  • 1. Data: 2010-04-28 08:16:10
    Temat: Kiedy rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Kiedy najlepiej rozkładać instalacje odkurzacza centralnego?
    Pytam, bo myślałem że rozłożę na chudziaku w trakcie robienia instalacji
    elektrycznej i wodnej, ale czy jak przyjdą tynkarze to nie uszkodzą tego,
    nie połamią?

    Czy instalacje odkurzacza układacie bezpośrednio na chudziaku, czy na jakieś
    izolacji czy może na styropianie?
    No i jak styropian ma iść na chudziaka 10 cm a rury mają 52, to wycinacie
    otwory pod te rury i uzupełniacie potem to pianką czy inaczej?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-04-28 08:23:49
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Bartek pisze:
> [...]
    > No i jak styropian ma iść na chudziaka 10 cm a rury mają 52, to
    > wycinacie otwory pod te rury i uzupełniacie potem to pianką czy inaczej?

    Z tego co przeczytałem, co wydaje się logiczne, to układaj dość
    wcześnie, zanim nie będzie plątaniny rur. Instalacja od odkurzacza ma
    mieć jak najmniej zakrętów, więc wszelkie mijanki trzeba wykonać inną
    instalacją.

  • 3. Data: 2010-04-29 13:51:41
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-04-28 10:16, Bartek pisze:
> [...]
    > No i jak styropian ma iść na chudziaka 10 cm a rury mają 52, to
    > wycinacie otwory pod te rury i uzupełniacie potem to pianką czy inaczej?

    Witam

    Ja mam ułożone bezpośrednio na chudziaku, tudzież stropiem nad parterem,
    usztywnione wszystko pianką.
    Panowie robiący instalację zapewniali, że te rurki są dosyć wytrzymałe i
    raczej nie powinny się uszkodzić przy tynkach czy innych pracach.

    Na wszelki wypadek ułożyłem w miejscach najczęściej uczęszczanych po
    dwie łaty drewniane po obu stronach rurki żeby nie stawać bezpośrednio
    na rurce.
    Teraz czekam na tynkarzy, innych instalatorów narazie udało im się
    przetrzymać bez uszkodzeń.

    Pozdrawiam
    Jac

  • 4. Data: 2010-04-29 14:01:32
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jac" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-04-28 10:16, Bartek pisze:
    > Teraz czekam na tynkarzy,

    Ci to dopiero potrafią;))

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-04-30 20:35:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektrycznej i wodnej, ale czy jak przyjdą tynkarze to nie uszkodzą tego,

    Instalację OC zostawiłem sobie na koniec, kierując się tymi samymi
    wątpliwościami, co Ty, dodatkowo jeszcze mysląc, że bez dodatkowych rur na
    podłodze łatwiej będzie potem rozciągac izolację poziomą. I tu faktycznie
    było łatwiej, za to robienie OC jako ostatniej instalacji - makabra!
    Po pierwsze - podkucia na gniazdka robione w świeżych (tygodniowych) tynkach
    cementowo wapiennych - tynk odłaził często znaczne bardziej, niż chciałem.
    Po drugie - zostawione pod hydrauliką miejsce na rury do OC i w trakcie
    montażu hydrauliki mocno pilnowane pod tym kątem, żeby 5cm luzu było! (i to
    z zapasem), nie wiedzieć czemu nagle się skurczyło i teraz rury ledwie się
    dały wcisnąć, w jednym zaś przypadku (prawo Murphyego działa, więc
    oczywiście tym najtrudniejszym do obejścia inna drogą) wcisnąć się nie dało
    za diabła.

    Tak wiec reasumując - zrób to wcześniej, broń Boże nie na końcu.

    J.