  • 1. Data: 2010-04-28 22:03:13
    Temat: Kiedy należy dać papę na chudziak i czy wogóle się daje?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Mimo że w projekcie mam tylko folie, to zastanawiam się kiedy daje się papę
    na chudziaku i po co?
    Czy w ogóle warto dawać i ma to sens, a jeśli tak to jaką?

    Przeglądam różne fora i jedni dają inni nie dają, wiec sam już nie wiem.
    Możecie podpowiedzieć?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-04-29 06:22:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mimo że w projekcie mam tylko folie, to zastanawiam się kiedy daje się papę
    > na chudziaku i po co?
    > Czy w ogóle warto dawać i ma to sens, a jeśli tak to jaką?

    Ja bym zaproponował taki oto (mój własny, pryawtny stronniczy) podział:

    1) Jeśli robisz to sam, albo ekipa jest dokładna i staranna to folia bo jest znacznie
    tańsza
    2) Jeśli robi to ekipa, co do staraności której nie masz przekonania, to
    termozgrzewalna warstwowa papa na zakłady

    Co do samej papy to mogę na pewno polecić Icopala "Fundament SBS". Taka
    czterowarstwowa gotowa kanapka.

  • 3. Data: 2010-04-29 07:12:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Witam
    > Mimo że w projekcie mam tylko folie, to zastanawiam się kiedy daje się
    > papę na chudziaku i po co?
    > Czy w ogóle warto dawać i ma to sens, a jeśli tak to jaką?

    Tez mam w projekcie 2x folię. Na parterze, na chudziaka jednak dałem papę i
    na to folię. Tak na wszelki wypadek.

    Na poddaszu kładę samą folię i mimo, że jest dość gruba (0,3mm), robię to
    sam, jestem staranny i ostrożny, nie ważę również 100kg, to na ostrych
    grudkach żwiru wystających ze stropu, ta folia się najnormalniej w świecie
    przebija. Tak więc, jeśli tak ma wyglądac izolacja na chudziaku, to ja
    dziękuję.

    Papa nie jest znów tak droga, do tego palnik za kilkadziesiąt PLN, butla z
    gazem i to nie jest trudna robota, powiedziałbym nawet, że wbrew pozorom o
    wiele łatwiejsza niż rozkładanie folii, bo jedzie się pasek za paskiem, nie
    trzeba się pierdzielić z równym rozkładaniem i przycinaniem ogromnego i
    sztywnawego arkusza folii.

    J.

  • 4. Data: 2010-04-29 07:51:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > grudkach żwiru wystających ze stropu, ta folia się najnormalniej w świecie
    > przebija. Tak więc, jeśli tak ma wyglądac izolacja na chudziaku, to ja
    Zapytam z ciekawości:
    Przed czym ma izolowac izolacja na poddaszu?

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-04-29 08:19:43
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > grudkach żwiru wystających ze stropu, ta folia się najnormalniej w świecie
    > przebija. Tak więc, jeśli tak ma wyglądac izolacja na chudziaku, to ja

    Na chudziaku, pod folią, rozsypuje się cieńką warswę piasku - właśnie do przykrycia
    nierówności.

  • 6. Data: 2010-04-29 10:34:10
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > Witam
    > Mimo że w projekcie mam tylko folie, to zastanawiam się kiedy daje się
    > papę na chudziaku i po co?

    Myślę, że należy również wziąć pod uwagę podłoże na jakim dom stoi. N.p. mój
    na pisku i żwirku a 5m pod fundamentami śladu wody - dałem folię (ale się
    nie upieram)
    qaz

  • 7. Data: 2010-04-29 13:47:15
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Czy w ogóle warto dawać i ma to sens, a jeśli tak to jaką?
    >
    > Przeglądam różne fora i jedni dają inni nie dają, wiec sam już nie wiem.

    A ja chialbym superspecjalfachofcow zapytac po co na chudziak daje sie folie.
    Z tego co wiem, to w ogole chudy beton daje sie w celu glownie ochrony podloza
    gruntowego na czas wykonywania szalunkow aby w przypadku deszczu nie ciapkac
    sie w blocie, ktore potem obciazone powoduje nadmierne osiadanie fundamentow.
    I korzystne jest zwiaznie betonu lawy z tym chudziakiem, ktory jest wylany
    nieco szerzej zatem korzystnie zwieksza powierzchnie podstawy fundamentu.
    Az tu nagle zapewne pod wplywem nagonki na ociplenie, globalne oczywiscie,
    ktos wpadl na pomysl aby lawe od tego chudziaka izolowac... Na tej chyba
    zasadzie, ze kto nie zaizoluje ten na dlugie lata bedzie wykluczony z lokalnej
    smietanki towarzyskiej...
    Wiec moze ktos mi wytlumaczy korzysci plynace z tej izolacji plynace bo
    oprocz dilerow te folie sprzedajacych, zadnych technicznych korzysci z tego
    nie widze, malo uwazam to za rodzaj sabotazu.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-04-29 13:58:35
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-04-29 15:47, Tornad pisze:

> [...]
    > oprocz dilerow te folie sprzedajacych, zadnych technicznych korzysci z tego
    > nie widze, malo uwazam to za rodzaj sabotazu.

    Witam

    Kolega chyba pomylił pojęcia. Chudziakiem w tym przypadku nazwano płytę
    betonową leżącą bezpośrednio na gruncie -dolną warstwę podłogi na której
    leży stryropian, wylewka i posadzka.
    Swoją drogą nazywanie tego chudziakiem może być mylące bo tą płytę
    przecież czasem się zbroi, daje porządny beton itd.

    Pozdrawiam
    jac

  • 9. Data: 2010-04-29 17:14:37
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > tego
    > nie widze, malo uwazam to za rodzaj sabotazu.

    Tornad ja rozumiem ze tu chodzi o chudziak pod posadzke, nie o chudziak pod
    lawy
    pod lawy to masz racje ze to kompletnie bez sensu

    --
    -
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-04-29 17:31:26
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Zapytam z ciekawości:
    > Przed czym ma izolowac izolacja na poddaszu?

    Sam bylem ciekaw... Ale przy okazji dodam, ze pod pape termozgrzewalna
    koniecznie beton trzeba zagruntowac specjalnym preparatem do pap. Mimo
    zamiatania ten nieco sie pyli i papa w zadnym wypadku do samego betonu nie
    chce sie przykleic. Ja robilem Primerem Icopala. Poza smrodem polecam. Gdyby
    co nalezy zwrocic uwage na to, czy dany srodek gruntujacy moze byc
    wykorzystywany wewnatrz. Niestety spora czesc stodkow gruntujacych typu
    dysperbit nie sa dopuszczone do stosowania wewnatrz.

    Pozdro.. TK