotla bez
    rozbudowanego sterowania niezaleznie od kondensacji czy nie kondensacji.
    Jest tez wersja dwufunkcyjna ale zdaje sie bez zasobnika. Mimo to nie
    namawiam.

    > Moglbys rozwinac?

    A no, do mojego kotla kupilem cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item1009525151_komin_de_dietri
    ch_komplet_z_mcr_ii_24_bs_fi_60_100.html
    choc ta aukcja to troche sciema, bo nie ma chyba az tak cienkich scian, zeby
    taka krotka rura z trojnikiem byla wystarczajaca, ale mniej wiecej o cos
    takiego chodzi.

    > ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest komin z 2
    > kanalami 14x14 oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy jako backup
    > na rozne ciezkie czasy :) ale tylko do c.o

    Tez kiedys o tym myslalem, ale to dodatkowe 5 - 7 tys. zl., wiec odpuscilem
    sobie decydujac sie na kominek na ciezkie i sobotniowieczorowe czasy. Ew.
    roznica w cenie opalu nie pokryje kosztow inwestycji dodatkowego kotla wraz
    z calym koniecznym osprzetetem w rozsadnym czasie.

> [...]
    > boku fi80 oraz wrzucenie w komin wylotu tez fi80... pytanie czy tak jest
    > taniej?, oraz czy ta pozostala przestrzen mozna wykorzystac jako nawiew?

    Kazdy metr rury koncentrycznej w gore kosztuje chyba ze 100zl, sa tez
    plastikowe nieco tansze, ale dalej to pakowanie rury w komin. Przez sciane
    jest taniej, prosciej i nic sie nie kopci bo to gaz. Kondensacyjny przy
    malej mocy nawet pary na zewnatrz produkuje nie wiele.

> [...]
    > poboru wody bodajze jezeli jest okolo 10l/min dziala przeplywowo a przy
    > poboze wiekszym zaczyna dopiero korzystac z wbudowanych 2 zbiornikow.

    Ten przelicznik zdaje sie bierze sie z tego, ze zasobnik wbudowany jest w
    plaszcz wodny stad tez szybsze nagrzewanie wody. Porownuje sie to zdaje sie
    do najprostszych rozwiazan ze starymi wezownicami w zasobniku ktore
    uzyskiwaly stosunkowo mala moc. Dzis pewnie juz takich zasobnikow nie ma i
    przelicznik jak to w zyciu bywa jest nieco zawyzony, ale pewne jest to, ze
    zasobnik z plaszczem szybciej nagrzeje wode. Oszczednosci na spalaniu tu nie
    bedzie, na ilosci zajmowanego miejsca z pewnoscia. Zastanow sie tylko nad
    cyrkulacja i nad mozliwoscia podlaczenia tego. Sa podobno kotly z
    zasobnikami z kroccami cyrkulacji. Decydujac sie na takie rozwiazanie
    pozbawiasz sie mozliwosci dogrzewania wody innymi zrodlami np. sloncem. Ale
    moze dla Ciebie to dobre rozwiazanie.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-04-30 23:31:12
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Yzedef pisze:

> [...]
    > jest duza od 4 do 24 kw, pytanie tylko czy ktos to uzytkuje i czy sie nie

    Mam Saunier-Duval 25 Isotwin z zamkniętą komorą od sierpnia 2009, używam
    go z bezprzewodowym regulatorem ExaControl e7 Radio. Co mogę napisać -
    po prostu działa. Gdyby się zepsuł po takim czasie, byłby to niewątpliwy
    skandal. Modulacja działa bardzo fajnie, można sprawdzić z jaką mocą
    akurat grzeje i inne parametry też (temp. wody na wejściu, wyjściu,
    obroty wentylatora, tryb i fazę pracy itd.) - dla gadżeciarzy jak znalazł.

    g.

  • 9. Data: 2010-05-01 06:57:59
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "g...@d...pl" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > akurat grzeje i inne parametry też (temp. wody na wejściu, wyjściu, obroty
    > wentylatora, tryb i fazę pracy itd.) - dla gadżeciarzy jak znalazł.

    Dzieki za info :), a jaki system kominowy kolega zastosowal? wklad
    koncentryczny w komin czy jak kolega maniek proponuje wylot boczny przez
    sciane?

    Pzdr
    Yzedef

  • 10. Data: 2010-05-01 07:14:22
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

[...]
    wersja dwufunkcyjna ale zdaje sie bez zasobnika. Mimo to nienamawiam.Kociol 1F chyba
    jednak odrzuce, a 2F bez zasobnika obiawiam sie iz przypoboze z 2 lazienek moga byc
    malo wydajne, a jak kolega ma rozwiazanyodplyw kondenstatu? przewod jest jakis do
    kanalizacji? duzo tego powstaje?,jeszcze zerkne czy jest cos co ma wbudowany
    zasobnik.. w jakies ludzkiejcenie, jedyne co znalazlem to immergasa za ponad 6 tys.
    co jest stanowczo zaduzo:)> A no, do mojego kotla kupilem cos
    takiego:>http://www.allegro.pl/item1009525151_komin_
    de_dietrich_komplet_z_mcr_ii_24_bs_fi_60_100.html> choc ta aukcja to troche sciema,
    bo nie ma chyba az tak cienkich scian,zeby taka krotka rura z trojnikiem byla
    wystarczajaca, ale mniej wiecej ocos takiego chodzi.Dzieki przemysle to rozwiazanie,
    choc moze nie jest piekne (dymiaca rorka zboku elewacji to jednak sporo tansze)>>
    ogolnie mam wydzielona kotlownie jakies 7m2 w ktorej jest komin z 2kanalami 14x14
    oraz 25x14. Docelowo w niej ma byc piec weglowy jako backupna rozne ciezkie czasy :)
    ale tylko do c.o>> Tez kiedys o tym myslalem, ale to dodatkowe 5 - 7 tys. zl.,
    wiecodpuscilemja tez to zrobie w przyszlosci albo i nie :), z tym iz chce miec takie
    cosna wszelki wypadek oraz do grzania w okresach przejsciowych jesien
    wiosna,ekonomicznie moze byc to malo oplacalne.. ale cholera wie jak to
    bedziekiedys... wiec skoro juz zaiwnestuje to bedzie> Ten przelicznik zdaje sie
[...]
    niebedzie, na ilosci zajmowanego miejsca z pewnoscia.tutaj link do tkaiej krotkiej
    broszurki jak ci sie chce to zerknij, wiadomoze to marketing ale moze cos tam prawdy
    jest w tym :)http://www.saunierduval.pl/manuals/PDF/Isotwin%202
    008.pdfZastanow sie tylko nad> cyrkulacja i nad mozliwoscia podlaczenia tego. Sa
    podobno kotly zzasobnikami z kroccami cyrkulacji. Decydujac sie na takie
    rozwiazaniepozbawiasz sie mozliwosci dogrzewania wody innymi zrodlami np. sloncem.
    Alemoze dla Ciebie to dobre rozwiazanie.Cyrkulacji nie bedzie gdyz mam wszedzie
    b.blisko lazienki sasiaduja zkotlownia oraz kuchnia tez jest bliziutko, co do solara
    tez nie przewidujegdyz polozenie domu jest takie iz nie mam dachu na poludnie a
    kotlownia jestod polnocnej sciany i do poludniowej jest duza odleglosc... a stawiac
    naziemi... szkoda mi zajmowac tym dzialki...Maniek dzieki za wszelkie
    rady!!PzdrYzedef