  • 1. Data: 2010-04-28 08:29:20
    Temat: Czy taka kolejność i warstwy podłogi są dobre?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Ponieważ instalacja elektryczna już jest rozłożona, pora na tynki a potem
    wylewki.
    Powiedzcie mi czy na podłodze, kolejność warstw którą planuje jest dobra czy
    coś tam zmienić.

    Podłoga to na razie sam chudziak.
    Jest to trochę nie równe, no takie nierówności po gładzeniu po pacy itd. Czy
    to wygładzać wyrównywać - czy nie.

    I teraz kolejne warstwy które planuje.
    Na chudziaku:
    1. Izolacja pozioma - co tu powinno się dać, albo co dać najlepiej? Pytam bo
    raz czytam ktoś mówi że papa powinna tu iść, inni że folia? Jaka folia
    możecie podpowiedzieć?
    2. Na izolacji instalacja odkurzacza centralnego, instalacja cwu i
    ewentualnie przewody które mają iść do zasilania wyspy. I teraz jeśli się
    mylę to poprawcie.
    Instalacje odkurzacza centralnego układam na izolacji na chudziaku.
    Instalacje cwu rozkładam - no właśnie jak. Czy daje warstwę cieńszego
    styropianu na całym chudziaku, potem rozkładam instalacje cwu, uzupełniam
    styropianem i przykrywam to wszystko kolejną warstwą styropianu? Czy może
    układam instalacje cwu na chudziaku na izolacji a potem obkładam to wszystko
    styropianem 10 cm i uzupełniam pianką?
    Potem już idzie izolacja i podłogówka i wylewka, ale to potem wiec na razie
    nie pytam.

    Mam jeszcze tylko pytanie odnoście instalacji cwu:
    1. Kiedy robić cyrkulację - kocioł mam 2 m od łazienki na dole i 3 m od
    łazienki na piętrze. Kuchnia oddalona około 7 m.
    2.Poprawcie mnie jeśli się mylę, instalacje cwu która idzie w podłodze,
    układamy w tych osłonach z pianki tak? Tych czerwonych, bez względu czy
    idzie na chudziaku czy w styropianie?

    Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie sugestie i rady.
    Bartek

  • 2. Data: 2010-04-28 09:55:36
    Temat: Re: Czy taka kolejność i warstwy podłogi są dobre?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 28 Kwi, 10:29, "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Podłoga to na razie sam chudziak.
    > Jest to trochę nie równe, no takie nierówności po gładzeniu po pacy itd. Czy

    Wyrownac z grubsza aby folie nie przedziurawilo

> [...]
    > raz czytam ktoś mówi że papa powinna tu iść, inni że folia? Jaka folia

    Folia czarna im grubsz tym lepsza, cena do jakosci, w casto maja to ci
    doradza jaka najlepsze za przyzwoita cene.

> [...]
    > styropianem 10 cm i uzupełniam pianką?
    > Potem już idzie izolacja i podłogówka i wylewka, ale to potem wiec na razie

    To zalezy od strategi inwestora. Raczej bym robil wszystko w scianach
    przed kladzeniem styro, no chyba ze podlogowka.
    Musisz zastanowic sie jak bedziesz mial awarie to co wolisz kuc
    podloge czy sciane. CWU dalbym na styro jesli musisz ale lepiej jest w
    scianie. Kolejna kwestia jak mowiesz ze masz wyspe to trzeba najlepiej
    zrobic jakis rowek techniczny do tej wyspy aby miec plan ratunkowy w
    razie czego. W rowku technicznym kanaliza, woda zimna i ciepla i
    elektryka coby podpiac rozne rzeczy.

> [...]
    > 2.Poprawcie mnie jeśli się mylę, instalacje cwu która idzie w podłodze,
    > układamy w tych osłonach z pianki tak? Tych czerwonych, bez względu czy

    rury od CWU w otulinach, moga byc czerwone jak chcesz.

  • 3. Data: 2010-04-28 17:14:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podłoga to na razie sam chudziak.
    > Jest to trochę nie równe, no takie nierówności po gładzeniu po pacy itd.
    > Czy to wygładzać wyrównywać - czy nie.

    Zalezy jakie nierownosci, jak ostre to wyrownac z grubsza.

> [...]
    > bo raz czytam ktoś mówi że papa powinna tu iść, inni że folia? Jaka folia

    Ja dalem pape termozgrzewalna i na to czarna folie, ale mam wysoko wody
    gruntowe. Zwykle folia wywinieta na sciany wystarcza, ale nie bardzo mozna
    po niej chodzic zeby nie przedziurawic. Najlepiej ulozyc folie i od razu
    rozkladac styropian. Tak wiec instalacje typu odkurzacz itp. powinny byc
    zrobione przed ulozeniem foli.

> [...]
    > mylę to poprawcie.
    > Instalacje odkurzacza centralnego układam na izolacji na chudziaku.

    Na chudziaku, albo na cienkim styropianie, zeby pracujace rury z czasem sie
    nie przetarly.

> [...]
    > układam instalacje cwu na chudziaku na izolacji a potem obkładam to
    > wszystko styropianem 10 cm i uzupełniam pianką?

    Ukladasz styropian na posadzce w dwoch warstwach. Jezeli Twoja izolacja to
    10cm (minimalna granica rozsadku dla podlogowki) to ukladasz najpierw 5cm
    styropianu i dopiero ukladasz rury CWU i grzejniki jezeli takie sa. Rury z
    ciepla woda dobrze ukladac w peszlu albo w otulinie szarej nie jakiejs tam
    czerwonej zeby mialy mozliwosc rozszerzania sie. Na dluzszych odcinkach
    trzeba dawac kompensacje. Calosc obkladasz druga warstwa styropianu i
    zaleznie od grubosci z gory rur wyrownujesz cienszym styropianem na np.
    piane. Jezeli z gory nie bedzie styropianu ciepla wode z cyrkulacja
    bezwzglednie umiesc w mozliwie najgrubszej otulinie. Instalacje mozna zrobic
    przed ulozeniem izolacji z foli i styropianu nie zdepcze sie samego
    styropianu, ale trzeba przewidziec odpowiednie zapasy wysokosci na podsuwany
    pozniej styropian.

    > Potem już idzie izolacja i podłogówka i wylewka, ale to potem wiec na
    > razie nie pytam.

    Przed ulozeniem podlogowki trzeba ulozyc folie.

    > Mam jeszcze tylko pytanie odnoście instalacji cwu:
    > 1. Kiedy robić cyrkulację - kocioł mam 2 m od łazienki na dole i 3 m od
    > łazienki na piętrze. Kuchnia oddalona około 7 m.

    Zalezy jakiego oczekujesz komfortu. 7m to troche duzo.

    > 2.Poprawcie mnie jeśli się mylę, instalacje cwu która idzie w podłodze,
    > układamy w tych osłonach z pianki tak? Tych czerwonych, bez względu czy
    > idzie na chudziaku czy w styropianie?

    Tansza i niegorsza bedzie zwykla szara otulina Tubolit. Im grubsza tym
    lepsza.

    Pozdro.. TK