  • 1. Data: 2010-04-28 10:54:49
    Temat: Wykonczenie elewacji i ocieplenia przy nadbitce
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Powiedzcie mi prosze jak najlepiej wykonczyc elewacje przy dachu.
    Dach mam taki:
    od gory: dachowka ceramiczna, konstrukcja - laty i kontrlaty, papa,
    pelne deskowanie i...

    Tu chce dac miedzy krokwie welne zostawiajac szczeline kilku cm. Krokwie
    maja 16 cm, zatem chce dac welny miedzy krokwie 10 cm i zostanie
    szczelina 6 cm. Ta szczelina ma zapewnic wentylacje welny, zeby
    wysychala i szczelina ma miec ciaglosc od okapu az do kalenicy.

    Przy kalenicy bedzie szczelina i tu problemu nie ma, ale przy okapie
    pojawia sie problem, bo jak sie okazuje, miejscowa kultura budowania
    nakazuje zamurowac wszystko az do desek, bo... owady, ptaki itd, ale oni
    nie rozumieja, ze jak tak zrobie, to prosze sie o klopoty w calkiem
    niedlugim czasie.

    W zwiazku z tym chce elewacje dociagnac do desek - to jest boazeria bita
    na krokwie, ale przy samych deskach chce wmontowac jakies... powiedzmy
    dedykowane do tego, albo i nie... kratki wentylacyjne o odpowiednim
    przekroju na calym zakonczeniu elewacji u gory miedzy krokwiami.

    Czy znacie moze jakies namiary na takie kratki? Jak sie to nazywa, ile
    moze kosztowac, czy jest na metry bierzace, czy na sztuki, jakie sa
    dostepne rozmiary...? Pytam, bo nie wiem w ogole za czym sie rozgladac
    :-)...

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-04-28 11:00:10
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Czy znacie moze jakies namiary na takie kratki? Jak sie to nazywa

    Wróblówki, ale to się daje pod dachówkę - tam ma być wentylacja.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-04-28 11:18:57
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    J_K_K pisze:

    > Wróblówki, ale to się daje pod dachówkę - tam ma być wentylacja.

    Jak dajesz membrany polprzepuszczalne, to tak, ale jak deskujesz i papa
    szczelnie od gory przykrywa deski, to raczej chyba juz nie tylko... :-)
    Tu potrzebna jest szczelina miedzy welna a deskami - ta pod dachowkami
    to swoja droga :-)
    Mnie jednak chodzi o przestrzen welna-deski, to tu chce zapewnic
    wentylacje, bo jak nie bedzie tam swobodnego przeplywu powietrza, to
    kicha :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-05-05 08:54:09
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 28 Kwi, 12:54, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > moze kosztowac, czy jest na metry bierzace, czy na sztuki, jakie sa
    > dostepne rozmiary...? Pytam, bo nie wiem w ogole za czym sie rozgladac

    Ja zostawiłem szczelinę pomiędzy deskowaniem i murlatą jak na
    zdjęciach
    http://picasaweb.google.pl/QbaBron/OcieplanieMurAty?
    feat=directlink
    a później w podbitce w każdym polu (pomiędzy krokwiami) dałem kratke
    wentylacyjną 14x14 cm.
    Mam nadzieję ze wystarczy.
    Kratki kupiłem metalowe na allegro, firma chyba Jurax czy cos takiego
    - koło Częstochowy.
    To była najtańsza opcja bo płaciłem ok 5 zł za sztukę.
    Nie znalazłem nic dedykowanego w stylu jakiejś kratki liniowej
    docinanej wg potrzeby.
    Jeżeli robisz podbitke z PCV to tam sa elementy wentylacyjne z
    dziurkami, ja jednak uparłem się na drewno.
    Pzdr
    QbaB

  • 5. Data: 2010-05-07 14:47:50
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    QbaB pisze:

    > Jeżeli robisz podbitke z PCV to tam sa elementy wentylacyjne z
    > dziurkami,

    Tylko, że ja nie robię podbitki wcale :-).
    Na oheblowane i pomalowane krokwie nabita jest tak samo pomalowana
    boazeria. Patrząc na okap widzisz krokwie i boazerię. Drugiej warstwy
    pod krokwiami już nie będzie i dlatego myślę o czymś, co zapewni wlot
    powietrza między elewacją, a deskami boazerii. Nie mogę przecież
    dojechać elewacją do samej boazerii, bo zatkam szczelinę :-).
    Może te wróblówki rzeczywiście się sprawdzą...?

    pozdr.
    robercik-us