  • 1. Data: 2010-04-29 19:18:53
    Temat: Zbrojenie z drutu ocynkowanego ?
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Potrzebuję wykonać niewielki fundamencik
    i akurat mam pod ręką zalegający od dawna
    zwój drutu 6, z tym, że ocynkowany.
    Są jakieś przeciwskazania, że nie "chwyci" ?

    Inne elementy ocynkowane (kotwy, pręty gwintowane)
    są betonowane i się trzymają.

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2010-04-29 20:26:08
    Temat: Re: Zbrojenie z drutu ocynkowanego ?
    Od: "adi" <a...@g...com>

    możesz smiało zbroić :)

  • 3. Data: 2010-04-30 02:54:41
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > zwój drutu 6, z tym, że ocynkowany.
    > Są jakieś przeciwskazania, że nie "chwyci" ?
    >
    > Inne elementy ocynkowane (kotwy, pręty gwintowane)

    Ze nie "chwyci" przeciwwskazan nie widze. Natomiast nie stosowalbym tego drutu
    ze wzgledow czysto ekonomicznych. To jest drut zabezpieczony przed rdzewieniem
    w warunkach atmosferycznych. Sluzacy zapewne do wzmocnienia siatki w plocie.
    Jako zbrojeniowy przede wszystkim musi byc idealnie wyprostowany. Trzeba go
    naciagac mocna rzegotka do przekroczenia granicy plynnosci metalu czyli w ten
    sposob prostowac. To kosztuje.
    Stal w tym drucie jest kiepska; jego zapewne z latwoscia mozna w rekach
    zginac czy prostowac. Taki drut w betonie wiecej szkody niz pozytku zrobi.
    Lepiej zatem kupic jakis cienki powiedzmy 8 mm drut zbrojeniowy, karbowany i
    taki pret zastapi wiazke z powiedzmy 5-6 Twoich drutow. No bo stal zbrojeniowa
    jest gatunkowo znacznie lepsza.
    Moze zatem lepiej ten drut sprzedac komus kto akurat potrzebuje i kupic
    material wlasciwy.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-05-01 09:50:52
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Ze nie "chwyci" przeciwwskazan nie widze.

    No moze oprocz tego ze beton nie kocha sie z cynkiem.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 5. Data: 2010-05-01 18:58:26
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 1 May 2010 11:50:52 +0200, pluton napisał(a):

    > No moze oprocz tego ze beton nie kocha sie z cynkiem.

    W wielu krajach widać tego nie wiedzą, bo stal zbrojeniowa jest tam
    cynkowana.

    --
    ŁC
    Małżeństwo - ostatnia legalna forma niewolnictwa